AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Er det flere der ute som er som meg? Jeg er en sånn frysepinne om vinteren at jeg rett og slett har gitt opp å se bra ut når jeg kler på meg. Jeg tenker mer på om klærne er varme enn om de er fine. Like før jeg flytter inn i en ull/fleece-kjeledress. Uansett fryser jeg. De fine kåpene mine er så tynne at jeg ikke orker å bruke annet enn den tykke, stygge kåpen jeg fikk av mamma for over 7 år siden... Bruker superundertøy hver dag, også hvis jeg skal på byen(noe jeg aldri er, fordi jeg ikke orker å gå ut når det er kaldt). Huff. Flere som gleder seg til sommeren? Tror ikke jeg var skapt for Norge jeg. Veldig frustrerende:/
Hinata Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 Jeg er også en skikkelig frysepinne, så og si alltid kald på tærne, velger klær etter hvor varme de er, og ikke hvor bra de ser ut. Ekstra ille er det hvis jeg først har blitt kald, så kan jeg være kald veldig lenge etterpå. (f.eks gått ut med søpla uten stillongs, så kan jeg være kald på lårene lenge)
Safira Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 Jeg er også veldig mye kald om vinteren (ofte om sommeren også, forresten). Det verste er å vaske hendene i kaldt vann, da tar det evigheter før jeg blir varm igjen. Jeg kan også risikere å bli skikkelig frossen av å drikke kaldt vann, så det går mye i varm drikke på vinteren. Ullstrømpebukse og ullsokker bruker jeg vel hvertfall fra oktober til mars, men jeg bruker ikke så ofte ulltrøye. Her går det heller i varme gensere (ullcardigan er og blir en favoritt) og skjerf. Ute bruker jeg som oftest boblejakker/boblekåper, selv om det ikke er så pent.
Gjest Linda sofie Skrevet 22. januar 2011 #4 Skrevet 22. januar 2011 Jeg er en sikkelig frysepine altså! Om natta ligger jeg som regel med 2 tykke dyner. Hater vinter og kulde! Føler jeg egentlig fryser uansett å mye jeg kler meg. Her er det rundt 4- nå og jeg synes det er for kaldt. Brrrr. Gleder meg så til sommeren. Har også lyst til å flytte ti Spania eller noe
Jill Skrevet 22. januar 2011 #5 Skrevet 22. januar 2011 Men du har vel muligheten til å kjøpe en ny vinterkåpe som er fin OG varm?
HopelessFear Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 Jeg og er en frysepine! Holder meg så lenge som mulig inne, og om jeg skal på møte eller noe i den duren, så løper jeg heller bort. Kan si at jeg ikke er så veldig glad i snø. Gleder meg til våren, for da kan jeg gå med støvlettene mine igjen og bli høy.
Gjest Tigress Skrevet 23. januar 2011 #7 Skrevet 23. januar 2011 Eg frys heile året. Brukar lue frå august til mai... Eg klarar likevel å sjå elegant ut - eg brukar alltid ulltrøye inst (singlet under t-trøyer til dømes), og no har eg eit prosjekt på gong med å skifte ut alle bomullstrøyene mine med ulltrøyer. Så brukar eg ullstrikkejakke eller ullgenser over og går aldri nokon stad utan skjerf/sjal/tørkle i halsen. Har skinnvottar (dei er ikkje så pene, det vedgår eg...) og slik russisk-utsjåande pelslue. Resirkulerer dessutan pelskåper frå familien, og har eit par varme ullkåper i tillegg - er kåpa sid er ho som oftast varm. Ullsokkar til over kneet når eg brukar skjørt eller kjole, og ullsåler i alle sko. Eg elskar vintaren!
Lillemeg25 Skrevet 23. januar 2011 #8 Skrevet 23. januar 2011 Jeg er en frysepinne deluxe. Er så lei av kulde og snø nå!!! Når jeg først er kald tar det som regel lang tid før jeg får varmen i meg. Skulle ønske det var vår og sommer hele året Deilig å bare kunne slenge på seg en topp og en shorts eller en kjole enn å måtte kle seg med lag på lag, lue, skjerf, store jakker osv osv.
SmallTalk Skrevet 24. januar 2011 #9 Skrevet 24. januar 2011 Jeg er frysepinne deluxe, og har bodd i dunjakka mi fra november og frem til nå. I dag var det bare -1 grad, og jeg kunne faktisk fra frem en ullkåpe og støvletter uten å være redd for å fryse ihjel. Jeg bruker ullsokker innendørs, går med skjerf hele dagen og bruker ullundertøy og overtrekksbukse når det er for kaldt. Og jeg er blitt veldig glad i en strikket ullgenser jeg fant på bunnen av flyttelasset vårt! Den drar jeg på meg med en gang jeg kommer hjem.
