Gå til innhold

Forhold uten sex

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kunne du vært i et forhold med noen, dersom vedkommende ikke ville hatt sex før ekteskapet (pga religion), men selv ikke hadde samme forhold til religion?

Hvilket behov hadde du hatt selv?

Hadde du akseptert dette eller hadde det vært vinn/forsvinn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men det er pga at eg ikkje ville vært sammen med ein som var religiøs.

Gjest Consensio
Skrevet

Nei. Har vært i et forhold med lite/ingen sex tidligere og aldri igjen.

Sex er ikke viktigst, men det er viktig nok til at jeg ikke vil leve uten.

Dessuten så mener jeg at om man avstår fra sex pga religion så er man rimelig hjerneblåst.

Skrevet

Som hun over her sier: Jeg kunne nok levd uten sex i et forhold (tror jeg), men jeg kunne aldri levd med religion som begrunnelse, nettopp fordi jeg ikke kunne levd med noen som var religiøse. Det hadde krasjet fra første dag.

Skrevet

Religion er ikke eneste grunn til at sex ikke fungerer. Det kan også være fysiske grunner. Har de med plager som gjør det umulig å ha sex, sitte alene resten av livet?

Gjest Consensio
Skrevet

Religion er ikke eneste grunn til at sex ikke fungerer. Det kan også være fysiske grunner. Har de med plager som gjør det umulig å ha sex, sitte alene resten av livet?

Det er jo strengt tatt ikke mitt problem om en type jeg er med sliter med å ha sex. Jeg vil ikke leve uten sex, enkelt og greit :)

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

Litt usikker på akkurat hva det spørres om. Jeg kunne nok levd i et forhold uten sex så lenge hun godtok at jeg fikk det andre steder.

Endret av MikeWaters
Gjest Consensio
Skrevet

Litt usikker på akkurat hva det spørres om. Jeg kunne nok levd i et forhold uten sex så lenge hun godtok at jeg fikk det andre steder.

Når man vinkler det slik, så kunne jeg levd i et forhold uten sex.

For jeg kan fint elske en person jeg ikke kan ha sex med, kunne bare ikke levd et liv uten sex.

Skrevet

Føler meg nesten litt unormal her når jeg sier at det hadde ikke hatt så stor betydning. Tror ikke det hadde satt en stor demper på forholdet om han ville ha ventet til ekteskapet. Hadde han vært "the one" hadde jeg nok klart å vente på ham.

Skrevet

Nei. For meg er sex en viktig del av ett forhold, så det å vente i lange tider til man finner ut som man er den rette for hverandre for så å gifte seg er helt uaktuelt.

Forventer ikke sex på første daten, men det skal ikke gå mange datene uten sex for jeg mister interesse.

Gjest savannah
Skrevet

Jeg kunne godt det - og det var nettopp det jeg gjorde. Vi var sammen 4 år før vi giftet oss ifjor, og ventet med sex til ekteskapet. Jeg mener at i 2010 må det faktisk være rom for dette også. Ikke tolkningen "hallo, vi lever i 2010, hvem venter til ekteskapet?" men "hallo, vi lever i 2010! Er det ikke akseptabelt å velge dette helt selv UTEN å få kritikk for hvor "hjerneblåst" det er" ... :-)

Btw, har et fantastisk sexliv nå, så tror ikke vi tapte så mye på det. Det var dessuten, enten en liker å høre det eller ei, fantastisk å virkelig føle at ekteskapet begynte, med et markant skille :-) Bryllupsnatten ja...

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke risikert at en så viktig del av samlivet vårt ikke klaffet. Man kan være verdens beste venner, elske hverandre og ønske hverandre alt godt uten at det betyr at man passer sammen seksuelt. Jeg ville ikke risikert å inngå et ekteskap med noen jeg ikke visste om fungerte sammen med meg - det er et løfte jeg tar for alvorlig.

Skrevet

Jeg ville ikke risikert at en så viktig del av samlivet vårt ikke klaffet. Man kan være verdens beste venner, elske hverandre og ønske hverandre alt godt uten at det betyr at man passer sammen seksuelt. Jeg ville ikke risikert å inngå et ekteskap med noen jeg ikke visste om fungerte sammen med meg - det er et løfte jeg tar for alvorlig.

Akkurat det tenkte jeg og. Jeg elsker mange som jeg ikke har sex med, og de kaller jeg vennene mine. For meg er nettopp sex den viktigste distinksjonen mellom venner og kjærester, selv om jeg kan gå med på at et kjæresteforhold er av en litt annen karakter. Hadde nok også hatt litt problemer med å være i et forhold med en person som tar religionen sin så alvorlig at han ville vente til ekteskapet med å ha sex.

Skrevet

Helt klart ikke. Skal jeg være ærlig, så hadde relgionen vert den største dealbreakeren.

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Man bør ligge sammen så snart som mulig for å finne ut man er seksuelt kompatible så man ikke kaster bort masse tid på en person man ikke har seksuell kjemi med.

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Overhode ikke.

Sex må matche og det er det ikke gitt at det gjør. Jeg nekter å gå inn i et langvarig forhold uten å vite at den tingen er grei. Da kan jeg like godt velge en venn.

Jeg snakker ikke om at sexen må tas til himmel første gangen, men man senser at man har noe til felles.

Skrevet

Nei. Både fordi jeg vil ha sex i livet mitt, også fordi jeg ikke ville vært sammen med noen som var så religiøs. Jeg ville heller vært sammen med noen som ikke kunne ha sex av fysiske grunner.

Skrevet

Ja, absolutt. Jeg hadde virkelig respektert en person som hadde greid å avstå fra sex pga religion. Å vise menta styrke og gjøre hva en mener er rett, uansett hva andre gjør/mener, er noe jeg ser ver veldig opp til.

Skrevet

Jeg er en seksuell person. Jeg kunne ikke ha vært sammen med en person og giftet meg med vedkommende også leve et forhold/ekteskap uten sex. Og om det var av religiøse grunner så er jeg usikker på om jeg og vedkommende egentlig hadde passa så bra sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...