Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har overtatt en PC fra noen, og på den har de brukt en Windows beregnet på en annen type PC enn den den er installert på. Dvs, det er installert en variant av Windows som ikke er lovlig på akkurat denne type datamaskin, så jeg får ikke lastet ned oppdateringer fra Windows. Jeg har lyst til å kjøpe en lovlig versjon av Windows, men forstår ingen ting av nettbutikkene. De har jo ørten varianter av samme greia, og de fleste av dem er bare slike oppdateringsgreier fra Windows 7 home til Windows 7 Premium... De som er beregnet på oppdatering fra en tidligere type Windows, krever at man har lisens på disse. Det har jo ikke jeg.

Hvor får jeg tak i en Windows 7 som ikke krever at jeg har en lovlig Windows instalert fra før? Hvor mye koster det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For eksempel her:

http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Programvare/Operativssytem/Microsoft/Microsoft-Windows-7-Home-Premium-Full-Norsk-Retail-pakke,-DVD-40150.aspx

Full versjon av Windows 7 home Premium koster 1400-1500 kroner. Full versjon er den som heter Retail. Alternativt kan du kjøpe Windows i såkalt OEM-lisens, som er noe billigere, men som blir knyttet til din bestemte PC når du installerer den, og som derfor ikke kan overføres til en annen PC senere.

Hilsen Vargen!

Skrevet

Takk for svar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...