Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært syk, fortsatt sykmelt og har oppfølging fra psykiater, men jeg vil ikke slutte, eller ta lang permisjon fra studiene. Jeg vil begynne igjen i februar. Jeg har, pga sykdommen, utsatt to eksamner som jeg må ta. I tillegg har jeg gått glipp av starten på dette smestret.

Problemet er hvordan skal jeg få det til? Jeg klarer ikke legge en passende, men realistisk plan for lesing og studie. Hva ville dere gjort i en sånn situasjon?

Takk

Skrevet

Kommer du til å bli helt frisk snart eller er det muligheter for tilbakefall og sånt? Om du mener at du skal ta alle eksamenene dette semesteret og i tillegg to eksamener fra tidligere blir det veldig tøft. Hva om du snakker med rådgiver om å få ta studiet på forlenget tid? Og har du muligheten til å lese hjemme selv om du er syk? I så fall er det best å komme i gang så raskt som mulig. Nå vet ikke jeg hva slags studie du går, og om det er mest lesefag, eller gruppearbeid, praksis og sånt. Og det er jo litt vesentlig i forhold til om sykdommen din tillater det.

Skrevet

Kommer du til å bli helt frisk snart eller er det muligheter for tilbakefall og sånt? Om du mener at du skal ta alle eksamenene dette semesteret og i tillegg to eksamener fra tidligere blir det veldig tøft. Hva om du snakker med rådgiver om å få ta studiet på forlenget tid? Og har du muligheten til å lese hjemme selv om du er syk? I så fall er det best å komme i gang så raskt som mulig. Nå vet ikke jeg hva slags studie du går, og om det er mest lesefag, eller gruppearbeid, praksis og sånt. Og det er jo litt vesentlig i forhold til om sykdommen din tillater det.

Hei og takk for svar!

Jeg pusher meg til å lese, men er heller ikke sikker på om det er det beste. I hvert fall ikke når jeg tenker så mye på alt som jeg har å gjøre i forbindelse med eksamner og slikt. Men jeg går allerede på et deltidsstudie, førskolelærer, som går over lengre tid en om jeg hadde tatt på fulltid og om jeg utsetter et semester blir jeg jo aldri ferdig. Men det er kanskje bedre å samle krefter og gire opp når jeg er 100% frisk igjen.

Det er endel gruppearbeid, ja. Og det er også praksis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...