Gjest Charlotte Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Hei! Jeg og noen venninner diskuterte kondombruk her om dagen, og det viste seg at vi hadde totalt forskjellige erfaringer og holdninger til det. Noen hadde alltid brukt det med ny partner og fram til forholdet var etablert og man hadde testet seg. En hadde faktisk aldri brukt kondom. En så det litt an på hvem partner hun skulle ligge med. En brukte det bare når gutten insisterte. Som dere ser så er det store variasjoner på seks stykker, så jeg lurer egentlig på hvordan det er med dere andre. Har du alltid brukt kondom med ny partner? Kan legge til at vi alle er mellom 25 og 30 år.
LetThemEatCake Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 (endret) Jag har alltid haft kondom med nya partners, bortsett från min nuvarande käresta. Vi har varit tillsammans i 3 år och inte använt kondom en endaste gång.. Jag tycker att vi har varit otroligt dumma båda två (speciellt han som inte haft kondom med någon av sina tidigare!! Men jag valde ju att ligga med honom utan kondom, så jag får skylla mig själv) och vi har egentlige bara haft tur. Jag skulle aldrig, och jag repeterar - aldrig, få för mig att ligga med någon utan kondom igen utan att vara säker på att han är "safe". Kondom är ett måste när det gäller nya partners, allt annat är idioti. (Tillägg: Efter 1½ år tillsammans fick vi båda en könssjukdom som jag är relativt säker kommer från honom.. Inte att han har varit otrogen, men att den säkert legat latent eller bara inte visat symptom förän då) Endret 21. januar 2011 av LetThemEatCake
Ziegel Skrevet 21. januar 2011 #3 Skrevet 21. januar 2011 kondom all the way inntil det er forhold på g.
sauen87 Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 Når jeg har vært singel har jeg alltid brukt kondom med nye partnere. Og for å være ærlig - noe annet er rett og slett idiotisk. Se an den man ligger med? Man kan ikke se på en person om denne har kjønnssykdommer. Man trenger ikke ha ligget med halve byen for å få dette. Om din nye partner bare har hatt en sexpartner tidligere, kan han likevel være smittet av henne (som kan ha fått det fra noen andre). I 2007 fikk 22 847 nordmenn påvist klamydia, de aller fleste i 20-årene. Jeg tør ikke engang tenke på mørketallene. Det skumle med klamydia er at den i opptil 90% av tilfellene ikke gir noen symptomer. Man kan derfor utmerket godt ha klamydia uten å vite om det. Om man ikke tester seg, vil man leve lykkelig uvitende, smitte de man møter på sin erotiske vei og så ender man opp sterile hele gjengen. I tillegg kan man av ubeskyttet sex pådra seg hyggelige ting som herpes, kjønnsvorter, flatlus og det som verre er. Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor folk tar sjansen. Selv om partneren din sier at han/hun ikke har noen kjønnssykdommer, kan man ikke være sikker om disse tidligere har hatt ubeskyttet sex, og ikke har testet seg. Jeg vil ihvertfall ikke risikere å bli steril (eller i verste fall få HIV/Hepatitt osv) bare fordi jeg vil knulle uten kondom...
Gjest Charlotte Skrevet 21. januar 2011 #6 Skrevet 21. januar 2011 Hei TS her. Jeg glemte å nevne at jeg tilhører den første kategorien som alltid har brukt kondom (en lang stund) med de 5 jeg har ligget med. Helt enig at noe annet er idiotisk......
Gjest Katten. Skrevet 21. januar 2011 #7 Skrevet 21. januar 2011 Brukte sjeldent kondom, om jeg ikke var i tvil på hvilken type kvinnfolk det var.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2011 #9 Skrevet 21. januar 2011 Har aldri vaginalt eller analt samleie, og anser smitterisikoen for å være såpass regusert ved oralsex at jeg har tatt sjansen når det er med personer jeg kjenner forhistorien til. Har de kun hatt lavrisikopartnere så satser jeg på det går greit. Er alltid åpen om dette til partnere jeg har samtidig, eller potensielle partnere. At jeg risikerer min egen helse er en ting, men andres helse er ikke mitt valg.
HopelessFear Skrevet 21. januar 2011 #10 Skrevet 21. januar 2011 Jeg har alltid kondom fram til vi har testet oss.
løvekvinnen Skrevet 21. januar 2011 #11 Skrevet 21. januar 2011 Jeg bruker ikke kondom, og brukte vel den tiden jeg skulle utforske det hele og jeg ikke gikk på p-piller. Men nå bruker jeg p-piller og ingen kondom. I fast forhold og vi liker det begge uten kondom.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #12 Skrevet 21. januar 2011 Svært sjelden. Det tar rett og slett bort mesteparten av nytelsen. Så jeg legger aldri opp til å bruke kondom, men tar den selvsagt på i de tifeller hun krever det.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #13 Skrevet 21. januar 2011 Nei, det gjør jeg ikke (eller gjorde ikke, forsøker å huske det nå). De gangene jeg (han) ikke har brukt kondom har vært etter å ha fått litt for mye å drikke og/eller er det glemt "in the heat of the moment".
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #14 Skrevet 21. januar 2011 Jeg er en idiot. Bruker sjeldent kondom. Synes det ødelegger for mye. Har sikkert hatt råflaks for har ikke hatt en eneste kjønnsykdom på alle årene og da snakker vi om over 15 år. Det er INGEN menn jeg har vært bort i som maser om kondom. Det blir overhode ikke nevnt. Med samboer så var han litt sånn når jeg snakket om å teste seg.
Gjest caramiacaramella Skrevet 21. januar 2011 #15 Skrevet 21. januar 2011 Jeg bruker ALLTID kondom med nye partnere dersom vi ikke har testet oss enda. Har vi ikke kondom eller han ikke vil bruke kondom/klager masse over det sier jeg bare at ja, da blir det ikke noe ikveld!
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2011 #16 Skrevet 21. januar 2011 Legger merke til at de fleste av dere er bekymret for kjønnssykdommer, men ikke uønsket graviditet? Det er min største bekymring som mann. Derfor har jeg ubeskyttet sex kun med kvinner jeg i værste fall kunne fått et genetisk prakteksemplar med. Jeg er vel kanskje litt naiv hva kjønnsykdommer angår, men dropper ofte kondom da jeg ikke synst det er så lett å sex med. Ingen kjønnssykdommer hittil, så jeg har vært heldig. Men så går jeg mest for jomfruer, så det kan vel forklare mye akkurat der
Xaphan Skrevet 21. januar 2011 #17 Skrevet 21. januar 2011 Jeg har vært dårlig på dette tidligere, men etter et par "Herregud jeg tror jeg er gravid!!"-seanser og redsel for diverse kjønnsykdommer har jeg blitt flinkere. Men jeg bruker ikke kondom under oralsex, selv om det også anbefales. Det blir rett og slett helt feil for meg.
Gjest Mynona83 Skrevet 21. januar 2011 #18 Skrevet 21. januar 2011 Nei, det er sjelden.. har fast partner, men vi er ikke eksklusive, så jeg aner ikke hva han driver med når han ikke er med meg.. burde selvfølgelig bruke det, men gjør det ikke. Tester meg ofte da (og bruker p-piller mot graviditet), har ikke blitt gravid eller fått noen kjønnsykdom enda... Vet ikke om det skyldes naivitet, kåtskap eller alkoholen, men kanskje en kombo!
Gjest Sommertid Skrevet 22. januar 2011 #19 Skrevet 22. januar 2011 Ja det gjør jeg nå. I yngre dager(når jeg var rundt 16 år) fikk jeg klamydia og lærte etter den gangen der. Jeg gikk på p-pillen da og tengte ikke så mye på sykdommer.
Colargol Skrevet 22. januar 2011 #20 Skrevet 22. januar 2011 Både ja og nei -har ikke gjort det i forhold, men ellers så har det vel skjedd at man har glemt noe "in the heat of the moment". Men jeg tester meg ofte av gammel vane da -første gang jeg opplevde utroskap så gjorde det noe med meg, så singel eller i forhold, lite sex eller mye sex -jeg tester meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå