AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Hei, I håp om å få noen tips eller råd på hvordan jeg kan kvitte meg eller håndtere den dårlige uvanen, deler jeg det med dere her. Jeg er lærerstudent, det er nettstudium og det er mye egenarbeid jeg må gjøre. Mye lesing. Så har det seg slik at jeg har blitt AVHENGIG av TV-serier. Ikke på TV, noe som egentlig hadde vært bedre, men på nett. Jeg kan sitte og se på 10 episoder i løpet av en dag. (PS. Dette er spesielt nå som jeg er sykmeldt, men jeg er ikke sengeliggende og ønsker å lese selv om jeg ikke teltar i forelesninger og slikt). Jeg leste kun ett kapittel på 15 sider i går selv om jeg var hjemme og hadde ingenting å gjøre fra morgen til kveld. Det som distraherte meg fra lesingen var CHUCK. Og nå som jeg har sett ferdig alle sesonger, letet jeg etter andre spennede serier som jeg ikke har sett, og da fant jeg Burn Notice sin siste sesong, hadde sett de andre før, og selv om jeg lovet meg selv at jeg skulle konsentrere meg kun om lesingen nå som CHUCK var ferdig fant jeg meg en ny en. Jeg ser på mange andre serier, men det er bare én gang i uken. Dette med at jeg kjører maraton, viser seg å være farlig. Jeg som hadde bestemte meg å ha sunn livstil år 2011! Jeg er svært takknemlig for tips og råd! Hilsen TV-show-addict-but desperate-for-help-to-quitting
Berentsens Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 Du må rett og slett bare ta deg sammen. Jeg regner med at du er voksen nok til å klare det. Viss ikke får du komme deg ut av huset og lese/jobbe med studiene en annen plass, f.eks. på biblioteket.
Gjest Airi Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 Ta med deg bøkene dine på en lesesal eller et bibilotek og sett deg en plass hvor det sitter andre mennesker og jobber. Da kan du rett og slett ikke se film.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #4 Skrevet 22. januar 2011 Jeg kjenner litt til det, bare at for min del er det internett som lokker - aviser, facebook, KG, det tar aldri slutt med interessante ting. Også husarbeid, det er visst også forferdelig morsomt sammenlignet med pensum :/ Kanskje det nytter å sette på klokka? Om du ikke klarer å la være å sette på en episode av en serie, sett på vekkerklokka på ringing til når episoden er ferdig. Så slår du av pcn, og setter deg til å lese. Du klarer sikkert ikke å holde på så lenge før du blir distrahert og bare MÅ gjøre noe annet, siden du har så dårlige vaner nå - men hva med å sette på vekkerklokka igjen, si at du skal fokusere på skolen i én time, og deretter kan du gjøre noe annet en liten stund. Og du får IKKE lov å forlate skolebøkene før vekkerklokka ringer, under noen omstendig.
MiniMjau Skrevet 22. januar 2011 #5 Skrevet 22. januar 2011 Jeg også sporet lett av(internett, facebook, surfing og anna internettsurr) når jeg skulle lese, løsningen for meg er å IKKE ta med pc. Ta med bøkene dine og gå et sted uten internett. Disiplin er stikkordet. Bestem deg for å lese x antall timer en dag, så kan du belønne deg selv med en times tv-serier på kvelden når du har gjort det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå