Gå til innhold

Svindlet på nett

Anbefalte innlegg

Gjest LineaKristine
Skrevet

Vet ikke om jeg har opprettet dette innlegget på feil tema, men jeg lurer på om det går an å finne ut hvem som eier et spesielt kontonummer? En venninne av meg ble svindlet på nettet, hun fikk aldri kjolen hun betalte for. Hun fikk kontonummeret til denne damen, så er det mulig å hvertfall "lese" av kontonummeret hvilken bank det er fra? Vil politiet gjøre noe med dette selv om det er to måneder siden? Kan jeg ringe banken min, og ville de gitt ut personlig informasjon som navn og telefonnr. til denne svindleren?

På forhånd takk for all hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Møtt opp i eller ring din egen bank, så kan de finne ut hvilken bank kontonummeret hører til. Hvis du møter opp i den banken igjen og ber pent og forklarer situasjonen så kan det hende de forteller navnet til eieren.

Dere kan også prøve å sende en betaling til kontonummeret via nettbank. Ikke utfør betalingen, men hos noen kontonummer så popper navnet til eier opp.

Skrevet

Hvis du møter opp i den banken igjen og ber pent og forklarer situasjonen så kan det hende de forteller navnet til eieren.

Det kommer de ikke til å gjøre :)

• Liker 2
Skrevet

Banken gir ikke ut denne informasjonen. Personvern beskytter svindleren, dette må tas via politi.

Skrevet

Det kommer de ikke til å gjøre :)

Det har skjedd.

Skrevet

Det har skjedd.

Ikke hvis saken ikke går gjennom politiet.

Skrevet

Ikke hvis saken ikke går gjennom politiet.

Okey, da må jeg ha drømt da.

Skrevet

Det har skjedd.

Det bør ærlig talt ikke gå an.

At eieren av denne kontoen har svindlet din venninde, er jo noe banken bare har deres ord for, dersom man kunne få tak i ett kontonummer, gå i banken og få alle kontaktopplysninger på eieren av kontoen, så ville det vært ENDA enklere å svindle, for den som utgir seg for å ha blitt svindlet.

Nei, gå til politiet, ikke begynn dette selv.

• Liker 1
Skrevet

Det har skjedd.

Det tviler jeg på, da har isåfall banken gjort en alvorlig feil. De gir ikke ut slik info til privatpersoner.

Gjest Mynona83
Skrevet

BBS har info om hvilke banker som har de ulike kontonr.

Du kan legge inn kontonr i nettbanken til DnB, og da får du opp mottaker på de aller fleste kontoer.

Men jeg ville også gått til politiet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...