Hedda-78 Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Tine har visst begynt med skrukork på melkekartongene. Hva synes du om det, foretrekker du skrukork eller "brett og bøy"-åpning på melkekartongene?
Antoinette Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 (endret) Har de akkurat begynt med det? Synes de har hatt det lenge. Q-meieriet var først ute, så kom Tine etter. Kork på melkekartongene er en stor hygienisk forbedring :-) Endret 21. januar 2011 av Antoinette 3
Zzyzx Skrevet 21. januar 2011 #3 Skrevet 21. januar 2011 Foretrekker absolutt skrukork. Deler av landet har hatt dette lenge. Skrukorken er mer hygienisk og holdbarheten på melka stiger betraktelig. 3
Vibi Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 Hæ?? Også jeg som trodde at Tine har hatt skrukort på melken i mange år allerede... Så feil kan man altså ta! 3
2ne2 Skrevet 21. januar 2011 #5 Skrevet 21. januar 2011 Mer hygenisk med skrukork, men det er mer komplisert når de skal "skylles-brettes-stappes".
Auri Skrevet 21. januar 2011 #6 Skrevet 21. januar 2011 Ja, de har hatt skrukork i flere år... Ts må henge litt etter.
Zzyzx Skrevet 21. januar 2011 #7 Skrevet 21. januar 2011 Ja, de har hatt skrukork i flere år... Ts må henge litt etter. Ikke alle produksjonsanlegg har hatt det, nei, så noen deler av landet får det først nå. 4
Norbertine Skrevet 21. januar 2011 #8 Skrevet 21. januar 2011 Vi har hatt dette en god stund, husker ikke når det kom jeg. Foretrekker absolutt skrukork, melken varer lenger, og kan oppbevares liggende etter den er åpnet. Kan også fraktes etter åpning, og mindre sjanse for katastrofe om man mister den i bakken. Stapping driter vi rett og slett i. 1
Hedda-78 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 21. januar 2011 Åh, har dere hatt det lenge? Her kom de nye kartongene i butikken i går, tror jeg, så det er helt nytt her i allefall! Jeg liker best bøy-og brett åpning. Drikker jo opp en melkekartong i.l.a en dag eller to, så holdbarheten er ikke noe problem her i huset. Synes det blir så kronlete å stappe kartonger med kork. Man må jo stappe ordenlige kubber slik at man kan være med på kartonglotteriet! 1
2ne2 Skrevet 21. januar 2011 #10 Skrevet 21. januar 2011 Har de sånne lotteri enda? Hvor mange må du presse nedi egentlig?
Hedda-78 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 21. januar 2011 (endret) Har de sånne lotteri enda? Hvor mange må du presse nedi egentlig? Det kommer litt an på hvor du bor?? I oslo f.eks. har de det fortsatt. http://www.renovasjonsetaten.oslo.kommune.no/article184750-8451.html Endret 21. januar 2011 av Hedda-78
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #12 Skrevet 21. januar 2011 her i landet har vi hatt det i flere år. hehe syns det er lett og liker det !
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #13 Skrevet 21. januar 2011 Vi har hatt dette en god stund, husker ikke når det kom jeg. Foretrekker absolutt skrukork, melken varer lenger, og kan oppbevares liggende etter den er åpnet. Kan også fraktes etter åpning, og mindre sjanse for katastrofe om man mister den i bakken. Stapping driter vi rett og slett i. Ingen grunn til å være så ovenpå og hoven bare fordi dere har hatt skrukork lenge og andre ikke har hatt det før nå.
Gjest Applestore Skrevet 21. januar 2011 #14 Skrevet 21. januar 2011 Hjemme har vi hatt det kjempelenge, men når jeg flyttet var det ikke det Da fikk jeg hetta! Hadde helt glemt hvordan man åpner en vanlig kartong... 1
HopelessFear Skrevet 21. januar 2011 #15 Skrevet 21. januar 2011 Jeg hadde helt glemt at de ikke hadde skru topp før. Har blitt så vandt til det. Men, ja, både i trondheim og der jeg bor nå har skru topp. Har hatt det lenge.
Gjest Raindrops Skrevet 21. januar 2011 #16 Skrevet 21. januar 2011 Ingen grunn til å være så ovenpå og hoven bare fordi dere har hatt skrukork lenge og andre ikke har hatt det før nå. Hva i alle dager var hovent med det innlegget der? Paranoid much? Her har vi ikke skrukork enda, men jeg håper det kommer etterhvert. Jeg synes det er mye mer hygienisk. 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #17 Skrevet 21. januar 2011 Hva i alle dager var hovent med det innlegget der? Paranoid much? Her har vi ikke skrukork enda, men jeg håper det kommer etterhvert. Jeg synes det er mye mer hygienisk. Synes bare det virket litt som hun så ned på dem som ikke hadde skrukork og det synes jeg ikke noe særlig om. Alle mennesker er like mye verd.
Norbertine Skrevet 21. januar 2011 #18 Skrevet 21. januar 2011 Ingen grunn til å være så ovenpå og hoven bare fordi dere har hatt skrukork lenge og andre ikke har hatt det før nå. Kan du peke på hvor i innlegget mitt jeg var ovenpå og hoven? :klø: Akkurat som det skulle være en big deal å ha skrukork. 5
Neala Skrevet 21. januar 2011 #19 Skrevet 21. januar 2011 Jeg priser meg lykkelig for at de ikke har begynt med skrukork her, enda 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #20 Skrevet 21. januar 2011 Som i nettopp begynt? For så vidt jeg kan huske er det årevis siden sist jeg så en melkekartong fra Tine med den gammeldagse brett og bøy åpningen. Uansett - er stor fan av skrukort. Handler mest melk fra Q-meieriene da, men de har samme korken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå