AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 http://www.spiegel.de/international/zeitgeist/0,1518,740680,00.html http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.7470407# http://en.rian.ru/strange/20110120/162226182.html http://www.r-a.no/ http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/walter-13-jaget-ulveflokk-med-heavy-metallaat-3392514.html mange ufine kommentarer i de norske mediene, jeg kjenner familien, og vet at de slett ikke er de enseste som har slitt med ulv på skoleveien i kommunen der ute, famlilien har bare bedt om skoleskyss til døren, ikke om å få ulven fjernet, men blir likevel møtt med mye latterligjørende kommentarer, folk er søren meg flinke til å bruke hersketeknikk gitt, men jeg tviler på at de hadde turt å bruke naturen i nevnte område.... 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 Ulver er så og si ufarlige for mennesker. Det eneste dokumenterte drap på et menneske av en ulv var på 1800 tallet. Det er en mye større sjanse at de blir drept eller angrepet av veps en av en ulv. 7
Gjest Tron Skrevet 21. januar 2011 #3 Skrevet 21. januar 2011 Hvorfor velger folk å bosette seg så langt ute i distrikts-Norge? Alle burde flytte inn til byene!
Gjest Valiant Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 Noen burde lære denne 13 åring at sjansen for at en ulv angriper er lik 0. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #5 Skrevet 21. januar 2011 Noen burde lære denne 13 åring at sjansen for at en ulv angriper er lik 0. Er du helt blåst? Her. Ulver er mest agressive i januar/februar pga mangel på mat. Skulle likt å se deg hvis dette var ditt barn. 3
Gjest Valiant Skrevet 21. januar 2011 #6 Skrevet 21. januar 2011 (endret) Er du helt blåst? Her. Ulver er mest agressive i januar/februar pga mangel på mat. Skulle likt å se deg hvis dette var ditt barn. Du har større sjanse og bli drept av din egen hund en av en ulv. Endret 21. januar 2011 av Valiant 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #7 Skrevet 21. januar 2011 Nå er faktisk ikke det tilfelle for dem artikkelen handler om.
Gjest Valiant Skrevet 21. januar 2011 #9 Skrevet 21. januar 2011 Valiant: Og eller å? http://jerrysjuicebar.com/blog/wp-content/uploads/2008/06/i-dont-care.jpg
Nebel86 Skrevet 21. januar 2011 #10 Skrevet 21. januar 2011 Er du helt blåst? Her. Ulver er mest agressive i januar/februar pga mangel på mat. Skulle likt å se deg hvis dette var ditt barn. Sauebønder skal jo ha det til at det er så utrolig mye ulv her i Norge siden så mange sauer blir tatt hvert år Hvorfor er det ikke meldt om angrep siden 1850 da? Om du møter en flokk med ulver i naturen så vil de nok løpe raskt vekk, hvis de ikke er nysgjerrige da, og det er ikke det samme som at de er blodtørstige dyr som angriper når som helst! Hvor kommer denne redselen fra, eventyr? Noe må det jo være. Folk i enkelte land møter på ulveflokker støtt og stadig og jeg tror de ville vært sjokkert om de visste hvordan hysteriet var i Norge i forhold til rovdyr. Men hadde nok ikke vært høy i hatten om jeg var på tur med den gneldrete hunden min og en flokk på 4 hadde dukket opp :gjeiper: Greit, det er noen tilfeller i Canada og Alaska der folk har blitt drept, men da tror jeg det må være noe galt med ulven om den går til angrep på mennesker, vet jo ikke om personen forsøkte å løpe fra dem heller, noe som trigger jaktinstinktet, de er tross alt rovdyr. Men når man tenker på hvor mye ulv det finnes i verden, så er det rart om ulv ikke har drept flere med det ufortjente stempelet de har fått. Og hadde det vært mitt barn så hadde jeg ikke vært nevneverdig bekymret :happy:
Tule Skrevet 21. januar 2011 #11 Skrevet 21. januar 2011 Sauebønder skal jo ha det til at det er så utrolig mye ulv her i Norge siden så mange sauer blir tatt hvert år Hvorfor er det ikke meldt om angrep siden 1850 da? Om du møter en flokk med ulver i naturen så vil de nok løpe raskt vekk, hvis de ikke er nysgjerrige da, og det er ikke det samme som at de er blodtørstige dyr som angriper når som helst! Hvor kommer denne redselen fra, eventyr? Noe må det jo være. Folk i enkelte land møter på ulveflokker støtt og stadig og jeg tror de ville vært sjokkert om de visste hvordan hysteriet var i Norge i forhold til rovdyr. Men hadde nok ikke vært høy i hatten om jeg var på tur med den gneldrete hunden min og en flokk på 4 hadde dukket opp :gjeiper: Greit, det er noen tilfeller i Canada og Alaska der folk har blitt drept, men da tror jeg det må være noe galt med ulven om den går til angrep på mennesker, vet jo ikke om personen forsøkte å løpe fra dem heller, noe som trigger jaktinstinktet, de er tross alt rovdyr. Men når man tenker på hvor mye ulv det finnes i verden, så er det rart om ulv ikke har drept flere med det ufortjente stempelet de har fått. Og hadde det vært mitt barn så hadde jeg ikke vært nevneverdig bekymret :happy: hei nar det ike er drept noen her er det fordi ulven var teknisk utryddet her pa atenhundretalet det er drept noen andre steder jeg vil gjerne stile deg et spørsmal tilbake nar det er samen ulveflokk i sverige og norge er det ike rart at vi har en anen forvaltning av den en sverige hilsen
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #12 Skrevet 22. januar 2011 Han gutten var jo så vannvittig søt da!
Cordelia Skrevet 22. januar 2011 #13 Skrevet 22. januar 2011 Nå har ikke jeg lest linkene her, men har lest en artikkel om saken det gjelder. Jeg tror heller ikke ulver på generell basis er noen trussel. Men at ville dyr som dette blir så tamme og uredde mennesker som er beskrevet her er aldri bra. I en slik situasjon hadde jeg også blitt bekymret. 2
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2011 #14 Skrevet 22. januar 2011 Hva så om det ikke har skjedd før 1800 tallet. Hvem har vel lyst til å bli den første på 2000 tallet? 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #15 Skrevet 22. januar 2011 Det morsomme er at jo mer urban jo mer ulvevennlig. Det er så lett å sitte på løkka med sin latte og mene masse om "bøndene ute i distriktene". Hadde vært morsomt om en ulveflokk slo seg ned i byen! Syns byfolk bør være glad at noen gidder bo i distriktene og produsere mat. Kanskje de fortjener å bli tatt mer på alvor i sine bekymringer. 3
I Grosny Skrevet 22. januar 2011 #16 Skrevet 22. januar 2011 Du har større sjanse og bli drept av din egen hund en av en ulv. En ulv er muligens ikke så farlig for en gutt på 13, men 4, da begynner det å bli en ulveflokk. Ulveflokker er mye farligere enn enkeltdyr. 1
Gjest irritert Skrevet 22. januar 2011 #17 Skrevet 22. januar 2011 Eller kanskje bygdefolk skal lære mer? Som oppvokst i Hedmark og ALLTID vært positiv til ulv,så syns jeg folk skal slutte å sutte på frykt-kluten sin. Det er så mye dop på bøgda at folk har andre ting de bør bekymre seg om. 1
-Susanne- Skrevet 22. januar 2011 #18 Skrevet 22. januar 2011 Nå har ikke jeg lest linkene her, men har lest en artikkel om saken det gjelder. Jeg tror heller ikke ulver på generell basis er noen trussel. En ensom ulv er ikke noen trussel, men flere sammen bør man holde seg langt unna. At ikke flere har blitt drept av ulv skyldes at de som bor der det er ulv tar sine forholdsregler og kjenner til hvordan disse dyrene oppfører seg. Faren til enn venninne fra Wyoming har fortalt hvordan 3-4 ulver angrep biler, eller oppførte seg slik at folk kunne gå ut av bilene og da angripe. Det var da vinter og lite småvilt. Det er ikke mange ulver i Norge, men det er heller ingen grunn til å være uforsiktig. 2
Gjest Apis Skrevet 22. januar 2011 #19 Skrevet 22. januar 2011 Sauebønder skal jo ha det til at det er så utrolig mye ulv her i Norge siden så mange sauer blir tatt hvert år Hvorfor er det ikke meldt om angrep siden 1850 da? Om du møter en flokk med ulver i naturen så vil de nok løpe raskt vekk, hvis de ikke er nysgjerrige da, og det er ikke det samme som at de er blodtørstige dyr som angriper når som helst! Hvor kommer denne redselen fra, eventyr? Noe må det jo være. Folk i enkelte land møter på ulveflokker støtt og stadig og jeg tror de ville vært sjokkert om de visste hvordan hysteriet var i Norge i forhold til rovdyr. Men hadde nok ikke vært høy i hatten om jeg var på tur med den gneldrete hunden min og en flokk på 4 hadde dukket opp :gjeiper: Greit, det er noen tilfeller i Canada og Alaska der folk har blitt drept, men da tror jeg det må være noe galt med ulven om den går til angrep på mennesker, vet jo ikke om personen forsøkte å løpe fra dem heller, noe som trigger jaktinstinktet, de er tross alt rovdyr. Men når man tenker på hvor mye ulv det finnes i verden, så er det rart om ulv ikke har drept flere med det ufortjente stempelet de har fått. Og hadde det vært mitt barn så hadde jeg ikke vært nevneverdig bekymret :happy: Nå har det ikke vært så mye ulv i Norge fra 1850 og opp til siste 15 årene. Men før 1850 har vi flere dokumentasjoner på mennsker tatt av ulv 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #20 Skrevet 22. januar 2011 Det morsomme er at jo mer urban jo mer ulvevennlig. Det er så lett å sitte på løkka med sin latte og mene masse om "bøndene ute i distriktene". Hadde vært morsomt om en ulveflokk slo seg ned i byen! Syns byfolk bør være glad at noen gidder bo i distriktene og produsere mat. Kanskje de fortjener å bli tatt mer på alvor i sine bekymringer. Det at man bor i byen er ikke synonymt med at man ikke kan en dritt om dyr, lurer på hvor mange ulv du ser om dagen siden du har så mye mer erfaring? Bor selv på landet og har sett ulv opptil flere ganger, skjønner bare ikke hvor frykten kommer fra. Kan ikke si jeg har fått så bra inntrykk av bøndene heller de siste åra med den holdningen at de tror de er kongen på haugen når det kommer til hva som kan leve og dø i naturen, kun fordi de vil la sauene sine gå fritt og høste dem inn på høsten, når du skriver at bøndene lider så fælt av rovdyr så må det være deilig å ha noe å skylde på når sauen detter ned en skrent og brekker beinet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå