Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi byttet fra UPC til Telenor ADSL for noen måneder siden, og det er for så vidt greit nok. Ikke like pålitelig internett oppkobling alltid, men stort sett... Den månedlige kvoten blir jo utrolig fort brukt opp her i huset, og allerede den 12 i måneden kan vi risikere å gå på halv fart. Når kvoten er brukt opp, kjøper vi ekstra surfetid. Sist vi hadde klikket på "bestill", forsvant nesten halve denne mengden over natten, og det uten at noen i familien hadde brukt PC'en. Det virket ganske merkelig.

I dag fikk jeg telefon fra Telenor. De ville selge oss ekstra surfetid (husker ikke hvor mye) for kr. 50 pr. måned. Dette er liksom ikke helt mitt "hovedområde", så jeg ba han ringe igjen en dag når hr. Sau er hjemme... :roll:

Jeg sa også at vi ikke utelukkende var kjempefornøyd, bl.a. pga at vi noen ganger ikke kan koble oss opp til internett, at vi plutselig mister oppkoblingen, eller at e-posten ikke virker. Dette skyldtes stor trafikk eller sobig virus, mente han. Jeg sa også at tenåringssønnen i huset vårt har lyst å bytte til NextGenTel, og fikk til svar: "Jaja, da får han ha lykke til!" Mye tull med NextGenTel, i følge ham. Men den beste egenreklame er jo som kjent å rakke ned på konkurrentens produkt... :-?

Er det noen som har prøvd både Telenor og NextGenTel, og som har gjort egne og helt konkrete erfaringer mht. hva som er best/billigst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kommer nok litt an på hvor man bor tror jeg. Kanskje ikke prisen, men stabiliteten.

I navbolaget mitt er Telenor meget stabile. Jeg kan telle på en hånd de gangene vi har hatt problemer de siste 2 årene. Mens 2 av naboenbe mine har NGT og har stadig trøbbel med ustabil linje og elendig service.

Jeg har den laveste hastigheten på min ADSL (Telenor) og merker ikke noe til det når kvota mi er brukt opp. Men så brukes den ikke til online-spill og nedlasting av musikk heller. Men vi har 2 PC-er tilkoblet denne ADSL-en. Går helt strålende og farten er helt grei.

Skrevet

Jeg har Telenor ADSL og har ingen problem med linjen - så det er nok forskjellig. Vet ikke om det har direkte med leverandør å gjør heller - for linjene deler de vel ?

Jeg hadde ikke giddet å ha begrensning på hvor mye jeg kan surfe - det har jo ikke Nextgentel såvidt jeg vet. Telenor sine tilbud er vel forh. dyrere hvis du ikke skal ha begrensning.

Hvis det ikke koster for mye å skifte så hadde jeg prøvd det - bare for å se.

Skrevet

Men det er jo kjedelig å bytte da, hvis NGT faktisk har mye tull og dårlig service... Tenåringsslampen min har tydeligvis ikke hørt den siden av saken, han maser og maser...

Hva er prisforskjellen på Telenor og NGT?

Og hva koster det å bytte?

Skrevet

Her er priser

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/10/09/380576.html

Er litt usikke rpå hva det faktisk koster å bytte. Noen ganger har man kjøpt modemet - andre ganger lei det - uansett så kommer det jo an på hva slags opplegg den nye leverandøren har. Noen tar jo mye for å komme og innstallere men det kan man jo fint greie selv - hvis man får lov. Så det greieste er vel å ringe Nextgentel eller sende de en mail.

Skrevet

Vi har hatt NGT i snart to år. Linja har vært nede 2 ganger totalt!

Positivt: Prisen er bra, hastighetene hva de lover, stabiliteten langt over det forventede og gode tilbud (feks. film, ekstra hastighet i sommer).

Negativt: Det tok lang tid å få bli kunde hos dem siden de var tomme for modem - og sendte det til feil adresse to ganger. Men da moemdet vårt røyk i lyn i høstes, tok det få dager før vi fikk et nytt - på døra!

Kundeservice bør man sette av en times tid for å kontakte (med mindre det er bestilling). De har hatt noen vanvittige ventetider når jeg har ringt (men så må jeg få si at jeg har ringt på de tidspunktene det er mest trykk på et slikt kundesenter også).

