Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Jeg er en jente på 26 år, har jobbet flere år i butikk og syns jeg er ganske dårlig betalt. Vi følger ikke tariffen tror jeg, og ikke er jeg heller organisert..

Jeg har 130 kr timen, 141 kr timen etter kl 21.

Lørdager samme som hverdager, søndager har jeg 27,50 kr ekstra i timen hele dagen..

Dårlig ja?

Fikk sjokk da søskenbarnet mitt som er ekstrahjelp, helt ny , 18 år får bedre lønn enn meg..

Hva tjener dere andre i timen, og hvilken butikk, og alder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jo men jeg lurte litt på hva folk får rundt omkring.. Svært mange som ligger både over og under tariffen..

Ja det var ikke meningen å poste som anonym øverst, men får visst ikke forandra det :P

Endret av missyme
Skrevet

skjønte ikke den tariffen helt jeg, hvor lenge må man ha jobba for å komme seg opp på lønnstrinn 6 da?

Skrevet

ser ut som jeg ligger ca på tariffen angående timelønna men UB-tillegget mitt er jo mye mindre enn tariffen ja.. :(

Gjest Mahareth
Skrevet
En medarbeider som jobber under 15 t/uke må jobbe 2 år før de skal reguleres et trinn. De som jobber over 15 t/uke reguleres et trinn pr år.

Altså, trinn 6 når du har 6 års erfaring.

Skrevet

Ikke nødvendigvis.. er man 25 år begynner man på lønnstrinn 3.. og jobber man mer enn 15 timer i uka så skal man stige ett trinn per år?

Skrevet

Ikke nødvendigvis.. er man 25 år begynner man på lønnstrinn 3.. og jobber man mer enn 15 timer i uka så skal man stige ett trinn per år?

Stemmer.

Man begynner også på lønnstrinn 3 dersom man har studiekompetanse, dvs har fullført vgs.

Skrevet

Jeg jobber i butikk, er over 20 og tjener under 120 kr. Så slutt med sytinga, du får i det minste tillegg!

Skrevet

26 år, 158,6 kr pluss UB-tillegg etter tariff.

Dette er som vanlig butikkmedarbeider. Jeg får faste tillegg for noe personalansvar mens jeg vikarierer i en annen stilling, men det er jo en annen sak :)

---

Ts, gjør deg oppmerksom på at tariffene som det linkes til gjelder for ansatte som er organiserte.

Men UB-tilleggene dine virker veldig lave! Du får gå i lønnsforhandlinger da

Skrevet

Jeg er 24 år, 130 kroner i timen i butikk, ingen tillegg, hverken kveld eller helg.

Skrevet

syns dette var en dårlig tarifflønn...

Skrevet

Jeg jobber i butikk, er over 20 og tjener under 120 kr. Så slutt med sytinga, du får i det minste tillegg!

så jeg skal tjene dårlig fordi du tjener dårligere? Jeg syter da ikke. Jeg vil jo bare ha det som er "normalen"..

11,50 i timen vil ikke jeg kalle noe særlig til tillegg, heller ikke 27,50 på søndager...

Jeg skal nok kikke litt rundt etter andre jobber. Ei venninne på HM får 150 kr timen og hun er 23 år..

Skrevet

så jeg skal tjene dårlig fordi du tjener dårligere? Jeg syter da ikke. Jeg vil jo bare ha det som er "normalen"..

11,50 i timen vil ikke jeg kalle noe særlig til tillegg, heller ikke 27,50 på søndager...

Jeg skal nok kikke litt rundt etter andre jobber. Ei venninne på HM får 150 kr timen og hun er 23 år..

Nei, jeg sier bare at det er folk som jobber i butikker som ikke får noe som helst tillegg, og at du burde være fornøyd med at du får tillegg i det hele tatt. Hvis ikke, søk deg en ny jobb!

Hva slags butikk jobber du i forresten? Og hva har det å si om 18 åringer og 23 åringer tjener bedre enn deg? De har kanskje bare vært heldigere, er organisert, flinkere til lønnsforhandlinger etc. Mange ting som kan spille inn. Dessuten er H&M en kjedebutikk og de har som regel gode avtaler i forhold til lønn.

Skrevet

En slektning jobber på 7/11 og får 117 kr i timen i grunnlønn. Han får rundt 130 på kveldstid , og 160 på natta. Han er 28 år. Da snakker vi dårlig lønn!

Skrevet

Nei, jeg sier bare at det er folk som jobber i butikker som ikke får noe som helst tillegg, og at du burde være fornøyd med at du får tillegg i det hele tatt. Hvis ikke, søk deg en ny jobb!

Hva slags butikk jobber du i forresten? Og hva har det å si om 18 åringer og 23 åringer tjener bedre enn deg? De har kanskje bare vært heldigere, er organisert, flinkere til lønnsforhandlinger etc. Mange ting som kan spille inn. Dessuten er H&M en kjedebutikk og de har som regel gode avtaler i forhold til lønn.

Eller så burde kanskje du finne deg en jobb der de faktisk utbetaler tillegg...

• Liker 2
Skrevet

Da jeg jobbet i butikk fikk jeg 123 kroner timen, pluss 25 kr. tillegg for helg og 35 for kveld. Glad jeg sluttet! :ler:

Skrevet

15 åringen får tarifflønn på kr. 101 og jobber som tilkallingsvikar i matbutikk.

Skrevet

kollegaen min på 18 får 94 kr timen. tragisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...