Gå til innhold

Hjelp med mellommåltider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg trenger hjelp på mellommåltidsfronten...

Jeg er allergisk mot nøtter og rå frukt og grønnsaker. Så der de fleste tyr til en håndfull nøtter eller en banan, så ender jeg gjerne opp med å kjøpe en bolle eller tørt rundstykke på matbutikken. Youghurt blir jeg kjempedårlig av (dårlig opplevelse en gang tidligere i livet).

Når jeg er hjemme, er ikke mellommåltider noe problem. Men jeg har gjerne ganske på farta-dager, hvor jeg er ute seint og har mye å gjøre. Jeg lager meg jo lunsj som jeg har med på jobb, men er begrenset hvor mye mat jeg kan dra meg meg i veska...

Så... Tips til mellommåltider som ikke er nøtter, youghurt eller frukt/grønt taes imot med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grovt bröd med skinka? :) Du kan ju förbereda några stycken som kan ligga och vänta i kylskåpet och ta med dig en när du ska någonstans. Mer kommer jag inte på just nu då mina mellanmål består just av frukt. Men jag lovar att hojta till om jag kommer på något mer!

Skrevet

Problemet mitt er at jeg sjelden er hjemom. Jeg drar på jobb, og så videre derfra til div. aktiviteter, og er så ikke hjemme igjen før seint på kvelden. Så dermed er måltidene mine som regel:

-Frokost hjemme

-Lunsj på jobb

-Bolle eller tørt rundstykke

-Av og til enda en bolle eller tørt rundstykke

-Middag hjemme

-Smoothie til kvelds (så lenge jeg lager på reine bær og juice går det fint, men sånne ferdigsmoothies man får kjøpt på matbutikken er det ALLTID banan i, og jeg er ekstremallergisk mot banan)

Skrevet (endret)

Ha en knekkebrødpakke liggende i vesken. Det har alltid jeg. Eller sjokoladebarer eller pulvermat (shaker). Det er vel ikke alle sjokoladebarene det er nøtter i, eller? Dersom du går andre steder de selger smoothie (bl.a der jeg jobber), så får du smoothie uten banan. F.eks på fruktbar? Er det ingen smoothieforretninger i nærheten?

Edit: Så du ikke tåle grønnsaker heller. Er det ingen frukt eller grønnsaker du tåler? Eventuelt pakk med deg mat hjemmeifra?

Endret av HenLu
Skrevet

Hva med slike Wasa sandwitcher (knekkebrød) som de selger i matvarebutikker? De er grei å ha med seg :-)

Skrevet

Cottage cheese är ju jättegott! Går att packa ner i väskan också. ;)

Skrevet

Ta med hjemmefra; ost (f.eks. mini Babybel), spekeskinke eller annet pålegg, middagsrester (f.eks en bit kyllingbryst), hardkokte egg, kjeks. Kjøpe på matbutikken: Ferdistekt karbonade, fiskekake, "sunne" kjeks (i stedet for bolle), pålegg. Ser du ikkeliker yoghurt, men det finnes jo andre varianter, f.eks. Skyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...