AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Er det noen her som har erfaringer med at foreldre og barn (eventuelt søsken eller andre nære relasjoner) har bursdag samme dag? Min foreløpige terminberegning viser at det er mulig jeg får en litt spesiell bursdagsgave i år. Hvordan opplever barna det å ha bursdag samme dag som mamma/pappa eller andre nære? Dagen vil jo selvsagt bli feiret for barnet mens den voksnes bursdag blir lite vektlagt, men det er jo ikke til å unngå at det blir dobbelbursdag likevel. Positive eller negative erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 Ikke vektlegge din egen bursdag? Har du planer om å få en bortkjemt drittunge? 4
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2011 #3 Skrevet 21. januar 2011 Hos oss har far og sønn bursdag med en ukes mellomrom. Vi har felles familiefeiring, men i tillegg en barnebursdag for minsten. Ved store jubiléer tipper jeg at far også får en separat "voksen"-feiring. Nå er jo oddsene for at du og barnet skal få bursdag samme dag ikke så alt for store og skulle det skje så er det neppe noe problem for barnet. De har jo aldri opplevd noe annet. Regner med at du også skulle takle å dele oppmerksomheten med underverket?
Zzyzx Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 Min far og jeg har på samme dag, og vi har aldri hatt noen av de problemene som nevnes. Pappa feiret sin og jeg feiret min, eneste som var felles var det obligatoriske familieselskapet. Og det gjorde vel egentlig ingenting å ha ett færre av dem... 1
kaprifolen Skrevet 21. januar 2011 #5 Skrevet 21. januar 2011 Min niese og svoger har dagen før og etter hverandre, og det samme har min venninne og hennes sønn. Ingen problemer def heldigvis. På skolen jeg gikk på hadde tre søstre bursdag samme dag, og til og med det gikk bra! Og nei, de var ikke trillinger!
felgen Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 Jeg har bursdag på samme dag som fetterne mine, som er tvillinger. Tante har noen dager før, og broren deres noen dager etter. I barndommen pleide vi å ha et felles selskap, der alle fikk like mye oppmerksomhet. Det fungerte ganske greit.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #7 Skrevet 22. januar 2011 Søsteren min fødte faktisk sin datter på sin egen bursdag. I 8 år har de nå greid å feire fint sammen, det handler om mamma, og det handler om datteren. Dagen handler like mye om begge to, datteren passer på at mamma får en fin feiring, og mamma passer på at datter koser seg. De har aldri fokusert kun på datteren, og slik har de nå delt dag i alle år. Fungerer helt fint.
Phaedra Skrevet 22. januar 2011 #8 Skrevet 22. januar 2011 Søsteren min fødte faktisk sin datter på sin egen bursdag. I 8 år har de nå greid å feire fint sammen, det handler om mamma, og det handler om datteren. Dagen handler like mye om begge to, datteren passer på at mamma får en fin feiring, og mamma passer på at datter koser seg. De har aldri fokusert kun på datteren, og slik har de nå delt dag i alle år. Fungerer helt fint. Min venninne har det slik. Noen ganger har de barnebursdag på dagtid og "mammabursdag" på kvelden, andre ganger feirer de hele dagen sammen. I fjor dro de på konsert sammen og gikk ut og spiste bare de to (datteren ble tenåring). Storsuksess
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2011 #9 Skrevet 22. januar 2011 Jeg og min lillesøster har bursdag på samme dag. Det har funket helt greit! Hun hadde barneselskap på dagtid, og jeg hadde ungdomsselskap på kvelden... Så hadde vi felles familieselskap.. Nå når begge nærmer seg voksne feires jo ikke bursdager i samme grad som før, så nå er det iallefall ikke noe problem
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #10 Skrevet 22. januar 2011 Det er 1 dag imellom min datters bursdag og min. Familiebursdag har vi feiret sammen i tillegg til at datteren min har hatt barnebusdag for seg selv. Barnebursdagen har aldri blitt feiret på selve dagen da hun har bursdag midt i skoleferie å vi har da funnet en dag som passer enten før eller etter ferien. Jeg er ikke opptatt av å feire egen bursdag så det har ikke blitt noen krasj i når hvem skal feire sin dag. Synes det er viktigere at datteren får feiret sin dag. Dette har fungert greit hos oss.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #11 Skrevet 22. januar 2011 I vår fam har min eldste sønn bursdag på samme dag som sin onkel, jeg personlig kunne tenke meg å kunn ha fokuset på min sønn.. Ser at det har blitt mye oppmerksomhet rundt deres felles dato, så vi feirer alltid fam bursdag sammen.. Litt kjipt for min sønn som går i småskolen og kunne ønske seg sin dag for seg selv. Var stas når han var 3, men når enn er 8 blir det litt leit! Personlig er jeg fra min fam vært vant med at det kun er barnas bursdag som er viktig, så litt vanskelig når svigers nesten er mer opptatt av sønn enn barnebarn.. Men rundt om har jeg inntrykk av at barne ikke bryr seg, om ikke de voksne lager for mye ut av den voksne sin dag fremfor deres!
Gjest Krizzy Skrevet 22. januar 2011 #12 Skrevet 22. januar 2011 Pappa og jeg er tre dager fra hverandre. Vi feiret begge sine bursdager, sammen! (Unntatt når jeg fylte et år, da! ) Siden det var midt på sommeren var det ofte grilling, kaker, og gaveutdeling. Det var aldri noen tvil om at det var min og pappa sin bursdag vi feiret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå