Gjest 24/7 Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Hei alle sammen! Noen som har erfaring med behandling av candida og lekk tarm? Jeg går til bioresonansterapi for øyeblikket, og har følt at det har hjulpet til en viss grad. Noen som har erfaring med behandlingsmetoden som Alternativdoktoren bruker? Til meg er det ikke bare i tarmen soppen befinner seg. Jeg har tydeligvis en spredning via lekk tarm. Føler meg skikkelig dårlig til tider. Begynner å bli lei av å ikke fungere. Preger hele livet mitt, og det tærer på både kropp og hodet. Hadde vært fint å dele erfaringer med noen her
Gjest fs Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 Hei alle sammen! Noen som har erfaring med behandling av candida og lekk tarm? Jeg går til bioresonansterapi for øyeblikket, og har følt at det har hjulpet til en viss grad. Noen som har erfaring med behandlingsmetoden som Alternativdoktoren bruker? Til meg er det ikke bare i tarmen soppen befinner seg. Jeg har tydeligvis en spredning via lekk tarm. Føler meg skikkelig dårlig til tider. Begynner å bli lei av å ikke fungere. Preger hele livet mitt, og det tærer på både kropp og hodet. Hadde vært fint å dele erfaringer med noen her
Gjest fs Skrevet 23. januar 2011 #3 Skrevet 23. januar 2011 God behandling er å kutte ut brus helt og holdent. Minimaliser inntak av godteri og kaker. Hvis du klarer bytt til glutenfri diett - quinoa, råris, bokhvete osv. For å bli kvitt candida soppen er Olivenbladekstrakt veldig bra. Tilfør samtidig tarmen en sunn flora ved f. eks Multidophilus 12, samt F.O.S fra Biocare. Alt over er å få tak i på helsekosten. Har ingen erfaring med alternativdoktoren,, men vet at han benytter eteriske oljer bl a. Lykke til!
Søtaste Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 Hei! Jag vet ikke vad du spiser men min løsning blev en diet utan socker, utan karbohydrater, utan alkohol, utan kaffe, te og melkeprodukter. All typ av socker føder candida, liksom te och kaffe, og endast då jag blev helt strikt med denna diet så blev det bedre for min del, etter ca 2-3 månader gick jag långsamt tillbaka til normal kost. Det var svårt de første 2 uker, dårligt med energi ect, men deretter kunde jeg merke en forbedring. Min diet bestod av: Frukost: omelett med grønsaker, lunch: sallad el. soppa el køtt el. fisk med grønsaker, mellanmål: kokt ægg, grønsaker, nøtter, middag: likn.lunch. Hoppas detta var till hjælp. (ledsen min norsk ikke er så bra)
Gjest 24/7 Skrevet 23. januar 2011 #5 Skrevet 23. januar 2011 Takk for svar Jeg har siden i fjor sommer hadd et veldig begrenset kosthold. Har kuttet ut alt av sukker, gjær, melkeprodukter, i tillegg til hvete. Begynte så smått å introdusere matvarer som jeg ikke hadde spist på en stund like før jul. Mulig jeg har tatt i litt for mye, for nå sitter jeg her igjen med samme ekle symptomene. Jeg er så og si nesten alltid sulten og uvel. Føler meg uvel både før og etter mat. Faktisk verre etter mat enkelte ganger. Det var for ikke lenge siden at jeg fant ut at jeg mest sannsynlig har lekk tarm pga candidaen. Da fikk jeg i hvert fall en forklaring på hvorfor jeg føler meg så dårlig etter jeg spiser. Sliter i tillegg med veldig mye hjertebank. Føler meg ikke stresset, men kjenner at hjertet er det. Veldig merkelig. Vanskelig å forklare alle symptomene, men kan si at almenntilstanden generelt er veldig dårlig. Jeg tar Colostrum sugetabletter som skal være bra for tarmen, i tillegg til at jeg går til bioresonansterapi. Men det jeg lurer litt på , er jo om candidaen bare blir fjernet fra tarmen, og ikke i resten av organene den har spredt seg til...? Har hørt at det er flere som har prøvd olivenbladekstrakt med variert resultat. Men det er vel kanskje verdt et forsøk Man blir jo lettere desperat av dette...
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #6 Skrevet 23. januar 2011 Har du vært hos fastlegen din med disse problemene?
Gjest Rune Skrevet 1. mars 2011 #7 Skrevet 1. mars 2011 Det eneste som hjelper ved mistanke om en tarmdysbiose (ubalanse i tarm) er å gå til en lege som sender prøver av din avføring til en lab som gror frem og finner eksakt ut hvilken sopp(er) som er dominerende og hvilke bakterier som mangler. Man kan ta en hel masse tilskudd, men dette hjelper lite når man ikke vet eksakt hva som er problemet, og hva som hjelper mot problemet. En avføringsprøve vil gi dette svaret nøyaktig. Videre er det viktig å finne årsaken til problemet, for å slippe å få samme symptomer tilbake. Jeg har god erfaring med Tor Egil Skogli. Han er lege og jobber på Heggeli Helhetsmedisinske senter i Oslo. De fleste sopper er immun mot for eks Olivenbladekstrakt. Ikke mange vet dette, men som sagt vil en prøve av avføring bekrefte også hva som fungerer dårlig mot den type sopp du måtte ha. Sopp kan mutere, så det er viktig å rotere påå soppdrepende midler man går på. At de fleste kaller soppen for candida er også feil, da det finnes flere hundre sopparter i kroppen som kan skape problemer ved ubalanse. Alle heter ikke candida.
Gjest Natalie Skrevet 11. oktober 2012 #8 Skrevet 11. oktober 2012 Hei! Jeg vet dette er et gammelt innlegg, men om det er noen som plages med candida, anbefaler jeg å besøke denne siden www.candidarecovery.com Det er SÅ mange sider der ute som anbefaler ditt og datt mot candida, men denne siden her er kuren! Det gjelder å kutte ut ALT av ting du ikke skal ha. Det er en hard diett, men man må følge den for å bli frisk.
2shy Skrevet 11. oktober 2012 #9 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg fulgte candida-dietten (fikk store problemer med Candida pga ME): - ikke frukt (foruten sitrus, tomat, og avokado) - ikke ris, pasta, potet - ikke hvete (jeg kuttet ut alt mel) - ikke eddik - ikke gjær - ikke sopp - ikke røkt mat - ikke marinert mat - ikke ferdigmat/frityrstekt mat - ikke alkohol - ikke koffein - ikke melk Fulgte dietten slavisk i flere mnd´er uten at det hjalp. Kuttet ut alt animalsk, begynte med tilskudd av hvetegress o.l, da forsvant det. Hadde også kurer med olivenbladekstrakt. Hva som fungerer for den enkelte er nok individuellt, men kosthold og tålmodighet er veldig veldig. Mye grønt og hvitløk er supert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå