AnonymBruker Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 Er det noen som har noen tips til billige spisesteder i Oslo? Hvor det er mulig å få en fullverdig middag (mat og drikke) til rundt 100-lappen, eller helst under? Vet at prisnivået som regel er langt over dette i Oslo, men det må da finnes noe billig, foruten Mc Donald's og kebab-sjappene? Tenker feks. på sushi, kinesisk, thai-mat etc.
Betty2 Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 jeg henge rmeg på denne tråden fodi jeg også lurer på dette
Gjest Pantherinae Skrevet 20. januar 2011 #3 Skrevet 20. januar 2011 Øst for Karl Johan, f.eks. området rundt Sentrum Scene har en del restauranter som ikke er så dyre, mye asiatisk og slikt. Eneste jeg har spist på der er vel Mitsu sushirestaurant i Møllergata, den kan ihvertfall anbefales. Om du drikker vann til maten er 100 kr helt overkommelig.
LillePetrine Skrevet 20. januar 2011 #4 Skrevet 20. januar 2011 Rice bowl er poppis, ligger rett ved Yongstorvet, ellers finnes jo Bella Napoli i Storgata, ja, som Pantherinae sa over her, området rundt Yongstorvet/Sentrum Scene er veldig greit, men jeg tror du vil få problemer med å finne hele måltidet til 100-lappen, mer sannsynlig at maten ligger på rundt 100, så kommer drikken utenom. Oh! Forresten; Eat Sushi i Akersgata har utrolig god og veldig rimelig sushi. Taste of China i Torggata er en av få som har kinesiske dumplings (de har vanlig kinamat også), og du blir fint mett for en hundrings der. Gleder meg til flere tips, er alltid kos å kunne stikke ut og spise uten å blakke seg.
ejoty Skrevet 21. januar 2011 #6 Skrevet 21. januar 2011 Noodlepie på Grünerløkka har asiatisk mat (thai, vietnamesisk, sushi etc.). De har bl.a. kombomenyer til rundt en 100-lapp, og enkeltretter som koster under 100. Jeg har bare vært der en gang, men det virket populært - spesielt for take away!
-Fisken- Skrevet 21. januar 2011 #7 Skrevet 21. januar 2011 Curry & Ketchup på Majorstua. Kjempegod, indisk mat.
Frk. Belle Skrevet 21. januar 2011 #8 Skrevet 21. januar 2011 Sakana sushi i Prinsensgate 2 (ikke langt unna Oslo s) har rimelig og god sushi Men du må nok ut med litt mer enn 100kr for å bli mett.. Enkel meny med sushi, misosuppe, tom you suppe og vårruller. PS: de hyggeligste bordene ligger i 2.etg.
Pinkyh Skrevet 21. januar 2011 #9 Skrevet 21. januar 2011 (endret) YaYa's på Majorstua og Vika (og sentrum visstnok) har billig thai-mat. De har også en atmosfære som skal få deg til å tenke at du er i tropiske strøk, med tilhørende tropisk uvær (lyset går, og det tordner osv...). Ganske koselig sted, med fine priser. Men til hundrelappen er det værre med... Koster ca 150 for en hovedrett der. Endret 21. januar 2011 av Pinkyh
Lady Lovelylocks Skrevet 21. januar 2011 #10 Skrevet 21. januar 2011 Dagens rett på Ali Baba på Grønland. Tror de har fem eller flere retter å velge mellom.Veldig god mat der.
matentusiasten Skrevet 21. januar 2011 #11 Skrevet 21. januar 2011 Curries på Grønland basar (indisk) Ellers var jeg nettopp på Sagene lunsjbar og spiste dagens middag til 120 kr. Veldig bra
Gjest Pantherinae Skrevet 21. januar 2011 #12 Skrevet 21. januar 2011 Hvis vi kan bevege oss utenfor sentrum og, slår jeg et slag for Sushi Deluxe, ligger i Gamlebyen og på Sagene. Helt grei sushi, kan bli mett for en hundrings. Men her har de dagens rett (som regel noe wok-greier) til 65 kr! Er du på Sagene kan du da i tillegg gå vegg i vegg og kjøpe kokosbolle fra Den Lille Kokosbollefabrikken til dessert. Denne koster 14, og stikker du innom Rimi på andre siden etter drikke, får du faktisk både hovedrett, dessert og drikke til 100 kr. Rett over gaten herfra har de veldig billig og helt grei sushi. Får 10 biter til 100 kr. Sushi House
Gjest Normalfordeling Skrevet 22. januar 2011 #13 Skrevet 22. januar 2011 Sjekk denne artikkelen i OsloPuls. Mange gode forslag her.
liv Skrevet 22. januar 2011 #14 Skrevet 22. januar 2011 Nå er det en stund siden jeg bodde i Oslo, men vi pleide å spise på en kinesisk på St.hanshaugen, inn ved DNBNor der, tror den het Keiseren eller noe sånt. Nydelig mat til en rimelig penge.
Jomfruen50 Skrevet 24. januar 2011 #15 Skrevet 24. januar 2011 Ikea er en billig plass å kjøpe middag, der får du mye for pengene. Tror det går gratisbuss fra Oslo til Ikea på Slependen. Lykke til
LadyB Skrevet 24. januar 2011 #16 Skrevet 24. januar 2011 Punjab på Grønland! Utrolig deilig indisk mat til ca 70-80 kr :D maten er som sagt fantastisk, men det er jo ikke verdens flotteste restaurant når det gjelder interiør og slikt, akkurat! Allikevel er det så absolutt verdt å sjekke ut. Punjab er flott som hverdagsrestaurant!
matentusiasten Skrevet 25. januar 2011 #17 Skrevet 25. januar 2011 (endret) Punjab på Grønland! Utrolig deilig indisk mat til ca 70-80 kr :D maten er som sagt fantastisk, men det er jo ikke verdens flotteste restaurant når det gjelder interiør og slikt, akkurat! Allikevel er det så absolutt verdt å sjekke ut. Punjab er flott som hverdagsrestaurant! Må si meg helt uenig her. Punjab Tandoori holder ikke mål. Bli hjemme og spis havregryn istedet! Endret 25. januar 2011 av matentusiasten 1
LadyB Skrevet 25. januar 2011 #19 Skrevet 25. januar 2011 Må si meg helt uenig her. Punjab Tandoori holder ikke mål. Bli hjemme og spis havregryn istedet! Tja, er fortsatt mange nok som liker det til at det er fullt av mennesker der hver etterdag.. Så kanskje trådstarter kan teste det ut for seg sjæl?
matentusiasten Skrevet 25. januar 2011 #20 Skrevet 25. januar 2011 Bra svar Ja, det er smak og behag. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå