MarianneE Skrevet 22. oktober 2003 #1 Skrevet 22. oktober 2003 Går det ann at det er jordskjelv i Norge? Hele huset rister, og har gjort det med jevne mellomrom i 45 min. nå..... Da mener jeg rister: Glassene rister i skapet, og vår 80 kg. tunge TV leer på seg! :o Oh my God......
Diva Skrevet 22. oktober 2003 #2 Skrevet 22. oktober 2003 Jøss. Er det jordskjelv hos deg ? Det kan hende i Norge ja. Flere i familien har opplevd det i Skien før. Jeg har ikke merket noe en mil unna.. Det er ikke noen veiarbeider eller sprengninger i nærheten vel ? Det kan være jordskjelv, men de er som regel ganske små og ufarlige. Skru på radioen og hør om de sier noe der ? Om det ikke er veldig lokalt på vessia ? Klem :D
MarianneE Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2003 Det kan hende i Norge ja. Flere i familien har opplevd det i Skien før. Jeg har ikke merket noe en mil unna.. Kanskje det er det, da..... Det er ikke noen veiarbeider eller sprengninger i nærheten vel ? Skru på radioen og hør om de sier noe der ? Om det ikke er veldig lokalt på vessia ? Satte på radio Grenland, jeg...... Takk for svar, vennen..... Klem :D
Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2003 #4 Skrevet 22. oktober 2003 Registeres ikke jordskjelv på Kjeller? Dersom du ikke hører noe på radioen, kan du evt. ringe dit. Jeg har opplevd et jordskjelv i Norge en gang, men det var veldig lite. Jeg merket det mest som risting i gulvet, men så sto jeg på et betonggulv direkte på fjellet. Men det var jo bare en gang det ristet og ikke i nesten en time. Hilsen Lille meg
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2003 #5 Skrevet 22. oktober 2003 Høres litt rart ut at det har pågått i nesten en time vel? Da jeg var i California for et par hundre år siden, opplevde jeg et jordskjelv. Sånn passe kraftig, men ikke farlig, men det varte jo bare noen minutter... pluss alle after shock'ene da.....som kom litt sånn jevnt en stund utover. Hvis du finner ut at det faktisk var jordskjelv, så fortell oss da?
ivanka Skrevet 22. oktober 2003 #6 Skrevet 22. oktober 2003 ja, det forekommer jordskjelv i norge, oftest på vestlandet. norge befinner seg veldig langt unna kantene av noen jordskorpeplate eller aktiv forkastningssone, så kraftige jordskjelv er veldig uvanlig her i landet, men det oppstår også tydelig merkbare skjelv selv her omkring. for eksempel var det et relativt kraftig skjelv i sverige det siste døgnet. sannsynligheten for at det skal oppstå et skjelv kraftig nok til å gjøre skade i norge innen overskuelig framtid er så godt som null, så det er ingen grunn til bekymring.
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2003 #7 Skrevet 22. oktober 2003 For et par år siden var det et ganske kraftig jordskjelv som kjentes godt her i Bergensområdet. Omtrendt som når det kjører en buss eller et vogntog forbi. Jeg merket det kun fordi jeg lå helt stille i et tomt og stille hus. Min venninne som stod i grønnsakdisken på Rema trodde det var en buss som dro forbi. MariannE bor du nært en hovedvei, midlertidig omkjøring?
ivanka Skrevet 22. oktober 2003 #8 Skrevet 22. oktober 2003 høres meget plausibelt ut. hender det er skjelv opptil 4-5 på richters skala på vestlandet.
MarianneE Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter #9 Skrevet 23. oktober 2003 For et par år siden var det et ganske kraftig jordskjelv som kjentes godt her i Bergensområdet. Omtrendt som når det kjører en buss eller et vogntog forbi. Jeg merket det kun fordi jeg lå helt stille i et tomt og stille hus. Min venninne som stod i grønnsakdisken på Rema trodde det var en buss som dro forbi. MariannE bor du nært en hovedvei, midlertidig omkjøring? Akkurat slik virket det!!! Bor rett ved hovedveien, men der var det ingen spesiell trafikk i den tida! Litt scary..... Det var jo ikke konstant i en time, men med noen minutters mellomrom. Noen ganger 2 minutter, så 15. Det ble lengere og lengere tid mellom hver gang. Litt ekkelt, men litt morro. Litt sånn skrekkblandet fryd. Redd var jeg ikke, ikke så veldig ihvertfall....
Arwen Skrevet 23. oktober 2003 #10 Skrevet 23. oktober 2003 jeg har opplevd jordskjelv da jeg bodde i Nittedal, men det var veldig svakt...
villkatt Skrevet 23. oktober 2003 #11 Skrevet 23. oktober 2003 Jeg har opplevd jordskjelv her i Bergen... Ikke så stort da, but still...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå