Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 27 år.

Har fast årslønn på 380000,-.

Har studielån på 340000,-.

Ikke annen gjeld, og eier ellers ikke noen ting, som bil e.l.

Har startet å spare først siste året, og har allerede spart 60000,-.

Får jeg alene noe lån om ca 1 års tid med dette utgangspunktet?

Da regner jeg med at jeg har spart det dobbelte, så egenkapital på ca. kr. 120000,-.

Får ellers ikke noe hjelp hjemmefra, men kanskje jeg kan få en av foreldrene mine som kausjonist e.l.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro du kommer til å få lån ja, men hvor mye vet jeg ikke. Sist jeg søkte om lån til bolig på postbanken fikk jeg gunstig rente (under 34 år) men må ha 10% egenkapital og spare minimum 500 kr i mnd på BSU. Det er jo ikke noe tvil om at du kan å spare, og det er nok et stort pluss:)

Her ble summen av studielånet vektlagt ganske mye, men det var nok pga at jeg har langt høyere studielån enn inntekten min vil tilsi..

Ta med lønnslipper og selvangivelse og ta en runde i bankene og forhør deg. Du binder deg jo ikke til noe uansett.

Lykke til!

Skrevet

De ser på hva du kan ha som totalbelastning når det gjelder lån. Du har jo allerede 340.000. Vær obs på at kjøper du i borettslag så vil din andel av fellesgjeld komme i tillegg til din gjeld.

Jeg har studielån lik ditt og betjener en fellesgjeld på over 300 000. Ergo ser banken på at jeg allerede betjener gjeld på nesten 700 000

Skrevet

Tusen takk for svar dere, burde nok forhøre meg litt med bankene ja.

Takk for innspill om det med fellesgjelden, det visste jeg ikke.

Skrevet

Jeg vil tro du kan få rundt en million i boliglån. Tatt inntekten i betraktning og at du har 340.000 i gjeld fra før.

Hva du får for denne millionen + egenkapital avhenger svært av hvor du bor i landet.

Men ett godt tips å ta med deg dokumentasjon til en bank eller to og høre hva de kommer frem til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...