afeio Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Jeg er ferdig med utdannelsen min denne våren, og har allerede nå fått tilbud om en fast jobb. Den er ikke direkte relevant i forhold til utdannelsen min, men kompetansen jeg får fra denne jobben kan gjøre at jeg stiller sterkere i forhold til andre jobber senere. Det som på en måte "plager" meg litt også er at jeg nå har en deltidsjobb med muligheter for nesten fulltids jobb (men da ikke med fast jobb, kun tilkalling), og her er timeslønna 13 kr høyere enn i jobben jeg har tilbudt. Her er det ikke mulighet for lønnsforhøyelse utenom det fagforeninga får forhandla fram, eller utenom det som går på hvor mange år jeg har jobbet der. Denne jobben trives jeg med, men kjenner at den snart begynner å bli litt ensformig og i tillegg sliter den på ryggen min. I jobben jeg har tilbudt er det tilrettelegging i forhold til fysiske plager, og mulighet til å gå opp i lønn flere ganger i løpet av året, litt etter prestasjoner (ikke provisjon). Så hva mener dere? Skal jeg ta denne jobben jeg har blitt tilbudt? Eller skal jeg fortsette med deltidsjobben og håpe at det dukker opp en annen jobb (selv om jeg vet at andre som har samme utdannelse og som har søkt på lignende stillinger som det jeg vil søke på i det samme området har gått arbeidsledige i over et år, og søkt aktivt i halvannet år). Tror jeg kan komme til å trives i jobben, men det med lønna og i tillegg det at det ikke er 100 % relevant for utdanninga plager meg litt. Det skal også nevnes at dette er første gang jeg er i situasjon der det er aktuelt med 100 % stilling, så av den grunn er det litt ekstra skummelt. Er det eventuelt noe jeg bør spørre om i forhold til den tilbudte jobben? Hva som finnes av "goder" i forhold til jobben eller lignende? Økonomisk sett vet jeg at jeg klarer meg godt som arbeidssøker (i hvert fall så lenge jeg er student og får stipend, og har deltidsjobben nå). En tilværelse der jeg mottar dagpenger er ikke aktuelt for meg, så jeg vet det at det ikke er noe alternativ for meg og at det er bedre med en jobb som ikke er helt perfekt, enn ingen jobb i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 Jeg hadde helt klart tatt den faste jobben, for fast ansettelse ser mye bedre ut på cv'en.
Norbertine Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 Du kan ikke forhandle fram bedre lønn i den jobben du har tilbud om da? Hvis du sier at du får 13 kr mer i den jobben du har nå kan det jo hende de tilbye mer.
afeio Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2011 Jeg vet ikke om jeg har muligheten til det, og har ikke akkurat spesialkompetanse for jobben, men har hørt at jeg har gitt et veldig godt inntrykk. Er redd det skal skape dårlige vibber å forhandle om lønna. Og siden jeg er forholdsvis ny på dette med jobb føler jeg meg kanskje ikke så veldig høy i hatten.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #6 Skrevet 21. januar 2011 Jeg vet ikke om jeg har muligheten til det, og har ikke akkurat spesialkompetanse for jobben, men har hørt at jeg har gitt et veldig godt inntrykk. Er redd det skal skape dårlige vibber å forhandle om lønna. Og siden jeg er forholdsvis ny på dette med jobb føler jeg meg kanskje ikke så veldig høy i hatten. Det er helt fair å si at du har veldig lyst på jobben, men har et jobbtilbud på 13kr mer i timen som du også vurderer. Da sier du det som det er, og lar det være opp til dem om de øsnker å matche det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå