Gjest nicola Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 Heisann! Jobber i kommunen. Helsevesnet. Fikk en extravakt for noen uker siden som jeg har basert meg på. (har fastturnus og fastlønn) Tar på meg extravakter utenom. Fikk en mldt her en dag om at den vakten var slettet og at jeg ikke skulle møte opp på jobb.. Spurte sjef hvorfor, Og hun svarte at de hadde ikke behov for extravakt denne dagen, da pasienten skulle reise den dagen. Altså. Har man ikke rett på penger for den vakten man er satt opp på? Fordi om det blir endringer i planene? De kan vel ikke bare slette extravakter? En annen ting er at pasienten som jeg jobber med skal ut å reise, Og jeg lurte på hvordan det ble med mine faste vakter da, Jeg jobber en annen jobb i tilegg og kan ikke ta på meg hvilken som helst timer på dagen. Fikk til svar at jeg ikke får permisjon med lønn den perioden og at dagene mine MÅ jobbes. Og det er da snakk om andre tidspunkt enn det jeg pleier å jobbe. Da tenker jeg..Hva om jeg ikke KAN jobbe andre tidspunkt enn de som er ført opp som mine faste timer? Har man ikke rett på fastlønnen sin?? Hun nevnte også på slutten at "Arbeidsgiver har styringsrett når det gjelder ferie, og det kan i verste fall være behov for avvikling av ferie i perioden pasienten reiser vekk" Altså, tvinges jeg til å kansje ta ferie når pasienten skal vekk???? Kan noen fortelle meg mine rettigheter her?
sunnyside Skrevet 21. januar 2011 #3 Skrevet 21. januar 2011 http://www.lovdata.no/all/hl-19880429-021.html Anbefaler deg å lese litt om ferie her. Og nå det gjelder den vakta hun plutselig avlyste; hvor lang tid i forveien sa hun fra om det? Det er nemlig regler på det. Hvis hun sier fra innen riktig tid har du ikke krav på lønn for den vakta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå