Gå til innhold

Drikke....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære har bestemt oss for å ha et alkoholfritt bryllup. Man kan selvfølgelig kjøpe seg en drink eller øl i baren om man vil, men vi serverer ikke.

Hotellet vi skal være på har selvfølgelig alkoholfri vin etc.

Jeg synes vin "hører hjemme" i et bryllup, selv om det er uten alkohol.

Han er deimot uenig. Uten alkohol vil ingen ha vin mener han, og synes vi bør kun holde oss til mineralvann. Samtidig argumenterer han med at vi får mer for pengene ved valg av mineralvann enn vin.

Noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det ikke en slik diskusjon for en stund tilbake? Det kokte med forskjellige meninger der iallefal1!

Skrevet

Jeg tenker ikke på om det er kjipt å ikke ha alkohol i bryllupet, for det blåser jeg i :)

Skrevet

Skal dere servere vin, server nå for all del vin med alkohol. Alkoholfri vin smaker dritt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville heller gått for en skikkelig god eplemost (f.eks den fra Epleblomsten) enn alkoholfri vin, og jeg ville hatt alkoholfritt øl også. Kun mineralvann blir litt lite, i mine øyne, og da sitter man kun mellom valget mellom brus og farris.

• Liker 5
Skrevet

Helt enig med SmallTalk. Må innrømme at jeg hadde syntes det var veldig rart å få servert alkoholfri vin i et bryllup. Ikke smaker det godt og ikke skjønner jeg poenget. Bruk heller litt penger på gode, alkoholfrie alternativer.

• Liker 1
Skrevet

Signerer de andre her: Alkoholfri vin er ikke godt og jeg ville synes det var litt merkelig å få servert det i et bryllup. Om du synes at vin "hører til" får du kjøre på god vin med alkohol. Det finnes mange gode alkoholfrie alternativer utenom mineralvann og f.eks. eplemost er jo kjempegodt. Alkoholfri øl er jo også et alternativ, f.eks. Aass Bayer Uten smaker faktisk ikke så ille.

Skrevet

Vi skal på møte med hotellet til uka, så får se hva slags alternativer de har :) Takk for tilbakemelding :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...