AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Først; Jeg vet at dere ikke kan gi noe konkret svar. Jeg bare ønsker å ha noe å forholde meg til før vi tar kontakt med banken. Dette er bakgrunnen: Vi er begge 23 år gamle, studenter. Jeg har en bachelorgrad, og en godt betalt deltidsjobb. Kommer til å jobbe mye mer dette året, og regner med en årsinntekt på ca. 400.000 Han jobber ikke per nå, men tenker å søke jobb fra og med høsten av. Han studerer juss, jeg har ta nå markedsføringsstudier, så vi vil begge få en samlet inntekt på minimum 900.000 - 1 mill innen 2 år. Han har arvet 400.000, jeg eier leilighet som jeg kan selge med god fortjeneste om ca. 1,5 år. Regner da med å ha ca. 200.000 i EK. Det er også snakk om at mine foreldre, som har svært god økonomi, kan støtte oss med å stille som kausjonister, samt gi oss et beløp. Jeg eier per i dag en 35 kvadrats leilighet som er veldig pen. Ligger i et rolig nabolag, og har god planløsning. 2 roms, også med eget kjøkken. Måtte derfor gi en del over prisantydning da jeg kjøpte. Vi ønsker å kjøpe oss noe samlet, større om 1 års tid. Har da kun 1 år igjen av studiene. Hvilke tilbakemeldinger tror dere at vi kan regne med å få på bakgrunn av disse opplysningene? Vi ønsker et lån på ca. 2 mill.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 Med en ek tilsvarende den du skisserer bør ddtte være enkel finansiering. Tror dere kunne fått tom 3mill.
lillemia Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 Tror ikke nødvendigvis de ville fått 3 mill med tanke på at de fortsatt studerer, men 2 mill burde være fullt mulig Hvis dere kan greie dere uten kausjonister, noe jeg tror dere fint klarer hvis det er snakk om et lån på 2 mill, er det det beste. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 Tror ikke nødvendigvis de ville fått 3 mill med tanke på at de fortsatt studerer, men 2 mill burde være fullt mulig Hvis dere kan greie dere uten kausjonister, noe jeg tror dere fint klarer hvis det er snakk om et lån på 2 mill, er det det beste. Lykke til! vil tro det er vanskelig siden ingen av de har fast jobb
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #5 Skrevet 23. januar 2011 Burde vel går greit, men dere bør ha faste jobber når dere søker som studenter - om enn deltid. En del banker tar da hensyn til sannsynlig fremtidig inntekt. Imidlertid er jeg litt skeptisk til anslaget om minimum felles inntekt på 1 mill innen to år. Startlønnen for jurister er 360' eller noe sånt, og de jeg kjenner som jobber med markedsføring tjener ikke særlig mye.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #6 Skrevet 23. januar 2011 Burde vel går greit, men dere bør ha faste jobber når dere søker som studenter - om enn deltid. En del banker tar da hensyn til sannsynlig fremtidig inntekt. Imidlertid er jeg litt skeptisk til anslaget om minimum felles inntekt på 1 mill innen to år. Startlønnen for jurister er 360' eller noe sånt, og de jeg kjenner som jobber med markedsføring tjener ikke særlig mye. Takk for svar. Håper på flere innspill. Anonym; Jeg har en relevant jobb innen markedsføring nå. Om jeg begynner fulltid i denne vil jeg få ca. 400-420.000 i årslønn. Jeg har jobbet innen media siden jeg var i tenårene, så jeg har jobbet meg "oppover" i noen år nå. Hva angår kjæresten, så har han hatt internship i ett av de 4 store, og de har vært veldig fornøyde med ham. Han har deltidsjobb i et mellomstort firma nå, og skal i tillegg bygge på med mer økonomiutdannelse (han har en del fag fra før) når han skriver master. Han vil da ha en kompetanse som er bedre enn den gjennomsnittlige advokatfullmektig. Det er advokatfullmektig han tenker å jobbe som, og lønna i de firmaene han tenker å sikte seg inn på er rundt 400- 500.000 i begynnerlønn. (Disse ekstra fagene hans vil telle positivt mtp. lønn ifølge hans forrige sjef). Jeg vet ikke hvem du kjenner innen markedsføring, men jeg er kreativ leder for markedsavdelingen i et mediehus.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #7 Skrevet 24. januar 2011 Jeg vil tro at det er vanskelig for dere å få lånet før dere fysisk har jobber som sikrer dere inntektene du skisserer. Selv om jurister har enkelt for å få jobb - kan det ta litt tid før samboeren din kommer i jobb etc. Men ta kontakt med banken for å sondere terrenget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå