AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Blir så provosert av enkelte, må bare få det ut. Etter å ha vært alene i ca 4 år med 2 barn har jeg truffet verdens flotteste mann, virkelig min sjelesvenn. Vi har vært sammen i 2 år nå og er blitt samboere. Han har herlig datter jeg har blitt veldig glad i. Det som jeg reagerer på er at det er flere som spør når "kjærlighetsbarnet" kommer? For noe tøv. Som om de barna vi har fra før ikke var laget av kjærlighet? For et hån mot dem. Skulle nesten tro de ikke teller, for det er NÅ det gjelder, det er nå "kjærlighetsbarnet" burde komme. Jeg får fnatt. Av hensyn til barna vi har fra før ønsker vi ikke få barn sammen, men heller konsentrere oss om dem og ha et godt familieliv sammen alle. Føler også hvis vi hadde fått et barn sammen kommer hans datter litt i skyggen, pga hun allerede bor et stykke unna og det fortjener hun ikke. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget men det var godt å få det ut iallefall. 9
Gjest Janne Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 Dette barnet blir et kjærlighetsbarn, de andre er stebarn for hver dere og ikke så interessante så dere kommer etterhvert til å bry dere mindre om dem pga kamper dere imellom om barn på hver deres kant. 2
Sulosi Skrevet 21. januar 2011 #3 Skrevet 21. januar 2011 Dette barnet blir et kjærlighetsbarn, de andre er stebarn for hver dere og ikke så interessante så dere kommer etterhvert til å bry dere mindre om dem pga kamper dere imellom om barn på hver deres kant. ? Et felles barn kan jo og få stebarn til å føle seg utenfor... 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 Dette barnet blir et kjærlighetsbarn, de andre er stebarn for hver dere og ikke så interessante så dere kommer etterhvert til å bry dere mindre om dem pga kamper dere imellom om barn på hver deres kant. Nettopp! De barna hun har fra før vil alltid være hennes, og hans datter vil være hans. Mens den andre parten vil være steforelder. En viktig forskjell her når det gjelder ansvar, tilknytning, m.m. Ett såkalt "kjærlighetsbarn" vil være deres felles, altså noe helt spesielt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #5 Skrevet 21. januar 2011 Om dere får et "kjærlighetsbarn" sammen så gjør jo ikke det de andre barna til mindre kjærlighetsbarn av den grunn. Det er vel noe du selv tolker deg fram til? At dere ikke ønsker barn sammen er jo en ærlig sak og selvsagt ikke noe andre har noe med. Men at du klarer å tolke det negativt at folk spør om dere skal ha et kjærlighetsbarn opplever jeg som vrangvilje fra din side. 1
Gjest yojo Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 Blir så provosert av enkelte, må bare få det ut. Etter å ha vært alene i ca 4 år med 2 barn har jeg truffet verdens flotteste mann, virkelig min sjelesvenn. Vi har vært sammen i 2 år nå og er blitt samboere. Han har herlig datter jeg har blitt veldig glad i. Det som jeg reagerer på er at det er flere som spør når "kjærlighetsbarnet" kommer? For noe tøv. Som om de barna vi har fra før ikke var laget av kjærlighet? For et hån mot dem. Skulle nesten tro de ikke teller, for det er NÅ det gjelder, det er nå "kjærlighetsbarnet" burde komme. Jeg får fnatt. Av hensyn til barna vi har fra før ønsker vi ikke få barn sammen, men heller konsentrere oss om dem og ha et godt familieliv sammen alle. Føler også hvis vi hadde fått et barn sammen kommer hans datter litt i skyggen, pga hun allerede bor et stykke unna og det fortjener hun ikke. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget men det var godt å få det ut iallefall. Vi er i akkurat samme situasjon, og har også bestemt oss for å fokusere på de barna vi har fra før, og ikke lage det såkalte "kjærlighetsbarnet". Personlig ønsker jeg heller ikke å ha barn med to forskjellige, og vår minste er 7, så vi ønsker heller ikke å starte på nytt med småbarn
Tulling Skrevet 22. januar 2011 #7 Skrevet 22. januar 2011 (endret) Kjerlighetsbarn, forstår godt at TS blir irritert over at andre bare antar at de skal ha ett barn til sammen siden de har barn fra før. De eksisterende barna er spesielle de og! Endret 22. januar 2011 av Kråkesaks 1
Caramba Skrevet 22. januar 2011 #8 Skrevet 22. januar 2011 "Kjærlighetsbarn" er vel egentlig bare et uttrykk, folk mener nok ikke noe vondt med det.
Kråkesaks Skrevet 22. januar 2011 #9 Skrevet 22. januar 2011 Tråden er ryddet for avsporinger. Kråkesaks, moderator.
Gjest En mann Skrevet 22. januar 2011 #10 Skrevet 22. januar 2011 Blir så provosert av enkelte, må bare få det ut. Etter å ha vært alene i ca 4 år med 2 barn har jeg truffet verdens flotteste mann, virkelig min sjelesvenn. Vi har vært sammen i 2 år nå og er blitt samboere. Han har herlig datter jeg har blitt veldig glad i. Det som jeg reagerer på er at det er flere som spør når "kjærlighetsbarnet" kommer? For noe tøv. Som om de barna vi har fra før ikke var laget av kjærlighet? For et hån mot dem. Skulle nesten tro de ikke teller, for det er NÅ det gjelder, det er nå "kjærlighetsbarnet" burde komme. Jeg får fnatt. Av hensyn til barna vi har fra før ønsker vi ikke få barn sammen, men heller konsentrere oss om dem og ha et godt familieliv sammen alle. Føler også hvis vi hadde fått et barn sammen kommer hans datter litt i skyggen, pga hun allerede bor et stykke unna og det fortjener hun ikke. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget men det var godt å få det ut iallefall. Støtter deg, hvorfor skal alle rundt dere forvnete å bestemme hvordan dere skal leve og bo. Flott kvinne du.
Carrot Skrevet 22. januar 2011 #11 Skrevet 22. januar 2011 Lurer litt på hva folk legger i "kjærlighetsbarn" jeg da.... Og hva som får dem til å tro at man "Må ha barn sammen" liksom for å være 100% lykkelige?? 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #12 Skrevet 22. januar 2011 Flott at dere er så reflekterte at dere ser at dere ikke trenger et nytt "kjærlighetsbarn",men passe på de dere har og bruke energi på de.. Lykke til! Nyt hverandre, og barna deres hver for dere og ilag?!!! Når dere ikke har felles barn, er det lettere å pleie kjærligheten hver for dere!?! Men jeg vet ikke, jeg har barn med mannen min som jeg bor med.. Tror at jeg selv ikke ville hatt flere barn med en ny mann. Jeg føler meg ferdig med å bære barn og tror mine barn klarer seg uten enda flere søsken...
Gjest yojo Skrevet 22. januar 2011 #13 Skrevet 22. januar 2011 Lurer litt på hva folk legger i "kjærlighetsbarn" jeg da.... Og hva som får dem til å tro at man "Må ha barn sammen" liksom for å være 100% lykkelige?? Enig!
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2011 #14 Skrevet 23. januar 2011 det er riktig av dere å ikkje få barn sammen når dere begge har barn.hva er vitssen dere kan jo leve i kjærlighet med dei barna dere alerede har.har også en kjæreste vi har mangen barn tilsammen og ønsker begge ingen flere barn..vi har da barn!! kjærligheten blir ikkje altid det den var etter at arn er komet til verden heller.det er da ofte årsak til samlivsendring at man er lei i ett slikt forhold,og glemmer kjærligheten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå