badlih Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Vi vurderer eggdonasjon, men jeg er redd vi ikke har råd. Kommer kostnadene virkelig opp i 100.000 kr totalt pr forsøk, inkl reise®, opphold, undersøkelse®, medisiner, betaling til selve klinikken, og evt andre utgifter? * Dere som har gjort eggdonasjon, hva ble totalprisen? * Og for dere som har vurdert det og sjekket litt rundt: hva har dere kommet fram til? Og om det er mindre prosent-sjanse for å lykkes enn ikke å lykkes... som det er for de fleste. Hva er det som gjør at dere likevel har valgt det? Er det bare de pengesterke som kjøper eggdonasjonsforsøk, eller tar man f.eks opp lån for både ettr og evt flere forslk, som man må slite mye med i etterid, uansett resultat? Dette ble mange spørsmål, men jeg lurer virkelig... fordi jeg seriøst vurderer dette alternativet. Og er veldig usikker på om jeg skal satse på det eller ikke, nettopp pga kostnadene. Håper noen kan ta seg tid til å svare på ett eller flere av spørsmålene.
Rockymor Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 Hei der. Vi skulle etter planen til Island til sommeren for å kjøpe egg. Det står veldig lite info på hjemmesiden deres om priser for "utlendinger" å kjøpe egg, så jeg fikk en islandsk venninne av meg til å ringe klinikken. De fortalte da at eggdonasjon koster 4500 euro, da får du 5-6 egg (donoreggene blir fordelt på to mottakende kvinner) og donorkvinnens medisiner er dekket. Det man selv må dekke utenom, reise, opphold og egne medisiner (som mest sannsynlig er progynova, prednisolon og progesteron, ca 3000kr om det lykkes). Sjansene for å lykkes er visstnok det samme som med egne egg... Det koster en del, men er man flinke til å spare i ett års tid, slik som vi gjorde, så er det nok verd pengene!! Utrolig nok så slapp vi unna Islandsturen, da miraklet skjedde og vi ble gravide på egenhånd... (Etter 4 IVF sa legen stopp, da flere forsøk ville være bortkastede penger, da jeg var tom for egg...... ) Uansett hva det blir til, må dere ha lykke til!! Ta en titt på: www.artmedica.is (Island) www.avaclinic.lv (Riga, men har en kobling til flere avaklinikker rundt om i verden......) www.repromeda.cz (Tsjekkia)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå