AnonymBruker Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 Skulle handle kjole i dag, og diverse andre ting. Kommer inn på H&M, og musikken dundrer. Techno-trance eller hva man skal kalle det, på full guffe. Det som skjer er at jeg blir såpass stressa og unngår butikken, og går til en annen butikk. Jeg hadde ikke sjangs i å klare å fokusere på klærne, mtp den høye musikken. Musikken var ekstremt høy, og jeg pleier ikke å være så sær på slikt heller. Hvordan er egentlig loven når det gjelder slikt? Jeg vil tro de kan tape en del kunder på å ha såpass høy musikk, og den type musikk. Jada, alle har forskjellig musikksmak, men det her var helt villt. I tillegg var butikken inne på et senter. Rart ingen andre butikker sier i fra... 3
madison rose Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 jeg har vel egentlig aldri vært inne på en klesbutikk hvor de spilte bra musikk, så akkurat dårlig musikk er jeg slutta å bry meg om. men jeg er helt enig i at det ofte er (altfor) høyt enkelte steder. når det blir sånn at man må heve stemmen for å f.eks. spørre om noe, da mener jeg at det er for høyt.
Antlers Skrevet 20. januar 2011 #3 Skrevet 20. januar 2011 Åh, det irriterer meg også! Det vil alltid være mange som misliker musikken som blir spilt, mens svært få vil klage om ingen musikk blir spilt i det hele tatt. Jeg forlater butikken når de spiller musikk jeg misliker (eller om diskanten er skrudd opp for høyt, siden jeg rett og slett får vondt i hodet av det). Sier også høyt og tydelig ifra om hva jeg synes om det mens jeg forlater butikken. Veldig sjelden de spiller musikk jeg liker, når jeg tenker meg om...
Hu derre_ Skrevet 20. januar 2011 #4 Skrevet 20. januar 2011 I går dro jeg fra hm faktisk, av samme grunn. Orket ikke å være der med den høye musikken. De taper kunder på det som du selv skriver, så det er absolutt dems tap.
Gjest Linda sofie Skrevet 20. januar 2011 #5 Skrevet 20. januar 2011 Enig! Greit nok at de vil spille musikk men må de spille så høyt? Får noen ganger vondt i hode. Verste er jo gå inne på senteret hvor det ligger klesbutikker rett ved hverandre og alle spiller høy musikk Det er hvert fall plagsomt. Har egentlig aldri skjønt hvorfor de spiller musikk en gang.
Neala Skrevet 20. januar 2011 #6 Skrevet 20. januar 2011 Det at de spiller musikk er for meg helt ok. Men det må da kunne gå an å høre seg selv tenke? Skjønner ikke at de som jobber der ikke ser tegninga når de må rope til kundene for å spørre om de vil ha hjelp? Jeg går faktisk ikke inn på butikker der de spiller så høy musikk, nettopp fordi at jeg ikke klarer å konsentrere meg.
One Skrevet 20. januar 2011 #7 Skrevet 20. januar 2011 Har opplevd det samme, men det kommer vel litt an på humøret også. Liker best litt rolig og avslappet musikk på butikkene.
Gjest Consensio Skrevet 20. januar 2011 #8 Skrevet 20. januar 2011 Syns ikke det pleier å være så innmari bra musikk i butikker sånn generelt, men jeg liker det når de har på radio. Om det er høyt så gidder jeg ikke engang gå inn i butikken. Om de spiller veldig stressende musikk (raske beats alà techno) så gidder jeg heller ikke gå inn. Syns det er stress nok bare å gå å handle, orker ikke å bli enda mer stressa av musikken. 1
antibac Skrevet 21. januar 2011 #9 Skrevet 21. januar 2011 Eneste butikken jeg har reagert på er Gina Tricot i Stavanger sentrum. Skulle trodd det var en dårlig nattklubb av og til, for et volum. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #10 Skrevet 21. januar 2011 Det er da vel bare å si fra? Gjør det til stadighet jeg, om det ikke er mulig å høre seg selv tenke, langt mindre å føre en normal samtale. De ansatte blir som regel litt småflaue, beklager veldig og skrur ned musikken på et mye mer behagelig nivå.
juliane Skrevet 21. januar 2011 #11 Skrevet 21. januar 2011 Jeg pleier ikke være plaget av dette, men før jul da jeg to på Carlings og skulle kjøpe en Bjørn Borg boxer i julegave var det et volum som nesten blåste meg rett ut av døra. Priset meg lykkelig over at jeg slapp å jobbe der!
Gjest Violently Happy Skrevet 21. januar 2011 #12 Skrevet 21. januar 2011 Det, og at jeg synes at det kan være slitsomt å sitte på kaféer hvor jeg ikke kan høre de andre personene snakke fordi lydvolumet er for høyt. >.< Noen ganger i USA har jeg sittet på kaféer hvor det har blitt spilt lav klassisk/jazz musikk eller annen "avslappende" musikk og det er jo mye mer behagelig enn høy trancemusikk! <.< Jeg vil jo gjerne nyte det jeg tar, ikke føle meg tvunget til å ete som en gamp for deretter å komme meg ut fra stedet fortere enn svint. O.o
smalls Skrevet 21. januar 2011 #13 Skrevet 21. januar 2011 Jeg blir stressa når de spiller høy techno eller trance musikk. Hvis de må spille høy musikk skulle jeg ønske de kunne spille noe mer rolig noe. Ikke sånn party musikk. Det er ikke et diskotek heller. Er en Bik bok butikk her på senteret hvor de noen ganger spiller ekstremt høy musikk. Hører jo nesten musikken over hele senteret jo. Det er så ille at jeg ikke orker å gå inn der.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #14 Skrevet 26. februar 2011 Meg, ts her. Jeg klaget til hm pga dette, og fikk en lang mail hvor de skulle ta opp dette med butikken hvor de takket meg for opplysningene.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #15 Skrevet 26. februar 2011 Det, og at jeg synes at det kan være slitsomt å sitte på kaféer hvor jeg ikke kan høre de andre personene snakke fordi lydvolumet er for høyt. >.< Noen ganger i USA har jeg sittet på kaféer hvor det har blitt spilt lav klassisk/jazz musikk eller annen "avslappende" musikk og det er jo mye mer behagelig enn høy trancemusikk! <.< Jeg vil jo gjerne nyte det jeg tar, ikke føle meg tvunget til å ete som en gamp for deretter å komme meg ut fra stedet fortere enn svint. O.o Kan du ikke bruke den fonten som alle andre her? Din er slitsom å lese og lilla ti tilleg. 6
fruBeist Skrevet 26. februar 2011 #16 Skrevet 26. februar 2011 (endret) Eneste butikken jeg har reagert på er Gina Tricot i Stavanger sentrum. Skulle trodd det var en dårlig nattklubb av og til, for et volum. De gangene jeg har gått forbi Gina Tricot på Moa i Ålesund har jeg fått samme inntrykket. En (da) tenåringsmor fortalte meg en gang hun og datteren var inne på en klesforretning der man ikke klarte å tenke pga høy musikk. Datteren løp ivrig rundt i butikken og fant klær hun ville prøve, mens mora gikk bort til betjeninga for å vennligst be de om å dempe volumet. Da fikk hun beskjed om atr dette tross alt var en ungdomsbutikk, så musikken måtte hun tåle. Da sa hun "Se på den jenta der *peker mot handleivrig tenåringsdatter* Hun har ikke ei krone. Skal hun ha klær hos dere er hun avhengig av mitt kort" Da ble musikken slått av ganske raskt ja Endret 26. februar 2011 av fruBeist 10
Vitoria Skrevet 26. februar 2011 #17 Skrevet 26. februar 2011 Jeg jobber i en av de store kleskjedene, og vi får tilsendt en cd hver måned som skal spilles. Dere skulle bare vite hvor lei vi ansatte blir av musikken i enden av måneden! Lydvolumet er det dog den enkelte butikk som bestemmer, så der er det bare å si ifra! 2
Lisemarie Skrevet 26. februar 2011 #18 Skrevet 26. februar 2011 Jeg jobber selv hos H&M, og er enig i at flere av sangene er..slitsomme. I tillegg spilles de på repeat, så kan de fleste sangene utenatt. Synes ikke lydnivået er et problem (hvertfall ikke hos oss), og synes det blir ufattelig stille og kjedelig uten noe musikk i det hele tatt! Er ikke bare sånne techno/trance-sanger som blir spilt, ofte veldig varierte sjangrer, har også flere som er rolige. Syns det er litt drøyt å forlate butikken fordi man misliker én eller to sanger der.. De varer jo ikke akkurat så lenge... Men det er jo bare min mening da.. :gjeiper:
Knitcat Skrevet 26. februar 2011 #19 Skrevet 26. februar 2011 Jeg jobber selv hos H&M, og er enig i at flere av sangene er..slitsomme. I tillegg spilles de på repeat, så kan de fleste sangene utenatt. Synes ikke lydnivået er et problem (hvertfall ikke hos oss), og synes det blir ufattelig stille og kjedelig uten noe musikk i det hele tatt! Er ikke bare sånne techno/trance-sanger som blir spilt, ofte veldig varierte sjangrer, har også flere som er rolige. Syns det er litt drøyt å forlate butikken fordi man misliker én eller to sanger der.. De varer jo ikke akkurat så lenge... Men det er jo bare min mening da.. :gjeiper: De kan jo vare lenge nok til at man blir lei og går... 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #20 Skrevet 26. februar 2011 Jeg jobber selv hos H&M, og er enig i at flere av sangene er..slitsomme. I tillegg spilles de på repeat, så kan de fleste sangene utenatt. Synes ikke lydnivået er et problem (hvertfall ikke hos oss), og synes det blir ufattelig stille og kjedelig uten noe musikk i det hele tatt! Er ikke bare sånne techno/trance-sanger som blir spilt, ofte veldig varierte sjangrer, har også flere som er rolige. Syns det er litt drøyt å forlate butikken fordi man misliker én eller to sanger der.. De varer jo ikke akkurat så lenge... Men det er jo bare min mening da.. :gjeiper: Poenget et jo at man ikke klarer å konsentrere seg. Man blir helt stressa av musikken, og siden enkelte butikker også har mengder av varer, merkelig stabling, og eventuelt masse man vil se over før man kjøper noe, så for min del blir dette bare et stress, og jeg klarer så vidt å tenke hva jeg vil ha. I en del tilfeller glemmer jeg nesten hva jeg skal ha også... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå