Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er det ingen dresscode, og folk går i alt fra fine kjoler og støvletter til jeans og t-skjorte med dødningehoder. Føler at det er veldig avslappende og alle kan være seg selv. Jobber med systemutvikling.

Samme hos meg. Jeg jobber også med systemutvikling (er softwareutvikler).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt unntatt OnePiece er lov

Skrevet

Alt unntatt OnePiece er lov

For meg er til og med OnePiece lov til tider! :lur:

(Riktig nok i befriftens farge, med bedriftens logo på ryggen og drept med refleksstriper. :sukk:)

• Liker 1
Gjest WendyClear
Skrevet

Der jeg jobber får vi kun uniformsoverdel og må ordne med sort bukse selv og sorte joggesko. De har heldigvis tatt opp til vurdering å kjøpe inn hvertfall bukser nå :)

Gjest halebein
Skrevet

Som lærer i ungd.skolen kan jeg gå i det aller meste, heldigvis. Men ville nok ikke stillt opp i one piece eller typiske klær elevene gikk i:) Hver fredag er det "skjørtedag" (blant oss damene i alle fall:) Jeg som underviser masse i kroppsøving, og ofte må gå i tights og ulltrøyer, synes det er deilig med en dag i uka der man kan være litt fin:)

Men det er forskjell fra skole til skole, -forrige sted jeg jobbet på var det vanlig å gå meget pent kledd hver dag, og da hadde vi "casual friday" - der vi kunne dra bulabuksa på på fredagene:) Deilig det også. Variasjon er greit:)

Skrevet

er det mulig???

blir helt sjokka her jeg!!

ellers så jobber jeg på sykehjem, så "uniform" er en selvfølge.. tviler på jeg hadde blitt særlig populær om jeg prøvde å jobbe i privat klær en dag.. (ikke det at jeg vil det altså! Er takknemmlig for å slippe det!)

Skrevet

Jeg har en jobb hvor jeg både utfører "skitne" jobber og går i møter. Og jeg har som regel ikke tid til å skifte. Så jeg må velge å enten vaske bajs i fint tøy, eller å gå på møte med traust arbeidstøy. Pleier som regel å velge det fine tøyet, selv om det blir unødig mye slitasje på det.

Skrevet

Vi har ingen dresskode, men jeg har av og til tenkt at vi kanskje burde hatt en minimums-kode. Jeg jobber som lærer i barneskolen og det er utrolig hvor ulik stil lærerne har. Det jeg mener med minimum er at man ikke stiller i joggebukse i møter med foreldre og andre instanser. At man har klær som dekker magen og ikke for dype utringninger og kanskje unngår at buksa sitter på knærne. Innenfor disse begrensningene burde det være rom for et mangfold av klesstiler. Selv jobber jeg med å dresse meg selv litt opp. Jeg har vært innom ledelsen i en periode og føler da for å være litt mer formelt kledd.

Skrevet

Jeg jobber i butikk og vi får utdelt t-skjorter (pique) og collegegensere. Busker må vi holde selv og det er helt ok med jeans, så lenge de er rene og hele.

Skrevet

er det mulig???

blir helt sjokka her jeg!!

ellers så jobber jeg på sykehjem, så "uniform" er en selvfølge.. tviler på jeg hadde blitt særlig populær om jeg prøvde å jobbe i privat klær en dag.. (ikke det at jeg vil det altså! Er takknemmlig for å slippe det!)

Ja, det er tydeligvis mulig... Jeg har imidlertid store problemer med å skjønne hvordan de skal klare å få noen til å jobbe for seg med det reglementet der. Hvem er det som prøver å bestemme undertøyet de ansatte kan gå med??? Det er like ille som den bedriften som "merket" kvinner med mensen.

Uniform er helt greit så lenge den er dekket av arbeidsgiver. Noen ganger er det også helt nødvendig, som f.eks for helsepersonell, politi, millitære osv.

Skrevet

Ja, det er tydeligvis mulig... Jeg har imidlertid store problemer med å skjønne hvordan de skal klare å få noen til å jobbe for seg med det reglementet der.

De har ikke akkurat rekrutteringsproblemer, snarere en vanvittig pågang de gangene de lyser ut stillinger. Jeg tror mange av oss kunne jobbet med bunnyører og klovnenese hvis bare lønnen er fin og bedriftens navn på CVen er en automatisk billett til fine stillinger i andre bedrifter etter noen år.

---

Jobbantrekk for meg er formelt/flammehemmende og flytende/akkurat hva jeg føler for selv, avhengig av oppgaver.

Skrevet

Jeg synes prinsippet om at arbeidsgiver krever spesifikke bukser og sko, men bare dekker en arbeidstrøye er en uting.

Selv da jeg jobbet i sportsbutikk "skulle" vi ha pensko/sandaler med sokker, mørke penbukser med press eller mørke "pene" jeans.

Kombinert med uniformen hettegenser eller teknisk trøye.

Vet ikke hvor mange sko, piratbukser og feminine joggebukser jeg har solgt ved å gå med det på jobb. Og hallo, hvem går i pensko, bukse med press og teknisk t-skjorte/hettegenser??? :klø:

På mer formelle arbeidsplasser synes jeg det er greit å forvente antrekk som tilsvarer profesjonaliteten. Forhandler du frem millionavtaler, skal du se nøytral og seriøs ut, og heller vise personlighet med fargede skjorter/skjerf/smykker o.l. Er du it-ansvarlig og stort sett sitter på et kontor alene, burde jeans og t-skjorte være ok, forhandler du turutstyr, våpen e.l er turtøy ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...