Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en vanskelig periode i livet mitt har jeg pådratt meg en inkassogjeld på mellom 50 - 100.000 kr. hos forskjellige inkassobyråer og SI. Jeg har ikke begynt å betale den ned enda da jeg ikke har hatt tilstrekkelig inntekt. Det kommer til å endre seg til sommeren/høsten, og jeg vil da forhåpentligvis greie å begynne å betale ned gjelda.

Det jeg lurer på er følgende: vil jeg ha noen som helst mulighet til å ta opp et boliglån når jeg fortsatt har gjeld/betalingsanmerkninger? Jeg er klar over at jeg kan bruke en kausjonist, men jeg har dessverre ingen å spørre så da faller det valget bort.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nigiria
Skrevet

Hei!

Det tviler jeg dessverre på. Man må kunne vise til en form for betalingsevne, og når man har et forbrukslån på 50-100.000 så har en vel strengt tatt ikke det. Hvorfor tenker du egentlig på å kjøpe en bolig nå? Noen ganger er det greit at bankene har litt krav av den typen for å kunne ta opp lån, for å beskytte en fra seg selv litt også. Hadde du klart den utgiften i tillegg til det du må betale i mnd nå fremover for å betale forbrukslånet? Kjempebra at du har tatt tak i det nå og skal begynne å betale ned :D Du er på vei!! Kanskje det er mer realistisk å tenke ny bolig til neste år :)

Skrevet

TS: Du får neppe noe boliglån før du har kvittet deg med inkassoen og betalingsanmerkningene. Du er for øyeblikket en kunde ingen banker vil ha noe med å gjøre.

Gjest Consensio
Skrevet

Betalingsanmerkninger forsvinner vel med en gang gjelden er betalt?

Mener å huske jeg fikk beskjed om det (har gjeld på ca 40 lapper)

Skrevet

Anmerkninger og utleggforretninger blir slettet når man har betalt gjelden sin.

Banker låner ikke ut penger til en person som har heftelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...