Gå til innhold

Slanking, trening og proteintilskudd.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Forsøker kanskje det umulige, nemlig å å trene vekter og øke i muskelmasse samtidig som jeg slanker meg. Er ikke sikker på om jeg får i meg nok proteiner siden jeg spiser mindre enn jeg forbrenner. Har noen erfaring med bruk av proteintilskudd i denne sammenhengen? Hvor mye bruker dere i så fall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er absolutt ikke umulig!! :wink:

Trener en mye med vekter, bør en ha i seg minst 60 gram proteiner hver dag. Men kun 30 gram per porsjon. Ta proteinene helst sent på kvelden. Muskler repareres og bygges når en sover og da er det viktig å ha fått i seg nok proteiner.

Selv tar jeg 60-90 gram proteiner daglig. 1-2 protein-shakes i løpet av dagen + flytende aminosyrer etter trening.

Stå på! :D

Skrevet

Takk for svar! Hva slags amonosyrer bruker du?

Gjest Lasse IPN
Skrevet

Viktig poeng, da aminosyrene etter min mening er VEl så viktige som proteiner!.... Samtidig er karbo utrolig viktig å få i seg rett etter trening... Det for restitusjonens del også. Hva med å spise proteinrik mat som ikke har mye fett i seg? Pulver er jo grisedyrt!..... Jeg ville spist moderat med pulver, spist syrer og cla/hcl samtidig som jeg passet på at jeg ikke trente meg ned men opp.... :wink:

Petruska!!???....

Skrevet

Ikke spis så sent heller da, for da er fordøyelsen på sparebluss.... Poenget er at kroppen skal ha mye å jobbe med når den restituerer seg, det trenger ikke baty at men må putte dem i seg så sent... det som kan skje da, er at kroppen bare lagrer det bort, eller du bæsjer ut halvparten uten at det er fordøyd som det ville om du hadde spist litt før....

Skrevet
Takk for svar! Hva slags amonosyrer bruker du?

Bare hyggelig!

Husker ikke produsenten på aminosyrene, men flasken er gul og svart...

Proteiner omdannes til aminosyrer. Men syrene tas lettere opp av kroppen.

Er ikke sååå dyrt med pulver da, ikke hvis du kjøper dem i Sverige. :wink:

Gjest Lasssse
Skrevet

Som dere ser av linken om protein, så er det helle rikke likegyldig hva slags proteinpulver/tilskudd man bruker...

Skrevet

Jeg er helt blank på dette med inntak av protein. Det er kun for de som seriøst driver med vekttrening/firness/bodybuliding o.l. ? En vanlig stakker som trener litt for å holde kroppen i form - holde vekten sånn noenlunde stabil - trenger en da protein? Dvs. hva vil gevinsten være ? Det gjør bare at man får mer muskler ? Hjelper det på slanking ?

Gjest Lasse;)
Skrevet

Vanlig , godt kosthold er bra for mosjonister!

Protein er byggestoffet til musklene.

Skrevet

Bruker kun Whey protein (mysepulver). Har best erfaring med det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Drit i aminosyrene og spis heller egg, pasta og annen bulk mat når du bygger, vertfall om vinteren.

Kjøp proteinpulver, men pass på at du får en med ikke så mye soyaproteiner siden dette ikke er det beste for bygging, hvis det er det du skal da vel og merke.

Skal du bygge deg opp i vinter, hiver du deg over alt du kan spise, til du er klar for ripping til sommeren.

Coleman

Skrevet

Hovedinnleggeren her var jo interessert i å slanke seg, samtidig som å bygge muskler. Da er det vel ikke så lurt å hive seg over alt en kan spise. :roll: Det er ikke alle som vil se ut som en bulldoser om vinteren og måtte slanke seg til sommeren. ... Det er greiest å gjøre kosthold og trening til en livstil, slik at man er slank og i form hele året.

Og hvorfor drite i aminosyrene?? Aminosyrer er jo proteiner!! Og egg inneholder ikke de samme proteinene som potein (myse)-pulver. Pasta er bare raske karbohydrater...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...