AnonymBruker Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 Hei Jeg håper det er noen kloke hoder her på forumet som kan hjelpe meg med følgende problem: Jeg har det siste året vært mye sykemeldt fra jobb pga en kronisk sykdom. I dag ville sjefen snakke med meg, og han sa at jeg må slutte i stillingen min som assisterende sjef. Jeg er fra før vanlig medarbeider i butikk, men har hatt en høyere stilling enn de andre på jobben, for å kunne fungere som sjef når han har vært syk/vært på ferie ol. Pga dette har jeg også hatt høyere lønn enn de andre. Jeg lurer på om sjefen har rett til å be meg slutte i stillingen som assisterende? Planen hans er at jeg skal fortsette å jobbe der, men ikke lenger ha noe utvidet ansvarsområde. Har han rett til dette på grunnlag av at jeg er syk, og derfor mye borte? Og har han rett til å sette meg ned i lønn? Hva syns dere om dette?
missyme Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Man har jo ikke lov å sparke folk fordi dem er mye syke, så burde jo ikke få lov til å sette deg ned i lønn heller.. Men jeg ser jo problemet hans.. Lite vits i en ass. som aldri er der.. Da må jo han finne en 3. som også får mer lønn og kan gjøre det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå