Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på aap,og har vært på det noen år pga psykiske problemer (sosial angst ) Nå har jeg fått tilbud av en liten jobb hos en bonde (melkefjøs) en gang i blant,i helgene.

Vi diskuterer lønn,og han foreslår 130 kr timen,også på helg. Jeg syns dette er litt lite,er det ikke vanlig med helgetillegg? Jeg står opp kl 6 lørdag og søndag,og er i fjøset 2 ganger daglig. Bruker også endel bensin. Så må jeg betale skatt på dette i tillegg. Jeg tjener da kanskje 200 kr på dette ,kontra og ikke gjøre noen verdens ting. Skikkelig fysisk hard jobb. Ikke meningen å være negativ,men ja det er ikke lønnsomt å begynne å jobbe igjen nesten. På aap får jeg jo på en måte "fast lønn" per måned,og dette føles sikkert. Når jeg begynner jobbe er det ikke sikkert pengene kommer til akkurat faste tidspunkter,og ting blir på en måte litt mer usikkert. Om dere skjønner.

Enten må man jobbe 100 %,eller så er det faktisk bedre for oss som ikke klarer det å gå på trygd. Det er sikrere økonomisk. Jobber man 50 % på vanlig måte får man like mye som trygda,eller kanskje mindre da man må betale bensin,bom osv.

Noen synspunkter. Jeg vil jobbe,er ikke lat men klarer ikke jobber med mye sosial kontakt (dvs butikk) og når man taper er det ikke så motiverende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forslag til lønnstabell for avløsere: http://ostfold.landbrukstjenester.no/L%F8nnstabell/cid/19859/

130 kr/timen er bra i uke, men veldig lavt i helg, kan man oppsummere.

Etter å ha lest litt på de sidene, så ser det for meg ut som en kjempefordel å være medlem av et avløserlag dersom du har tenkt å jobbe som avløser (ære være dere som gjør en slik jobb, slik at også bøndene kan få noe fri).

http://www.landbrukstjenester.no/

Skrevet

Jeg går på aap,og har vært på det noen år pga psykiske problemer (sosial angst ) Nå har jeg fått tilbud av en liten jobb hos en bonde (melkefjøs) en gang i blant,i helgene.

Vi diskuterer lønn,og han foreslår 130 kr timen,også på helg. Jeg syns dette er litt lite,er det ikke vanlig med helgetillegg? Jeg står opp kl 6 lørdag og søndag,og er i fjøset 2 ganger daglig. Bruker også endel bensin. Så må jeg betale skatt på dette i tillegg. Jeg tjener da kanskje 200 kr på dette ,kontra og ikke gjøre noen verdens ting. Skikkelig fysisk hard jobb. Ikke meningen å være negativ,men ja det er ikke lønnsomt å begynne å jobbe igjen nesten. På aap får jeg jo på en måte "fast lønn" per måned,og dette føles sikkert. Når jeg begynner jobbe er det ikke sikkert pengene kommer til akkurat faste tidspunkter,og ting blir på en måte litt mer usikkert. Om dere skjønner.

Enten må man jobbe 100 %,eller så er det faktisk bedre for oss som ikke klarer det å gå på trygd. Det er sikrere økonomisk. Jobber man 50 % på vanlig måte får man like mye som trygda,eller kanskje mindre da man må betale bensin,bom osv.

Noen synspunkter. Jeg vil jobbe,er ikke lat men klarer ikke jobber med mye sosial kontakt (dvs butikk) og når man taper er det ikke så motiverende.

Tror ikke det er bedre at du går på trygd nei og blir en smule provosert av innlegget ditt. Om du KAN jobbe, SKAl du jobbe. Som ALLE oss andre.

Er våre skattepenger du sitter å blir tildelt hver mnd.

Jeg har full forståelse for at du er har psykiske problemer, Men når der er noe du faktisk kan gjøre, Synes jeg ikke du har rett til å klage. Du har trossalt fått penger en god stund uten å "gjøre noe". Nå har du muligheten til å komme deg ut å gjøre fysisk arbeid.

Alle har godt av å jobbe for føden.

Det er bare godt for deg.

Og lønnen er ok!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skjønner ikke hvorfor innlegget ble postet "anonym", Men det var meg ;)

Endret av nicola
Skrevet

Den kommentaren er det dummeste jeg hører!

Typisk sånne som tror de er så perfekte som kommer med den. Alle må betale skatt,likt for alle. Dette er heller ikke dine penger,men staten så spar deg for sånt vås. Blir du syk selv blir det nok en annen tone..

Å jobbe som avløser er sinnsykt tungt fysisk arbeid. Vet ikke om du noen gang har vært i et fjøs? Og da syns jeg faktisk lønna bør være deretter.

Da jeg hadde dyp depresjon,hadde jeg ikke noe liv,lå bare 24 t i døgne. Jeg har klart å komme meg opp igjen,men nå har jeg faktisk tenkt å nyte livet litt igjen,og ta igjen alt det tapte. Jobb er absolutt ikke det første jeg tenker på.

Nå koser jeg meg på trygd,har masse tid til å drive hobbyen min (som dere skatte betalere finansierer) Ingen billig hobby nei;) Blir vel snart en 14 dagers sydentur som du også finasierer . hihihi :)

Skrevet

Jeg gikk forresten 3 år uten en krone fra nav. De har versegod bare godt av å betale meg trygd nå,og jeg har ikke tenkt å gjøre noe med det. All trygda går med til mine 2 hester :skratte:

Skrevet

Typisk sånne som tror de er så perfekte som kommer med den. Alle må betale skatt,likt for alle. Dette er heller ikke dine penger,men staten så spar deg for sånt vås. Blir du syk selv blir det nok en annen tone..

Å jobbe som avløser er sinnsykt tungt fysisk arbeid. Vet ikke om du noen gang har vært i et fjøs? Og da syns jeg faktisk lønna bør være deretter.

Da jeg hadde dyp depresjon,hadde jeg ikke noe liv,lå bare 24 t i døgne. Jeg har klart å komme meg opp igjen,men nå har jeg faktisk tenkt å nyte livet litt igjen,og ta igjen alt det tapte. Jobb er absolutt ikke det første jeg tenker på.

Nå koser jeg meg på trygd,har masse tid til å drive hobbyen min (som dere skatte betalere finansierer) Ingen billig hobby nei;) Blir vel snart en 14 dagers sydentur som du også finasierer . hihihi :)

Herregud for en idiot.

Alle må da vel slite på en jobb...

Får ikke noe trøst fra oss så slutt å syt. Alle har vært syke også.

Ja dra til syden med våre penger, Men håper du får malaria å blir i landet!

• Liker 1
Skrevet

Hahaha!! Du høres sjalu ut! Slitsomt å jobbe? :skratte:

Skrevet

Som sagt har jeg full forståelse for at du har vært syk, Men nå KAN du jobbe. TRor du har blitt litt for godt vant med å få penger oppi fanget.

Synes dette er kvalmt. Du sitter å klager på en ok timeslønn og vurderer bare å gå på trygd istede.

Neiånei...

• Liker 1
Skrevet

Hehe, er vel kansje ikke han/hun/vi som er sjalu, Men litt sjokkert over deg. Vi har jo hvertfall en god jobb, Kan jobbe og fortjener hver krone.

Skrevet

Kremt...Skulle alle gjort som deg, Hadde ikke det landet her godt rundt helt tror jeg.

Skrevet

Du har godt av det tunge fysiske arbeidet etter å ha ligget 24.t i døgnet i lengere tid.

Skjønner ikke hva du klager på.

Skrevet

Og mens dy nøyer deg med minste beløpet fra NAV så får vi andre tre ganger så mye hver måned ;) Bare for å sammenligne en gjennomsnittslønn med din

• Liker 1
Skrevet

Jeg taper 8 kr per time på denne jobben,kontra å ikke jobbe. Sykt system!!

Skrevet

Jeg taper 8 kr per time på denne jobben,kontra å ikke jobbe. Sykt system!!

Jobb bortskjemmte menneske!

Skrevet

Drit i det!! Lei av å bli utnytta. Betal folka skikkelig lønn i det minste

Skrevet

Hva mener du med "utnytta"?

Lønna er ok! Jeg har utdannelse innen noe annet enn det jeg jobber med, og har ei timelønn på 135 kr. Og jobben min er også fysisk krevende til tider.

Btw- jeg har også slitt med angst, men jeg har alltid jobbet. Og gradvis forsvant angsten, fordi jeg stadig stod ansikt til ansikt med det jeg var redd for; nemlig sinte og oppfarende mennesker.

Idag er jeg en sterk og erfaren person som takler de fleste sosiale situasjoner.

Å sitte hjemme når man har sosial angst blir derfor totalt meningsløst for meg.

Skrevet

Så finn deg en jobb som betaler mer da! Å være avløser er da søren meg ikke det eneste yrket der du har minimal kontakt med andre mennesker! Du virker meget utakknemlig...

Du kan prise deg lykkelig for at det i det hele tatt finnes en ordning som aap

Skrevet

Skjønner nesten ikke hvorfor folk gidder å diskutere slikt på forum. Alle saker er individuelle og selv om en klarer å jobbe kan det hende at en annen person med akurat samme grad av sykdomen ikke klarer det.

Mn til saken her: så vidt jeg vet får man fratrekk på skatten på kjøring til-fra jobb og har vel også lest noe om fratrekk pgs bom/ ferje. Så det er jo positivt:) og så må man jo se på det som en posetiv ting at man kommer seg uti arbeidslivet igjen. For framtiden så vil det ta seg bedre ut selv om det bare er noen få timer i uka.

Men skal vi snakke økonomi og det å ha en sikker intekt da kan NAV bare gå å gjemme seg. Det er så rart hvordan systemet er og hvor mange ganger jeg har sett at systemet straffer de som vil ut i jobb men ikke kan jobbe så veldig mye. Skulle tro at NAV kunne fått til noe så enkelt som prosent regning og det å trekke fra.

Som en venninne hun fikk seg en jobb der hun tjente kanskje 1000 kr tilsammen og for dette skulle de ta fra henne all stønad i over en måned? Skal si at jeg ikke vet hva slags stønad hun får men det er hvertfall sykdomsrelatert. Blir så oppgitt av at man skal straffes om man prøver å bidra litt.

Jeg synes også 130 helg hørdes ganske lavt ut for helg. Som sagt tidligere lurt å reg i avløserlaget:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...