Skrevet

Har den billigste løsningen fra NGT, har hatt den i over ett år nå, og (bank i bordet) ikke hatt noe tull ennå. Er kjempefornøyd vi :D

Skrevet

Vi har hatt NextGenTel nå i et drøyt halvt år og er veldig fornøyd med det. Betaler 398,- i måneden (har bundet oss for 2 år) og man får raskere linje enn hos Telenor. 850 inn og 384 ut. For ikke lenge siden fikk vi tilbud om å se en gratis film fra nettet (som vi benyttet oss av), i våres hadde vi en helg med 4MB linje - også har de nettopp økt linjehastigheten på alle abonnementene sine. Da vi ble kunder i februar bestilte vi 704kb linje, men den er nå altså oppgradert til 850 - uten tillegg i prisen. Heller ingen begrensing på nedlasting. :)

Jeg ville aldri valgt ADSL fra Telenor når jeg kan velge NextGenTel. Svigers har ADSL fra Telenor så jeg vet hva jeg snakker om. Masse tull med oppkoblingen. Man må koble seg opp manuelt (fremfor å være logget på hele tiden), og man har bare 1GB nedlasting.

Skrevet

Jeg ville aldri valgt ADSL fra Telenor når jeg kan velge NextGenTel. Svigers har ADSL fra Telenor så jeg vet hva jeg snakker om. Masse tull med oppkoblingen. Man må koble seg opp manuelt (fremfor å være logget på hele tiden), og man har bare 1GB nedlasting.

Vi har aldri hatt trøbbel med oppkoblingen og blir koblet på automatis gjennom en router.

Men, som sagt, dette kommer nok an på hvor man bor. Noen steder er det mindre stabilt enn andre steder.

Hos oss ville jeg aldri valgt NGT pga problemene som naboene mine opplever. Samtidig har jeg ikke behov for raskere linje og synes at alt fungerer veldig greit hos Telenor.

Skrevet

har 2mb linje fra nextgentel. Er superforøyd. Betaler bare 600kr mnd fordi vi er studenter da. Og da er det ikke noe å klage over. Har bare hatt det i to uker men ike hatt noe problemer.

Telenor avidi hadde vi før, igjennom kabeltv. Det var også veldig stabilt og kan anbefalles for alle som ikke har fasttelefon

Skrevet

vi noen ganger ikke kan koble oss opp til internett, at vi plutselig mister oppkoblingen,

:evil: Sånn er det her og`. Og i de siste 2-3 dagene er det sånn nesten heeeele tiden. Blir GAL! Virus har jeg ikke, antar sobig virus vil være en enkelt sak å fjerne for Norton Antivirus.

Skrevet
Virus har jeg ikke' date=' antar sobig virus vil være en enkelt sak å fjerne for Norton Antivirus.[/quote']

Han ene fra Telenor som ringte i dag sa at enkelte av disse virusormene infiltrerte maskinen og ikke blir fanget opp av antivirusprogramene.

Jeg sier "han ene", fordi det bare i dag har ringt ikke mindre enn 3 forskjellige selgere fra Telenor, alle ville tilby oss det samme! Det kaller jeg samkjøring!!! Bra, Telenor! I tillegg har jeg hatt mormonere på døra, så jeg føler meg rikt ivaretatt i dag! :ler:

Skrevet

Vi er storfornøyd med NGT. Har aldri vært nede og ingen grenser for nedlastninger ++

Gjest Anonymous
Skrevet
har 2mb linje fra nextgentel. Er superforøyd. Betaler bare 600kr mnd fordi vi er studenter da. Og da er det ikke noe å klage over. Har bare hatt det i to uker men ike hatt noe problemer.

Det stemmer; NGT har ganske bra studentrabatt. Jeg har 1,5 Mbit linje og betaler 445,-/mnd, noe som heller ikke er ille.

Telenor avidi hadde vi før' date=' igjennom kabeltv. Det var også veldig stabilt og kan anbefalles for alle som ikke har fasttelefon[/quote']

Telenor ønsker ikke å selge Avidi-bredbånd; de tjener mer på at folk kjøper ADSL. Telenor-ledelsen kansellerte nylig en planlagt markedsføringskampanje fra Avidi, fordi de ikke ønsket å miste kunder på ADSL! Det sto om det i flere av nett- og IT-avisene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...