tesstess123 Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Hei, er det noen som har byttet fra et enkeltmannsforetak til NUF? Jeg har tnkt til å bytte, men jeg trenger et seriøst selskap. Er alt for mye lureri ute å går:) Setter utrolig stor pris på svar.
yabloko Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Har vurdert NUF selv en stund, men nå ser det ut som det er i ferd med å bli mer og mer gunstig med vanlig, norsk AS. Mener det nå er vedtatt at mindre AS med under 5 mill i omsetning slipper revisjonsplikten. Samt at det ser ut som det går mot en senkning av kravet til aksjekapital - fra 100.000 til 30.000. Såvidt jeg har forstått er dette nå under utredning hos Justisdepartementet. Får håpe det går i boks Ellers tror jeg nok NUF kan være en god (og billigere) løsning for mange. Selskapsformen i seg selv er ikke dårlig, men vær forberedt på en del fordommer og advarsler. Dette bunner som regel i at NUF har fått et noe dårlig rykte pga at selskapsformen ofte har blitt utnyttet av useriøse aktører (konkursryttere o.l.). Den største ulempen er nok at det kan være vanskelig å få kreditt, men det argumentet bortfaller for mange - med mindre virksomheten er avhengig av større investeringer eller anskaffelser. På siden NUFselskap.org finner du en ganske grei oversikt over fordeler og ulemper med NUF samt annen relevant info. Det er mange firmaer som tilbyr pakkeløsninger m.h.t. registrering og oppføling av NUF, de jeg oftest har sett blitt anbefalt i andre forum er Varjag og Firmahjelp, men jeg har ingen personlig erfaring med noen av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå