Gå til innhold

jenter blir ungdom blir kvinner

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

ok saken er slik, har en datter 15,5 som har en supervenn, les kjæreste på 17,7. Hun har ikke sovet hos ham tidligere, tror ikke de har hatt sex, vel ihvertfall sier hun at det har de ikke.

Nå til helgen vil hun overnatte hos ham...og hun spør meg om det er greit. Vil gjerne ha råd fra dere. Er det greit????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Har selv en datter på 14, jeg syns kanskje det er litt vel tidlig å overnatte hos typen enda for din datters del. Hadde det vært min datter så hadde jeg ventet til 16-17 års alderen i det minste.

De kan jo forsåvidt ha sex når som helst og hvor som helst, men som foreldre trenger en ikke å legge opp til noe, før de er blitt litt eldre etter min mening. Det er kanskje litt lettere når hun overnatter hos ham, så... :wink: Kan jo være at din datter setter pris på at du setter grenser, selv om muligheten kanskje er liten i den alderen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ikke lov til slikt før jeg var 18 jeg. Mamma visste vi hadde sex, men sa at hun ved å godkjenne overnatting på samme rom ville signalisert at det var ok med sex i den alderen. (Og ideelt sett skulle hun ønske at vi ikke hadde sex på den tiden).

Jeg kan skrive under på at jeg ikke tok skade av å ikke overnatte! (Men jeg hadde plenty av sex likevel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her! Si nei, vent til hun er litt eldre.

Det er ikke det at da kan de ikke ha sex. Har de det, og vil det, finner de alltid mulighet til det. Men du behøver ikke "godkjenne" det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke lov til slikt før jeg var 18 jeg. Mamma visste vi hadde sex, men sa at hun ved å godkjenne overnatting på samme rom ville signalisert at det var ok med sex i den alderen. (Og ideelt sett skulle hun ønske at vi ikke hadde sex på den tiden).

Jeg kan skrive under på at jeg ikke tok skade av å ikke overnatte! (Men jeg hadde plenty av sex likevel)

Litt morsomt at du skrev det, for jeg hadde det helt motsatt.

Jeg hadde kjæresten på overnatting fra jeg var 15,5 år, men var jomfru til etter at jeg var fylt 18 (til flere kjæresters store fortvilelse :ler: ).

Min mor så det ikke som klarsignal at jeg hadde gutte-overnatting. Hun så det som en sikring mot at jeg skulle kn*lle i biler/bak trær.

Om datteren din skal få lov, er vanskelig for meg å uttale meg om - du må nesten vurdere dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

NEI!

Skulle tro at når dattteren din blir like gammel som meg, (30), vil hun synes at det er stas å fortelle hvor GAMMEL hun var da hun hyadde sex første gang.

Det er store sjanser til at de har sex under denne overnattingen. Jeg hadde sagt nei, desverre....

Når datteren din er passert 16 og igang med prevensjon er det ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar. Har snakket mye med henne og hun er en superjente. Veldig moden og ettertenksom for alderen. Kanskje mere moden enn de fleste andre 15 åringer.

Selv sier hun at det er ikke for sexens skyld, mere det å bare sove sammen.... ok, på en måte tror jeg henne.

På den andre siden ser jeg jeg jo at hvis de vil ha sex, så kan de jo ha det hvor som helst uavhengig av sted og tid.

Jeg stoler på henne, og jeg stoler på ham.....trur eg.......hmmmm veldig vrient det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke lov til slikt før jeg var 18 jeg. Mamma ............... sa at hun ved å godkjenne overnatting på samme rom ville signalisert at det var ok med sex i den alderen.

Akkurat som mora mi!!

(Hmmmm...............)(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var 16(nesten 17) første gang jeg hadde overnattingsbesøk hos mamma men så hadde jeg allerede gått et år på folkehøgskole og da var jo han på overnattingsbesøk hos meg titt og ofte.. Og dessuten måtte denne gutten reise 70 mil for å møte meg. kunne ikke be han dra samme dag da liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sagt blankt nei. I hvertfall et år til...eller to.....

Men husker jo at det ikke var noe hinder da mamma sa nei til meg en gang i tiden..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde dratt jenta mi med meg til legen for å få tak i p-piller, og etter det kunne de overnattet hos hverandre så mye de ville. Sex vil de ha uansett. :) Er ikke så lenge siden jeg var 15, og jeg tror din datter når hun sier det er mest pga det med å sove sammen at hun vil ha overnattingsbesøk. Det er såååå deilig å ligge tett inntil den man er gald i, uansett alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er altfor tidlig.

Må vel være mulig å lette litt på andre ting i stedet for å oppmuntre til overnatting.

15 1/2 er for tidlig, er vel nylig konformert og greier.

voksenlivet bør la vente på seg om den voksne tenker litt.

Hva med lengre utetider da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...