AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Har man noen sjanse til å komme inn på noen studier med 23/5-regelen? Jeg tenker naturlig nok ikke på studier som medisin, veterinær o.l., men først og fremst studiet bachelor i tannpleie.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 Klart du har! Jeg har kommet meg inn på høyskole med 23/5 regelen. Så sant det bare kreves generell studiekompetanse så har du en mulighet.
Gjest Pantherinae Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 Det er ikke sånn at du ligger dårligere an om du søker med 23/5 regelen. Så lenge alt er oppfylt konkurrerer du på lik linje med alle andre, men det er færre fag de regner snitt utifra. Er det eventuelle krav om realfag er det bare å ta disse ved siden av.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #4 Skrevet 22. januar 2011 Takk for svar! Jeg har av en eller annen grunn gått ut fra at det er få studier som tar inn søkere på grunnlag av 23/5-regelen.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 22. januar 2011 #5 Skrevet 22. januar 2011 Hei! Som andre her skriver, så lenge kravet for å komme inn er at du har generell studiekompetanse, er det bare å søke ivei om du er godkjent for 23/5! Det er derfor regelverket for om du skal kvalifisere for 23/5 er så streng, fordi at om du først kvalifiserer til et studie, skal du kvalifisere til alle (av de som krever studiekompetanse, altså) Så søk ivei du
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 Jeg kom inn på alt jeg søkte med 23/5regeln. Både på ntnu og hist Som ~Fantabulous_kitten~ sier skal du kvalifisere til alt. Jeg går nå på ingeniørstudim.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå