Gjest Rach Skrevet 22. oktober 2003 #1 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg skal på medarbeidersamtale i løpet av høsten. Jeg vet jeg kommer til å få refs, fordi sjefen synes jeg har vært sløv siden jeg startet. (Var syk en periode, hadde legeerklæring og alt, men det er visst ikke noen forståelse å få for dette.) Hvordan klarer jeg å unngå å grine? Ingen vil jo høre at de ikke har vært flinke, og jeg tar lett til tårene. Hvordan kan jeg være proaktiv under samtalen, uten at det virker som om jeg prøver å ro meg unna? Hvordan kan jeg blidgjøre sjefen, hva er lurest å si? "Det skal ikke gjenta seg"? "Jeg skal gjøre mitt aller beste fra nå av"? Jeg vil ikke motsi henne, for jeg vet at jeg gjorde en ganske slett jobb i min dårlige periode. Hvor mye skal jeg poengtere at jeg var syk, og at jeg håper at dette ble tatt med i betraktningen av min innsats? Hjelp meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. oktober 2003 #2 Del Skrevet 22. oktober 2003 Kanskje du kan be om å få ordet først og gi din versjon før sjefen rekker å "refse" deg? Si at du er klar over at det er slik og sånn og at du gjerne ville ha gjort en bedre innsats. Da viser du i alle fall at du er klar over dette og at du hhar vilje til å prøve. Ellers er det jo ikke sikkert at sjefen din ser på dette på samme måte. Kanskje du tar sorgene på forskudd her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 22. oktober 2003 #3 Del Skrevet 22. oktober 2003 Lea skrev akkurat det jeg hadde tenkt å si. Jeg haddee prøvd å få snakket først og dermed vist at jeg var klar over situasjonen og villig til å ordne opp. Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rach Skrevet 22. oktober 2003 #4 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg tror jeg skal be om å få ordet først, ja... Uten å overdøve henne. Jeg har ikke tatt sorgene på forskudd her- hun sa rett ut i telefonen at hun synes jeg var slapp i jobben min, har ikke utført den bra nok, og at hun vil ha en medarbeidersamtale med meg ganske snart. Har vondt i magen av å tenke på det. :-? Man har da stolthet, men sykdom er sykdom... Nå er jeg frisk, da- heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. oktober 2003 #5 Del Skrevet 22. oktober 2003 OK, men det er ikke for sent å snu på tingene, ettersom du er frisk nå. Jeg ville tatt ordet (forsiktig) med en gang og gitt min side av saken. I korte trekk. Forbered deg godt på denne "talen" og skriv gjerne en huskelapp. Du kan med fordel nevne at du har gruet deg og at du skjønner at h*n er misfornøyd med jobbe du har gjort hittil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rach Skrevet 22. oktober 2003 #6 Del Skrevet 22. oktober 2003 Ok, da gjør jeg det. En siste ting; hun har ikke satt dato for samtalen enda. Kan det være lurt av meg å ringe henne og spørre om å få en dato, før hun ringer meg igjen? (Liker å være frempå) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. oktober 2003 #7 Del Skrevet 22. oktober 2003 Kjempelurt! Si at du er interessert i en samtale fortest mulig, fordi det er noe du må ta opp med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 22. oktober 2003 #8 Del Skrevet 22. oktober 2003 Du kan jo spørre sjefen om hva han/hun har tenkt å snakke om, slik at du får vite hva det gjelder, og har til til å forberede deg. Du har uansett krav på å ta med en tillitsvalgt eller tredjeperson. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå