Gå til innhold

"Hodepine" / press bak øynene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste dagene hatt en plagsom smerte bak øynene... Det kjennes ut som et slags trykk/smerte, men jeg har ikke vanlig hodepine i tillegg. Blir verre i sterkt lys. Leste tekst på svart bakgrunn isted, og da ble det helt grusomt!

Skjønner ikke hva dette er for noe. Tenkte at jeg kanskje var litt dehydrert (ser for meg at det kunne være et symptom på det) men har drukket masse, og det hjelper ikke...

Har vært ganske stressa i det siste og er veldig stiv i skuldrene, kan det ha noe med det å gjøre? Noen som har opplevd lignende?

Skrevet

Du er ikke lysømfintlig da?

Skrevet

Det kan også være migrene.

Skrevet

Jeg har det du beskriver, men jeg vet at jeg har migrene.

Skrevet

Jeg har det du beskriver, men jeg vet at jeg har migrene.

Skrevet

På tide med en tur til optikeren?

Skrevet

Få sjekket synet! Det var det som var løsningen i mitt tilfelle, fryktelig mye spenningshodepine. :) Er også ekstremt lysømfintlig, men spenningshodepinen er der selv i vintermørket!

Skrevet

Takk for svar :-) Bruker kontaktlinser, og vet at styrken stemmer, så det er ikke det... Kan det være migrene altså? Jeg hadde det tidligere, men det gikk over når jeg fikk barn. Men den gang var det mer hodepine-smerter... Det blir aller verst når jeg lukker øynene, kjennes ut som om øynene ruller helt rundt, hehe...

Ikke meningen å være anonym i hovedinnlegget, forresten.

TS

Skrevet

Det kan ha noe med de stress-symptomene du beskriver. Prøv kuldebalsam eller et varmeomslag. Jeg legger på både nakken og i pannen og det hjelper men bare midlertidig. For å bli kvitt det går jeg til massasje ;)

Skrevet

Takk for svar :-) Bruker kontaktlinser, og vet at styrken stemmer, så det er ikke det... Kan det være migrene altså? Jeg hadde det tidligere, men det gikk over når jeg fikk barn. Men den gang var det mer hodepine-smerter... Det blir aller verst når jeg lukker øynene, kjennes ut som om øynene ruller helt rundt, hehe...

Ikke meningen å være anonym i hovedinnlegget, forresten.

TS

Hvis du har opplevd dette som barn vil jeg gjerne at du ikke utelukker at det kan være migrene denne gangen også. Gå til legen og få sjekket det ut!

Skrevet

Bihulebetennelse?

Det føles som press bak øynene, og kan også oppleves som vondt i nakken faktisk!

Skrevet

Bihulebetennelse?

Det føles som press bak øynene, og kan også oppleves som vondt i nakken faktisk!

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat samme smerte som TS beskriver, men jeg har ikke migrene eller spenningshodepine. Jeg har akkurat hatt to ukers avslappende ferie så jeg tror ikke det er stress akkurat. hehe Men har innimellom plutselig trykk/press bak øynene, som ikke er smerte.

Har vært hos optikeren og har riktig brillestyrke. Fikk time hos fastlegen om 2 uker. Damen i telefonen sa at det mest sannsynlig kom til å gi seg. Men hva er det for noe?

Skrevet

Bare for å skremme litt, så har jeg lest at særlig menn med disse symptomene skal ta de på alvor, da det KAN være hjernesvulst. Dog ikke like vanlig for kvinner å få/oppleve denne typen symptomer.

Ellers holder jeg også en knapp på migrene eller bihullbetennelse :skravle:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en ung kvinne på 23 år og snufser ikke eller noe slikt så tror ikke det er bihulebetennelse. Synes det er veldig ekkelt når det presser kommer. Det varer bare noen sekunder (max 1 min) og tårene presser på.

Skrevet (endret)

Har dere hatt det lenge?

Endret av ninuska_
Skrevet

Jeg har disse smertene jeg også. Men jeg har det fordi jeg er medfødt tette bihuler og fryktelig dårlig syn. Kan være lurt å sjekke det opp hos lege, det gjorde i alle fall jeg og ble sendt på MR og det var der jeg fikk konstantert at jeg har tette bihuler !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...