Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter å skal regne ut eventuelt restsskatt. Veldig enkelt dersom man kun har to poster og forholde seg til, inntekt og skatt.. Da har jeg alltid regnet riktig og det viser seg å stemme med det som kommer i posten rundt april måned. MEN hva når man har fått gjeld på et par millioner og eier hus. Jeg plottet nemlig inn inntekt og skatt og fikk restskatt på 90 000 kroner - men da er ikke gjeld og alt det andre plottet inn....... Det skal vel ha noe å si?

Hjelpes meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du den klalkulatoren til skatteetaten? Da skal du legge inn betalt skatt helt til slutt, tror det er rett over der restskatten står? For med restskatt på 90 000 så tror jeg ikke du har lagt inn skatten på riktig sted.

Det som er viktig ved hus og gjeld er ikke hva du har i gjeld og hva huset kostet, men hva du har betalt i renter og hva ligningsverdien er på huset. Dette skal det også finnes felter for i denne kalkulatoren.

Skrevet

Når det gjelder inntekt og fradrag så må du ta med det du har betalt i renter på boliglånet og annet gjeld. Dette går til fradrag.

Du får ikke formueskatt dersom din netto formue er på under 700000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...