Hunkjønn Skrevet 25. januar 2011 #10 Skrevet 25. januar 2011 Er det flere der ute som er som meg? Jeg er en sånn frysepinne om vinteren at jeg rett og slett har gitt opp å se bra ut når jeg kler på meg. Jeg tenker mer på om klærne er varme enn om de er fine. Like før jeg flytter inn i en ull/fleece-kjeledress. Uansett fryser jeg. De fine kåpene mine er så tynne at jeg ikke orker å bruke annet enn den tykke, stygge kåpen jeg fikk av mamma for over 7 år siden... Bruker superundertøy hver dag, også hvis jeg skal på byen(noe jeg aldri er, fordi jeg ikke orker å gå ut når det er kaldt). Huff. Flere som gleder seg til sommeren? Tror ikke jeg er skapt for Norge jeg. Veldig frustrerende:/ Tenkt akkurat samme tanke selv.
løvekvinnen Skrevet 26. januar 2011 #11 Skrevet 26. januar 2011 Jeg fryser masse på vinteren jeg også. Selvom vi fyrer når vi er hjemme, sitter jeg under pleddet uansett!
lfcnino Skrevet 26. januar 2011 #12 Skrevet 26. januar 2011 Fryser alltid på vinteren uanset.. på føttene, men det verste med vinteren er Atopisk eksemen jeg har. Og det går veldig mye ut over hendene mine Ikke at jeg direkte fryser, men det svir hele tiden :\
Sequax Skrevet 26. januar 2011 #13 Skrevet 26. januar 2011 Jeg er ikke frysepinne! (kanskje den eneste på KG)
Sweetpea25 Skrevet 26. januar 2011 #14 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Jeg er også en frysepinne! Bare jeg skal en liten tur ut, så holder jeg på å fryse ihjel, så her er det ullundertøy, men tights utenpå der igjen, så vanlig bukse. En "vanlig" genser uten på ullundertøy overdelen og en tjukk genser utenpå der igjen... For ikke å glemme mammas hjemmestrikkede ullsokker! Og allikevel greier jeg å prestere å fryse! Samme hvor mye vi fyrer, så synes jeg det er kaldt, mens de andre svetter! Bruker å ta med meg pcen, brette til side badematten og sitte der å varme meg enkelte ganger. For da blir det alltid godt og varmt! Endret 26. januar 2011 av Sweetpea25
Guriane Skrevet 26. januar 2011 #15 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Varmeflaske er et hett (i ordets rette forstand) tips de til som fryser når de har lagt seg altså. Det er kjempedeilig Endret 26. januar 2011 av Guriane
Gjest stillness Skrevet 26. januar 2011 #16 Skrevet 26. januar 2011 Frysepinne her også.Ute er nå en ting,men fryser konstant inne uansett om vi fyrer og termostatet viser 25 eller mer Vurderer å kjøpe meg et sånt varmeteppe selv om typen kaller meg for gamla Har nesten ikke lyst til å gjøre noe hvis det er kaldt og er lite glad i vinter.Blir alltid i kjempehumør med en gang det begynner å bli vår.Åhh,gleder meg som f til vår nå!
Gjest Applecore Skrevet 26. januar 2011 #17 Skrevet 26. januar 2011 Om jeg var deg, ville jeg ha investert i en skikkelig ullkåpe. Du kan få kjøpt det veldig rimelig via nettet. Jeg har to: Den ene kjøpte jeg billig i Kina, skreddersydd i et kjempetungt ullstoff av høy kvalitet. Den er lang og tung og tykk, og samtidig superelegant. Og den er faktisk for varm om det er over -5 grader ute! Den andre kjøpte jeg her. Den er ikke fullt så varm som den andre, så jeg bruker den når det ikke er superkaldt, og føler meg veldig fin Og så har jeg kjøpt meg et par usb-varmehansker, som den nerden jeg er De er faktisk utrolig gode :D
Gjest Jente1990:) Skrevet 26. januar 2011 #18 Skrevet 26. januar 2011 Jeg er også en frysepinne Jeg liker å ha det godt og varmt. Vil heller ha det litt for varmt enn litt for kaldt. Blir sikkelig dempa og sint når det snør! Verste er faktisk å stå å vente på bussen på morgenen. Det er iskaldt!! Gleder meg så til våren. Klarer nesten ikke å vente. 1
monkey Skrevet 27. januar 2011 #19 Skrevet 27. januar 2011 det er ikke dere det er noe feil med,men norge rett og slett. tenk å være innfødt i et varmere land der man kan gå med shorts og t-skorte hver dag
Gjest white tiger Skrevet 29. januar 2011 #20 Skrevet 29. januar 2011 Jeg er også en frysepinne.. Har ingen problemer med å fryse i syden, og fryser inne selv om det er over 20 grader 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå