Nuffen Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 (endret) Hallo Jeg er litt i tvil om dette med BH-størrelser. Jeg har aldri latt meg måle i slike rene undertøysbutikker, men har hatt planer om det lenge... Vel, vel. Jeg har iallfall alltid brukt BH-størrelse 75A. Kan jeg da også bruke 70B, evt. 75B? Skulle tro dette gikk litt opp i opp, men jeg vet virkelig ikke, jeg... Har så lyst til å kjøpe en lekker BH på nett (som "selvfølgelig" ikke finnes i 75A). Endret 21. januar 2011 av Nuffen
Gjest Armule Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 Å gå nedover i omkrets er kanskje ikke det lureste, hvis 75 passer bra. Da ville jeg heller prøvd å se om de hadde 80A evt.
Nuffen Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2011 Å gå nedover i omkrets er kanskje ikke det lureste, hvis 75 passer bra. Da ville jeg heller prøvd å se om de hadde 80A evt. Takk for svar. De har ikke A-størrelser i det hele tatt . Det nærmeste jeg da kommer er 75B. Er det veldig stor forskjell på A- og B-cup, eller kan det gå til nød?
Snuppa Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 Takk for svar. De har ikke A-størrelser i det hele tatt . Det nærmeste jeg da kommer er 75B. Er det veldig stor forskjell på A- og B-cup, eller kan det gå til nød? Du får kjøpt innlegg som gjør at du går opp en cup-størrelse. I såfall kan du kjøpe en 75B. Innleggene fås hvertfall i ordinære undertøysbutikker.
SmallTalk Skrevet 21. januar 2011 #5 Skrevet 21. januar 2011 Å gå nedover i omkrets er kanskje ikke det lureste, hvis 75 passer bra. Da ville jeg heller prøvd å se om de hadde 80A evt. Helt uenig! Bedre å gå ned i omkrets, og heller måtte kjøpe en forlenger, enn å gå opp i omkrets og å ende opp med en BH som sitter dårlig. 1
SmallTalk Skrevet 21. januar 2011 #6 Skrevet 21. januar 2011 Takk for svar. De har ikke A-størrelser i det hele tatt . Det nærmeste jeg da kommer er 75B. Er det veldig stor forskjell på A- og B-cup, eller kan det gå til nød? 75A = 70B, så du kan fint kjøpe 70B cup-messig. Blir den for liten rundt, så kan du kjøpe en BH-forlenger. Vær obs på at BH-størrelser varierer fra merke til merke, og at en 75A i et merke ikke nødvendigvis er like stor som en 75A i et annet merke.
Nuffen Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 21. januar 2011 (endret) Det var lurt ! Takk for tipset! Endret 21. januar 2011 av Nuffen
Ella_Grey Skrevet 21. januar 2011 #8 Skrevet 21. januar 2011 Du kan jo måle selv for å se hvilken omkrets du skal ha, bare pass på at målebåndet ligger vannrett bak på ryggen. Så runder du av til nærmeste 5'er, og helst nedover. Cupstørrelsen kan du også fint måle deg frem til selv, men da er det lettere å gjøre målene om til inches. Da måler du (gjerne mens du har en bh på) tvers over bysten der den er størst, - som regel blir det over brystvorten. Her er det viktig å ikke stramme, for da trykker du puppene sammen og måler for lite. Så er det sånn at hvis man har null inches i forskjell er man en AA, 1 inch er en A, 2 inches = B osv. Hvis du da f.eks hadde vært 74 cm under bysten er det 29 inches, og 79 over bysten er 31 inches - 2 inches i forskjell gir en B-cup. Forøvrig enig med Smalltalk.
Gjest Armule Skrevet 22. januar 2011 #9 Skrevet 22. januar 2011 Helt uenig! Bedre å gå ned i omkrets, og heller måtte kjøpe en forlenger, enn å gå opp i omkrets og å ende opp med en BH som sitter dårlig. Ja, det går an. Aldri hatt behov for eller brukt det selv, så tenkte ikke på det.
Laila92 Skrevet 22. januar 2011 #10 Skrevet 22. januar 2011 75A = 70B = 65C Disse er HELT like i cupene, men forskjell ig rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå