Sunshine Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 Vi skal ha nytt kjøkken og lurer derfor på om vi skal ha kjøkkenøy, enkel barløsning + sittegruppe eller kun sittegruppe? Hva lønner seg når man har små barn? Blir kjøkkenøy med sitteløsning knotete og bortkasta? (Vi har spisestue i tillegg men jeg regner med den blir lite brukt til daglig). Jeg synes det er koselig å kunne være sosiale på kjøkkenet når man lager maten, men med sittegruppe blir man stående med ryggen til å lage maten så derfor tenker jeg litt på kjøkkenøy. Kjøkkenet er litt over 12 kvm (4*3,2 m)
CoffeeGirl Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Jeg drømmer om stort kjøkken med kjøkkenøy, der man kan sitte på den ene siden og lage mat på den andre Så det ville jeg ha valgt
*Bumblebee* Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har stort kjøkken!(hvertfall 40 kvadrat og superhøy takhøyde,aaner ikke hvor høyt det er.en og en halv etg i allefall..) og eg har kjøkkenøy med tre barkrakker..love it! er superkjekt å ha,også når man får besøk.merker at gjester oftest sitter seg der,framfor ved spisebordet/i sofaen edit; har forresten 2 barn også,ingen problem det.er kjekt å kunne la eldstemann sitte og tegne der feks når jeg lager mat. (så sparer jeg meg for kladd på mitt hvite spisebord også :gjeiper: ) tror vår øy er fra ikea,er ikke helt sikker.de har sikkert mye fint til ikke så altfor gale priser
Brukernavn Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Aner ikke størrelsen på kjøkkenet vårt her jeg sitter akkurat nå, men vi har øy-/barløsning. Der sitter jeg på ene siden og ser på at mannen lager mat på andre siden Du kan få se bilder om du vil
Sunshine Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2011 Gjerne det Brukernavn! Har dere spiseløsning for familien i tillegg, eller spiser dere rundt øya?
Gjest Raindrops Skrevet 26. januar 2011 #6 Skrevet 26. januar 2011 Åh, jeg har så lyst på kjøkkenøy når jeg blir "stor"!
Brukernavn Skrevet 26. januar 2011 #7 Skrevet 26. januar 2011 Gjerne det Brukernavn! Har dere spiseløsning for familien i tillegg, eller spiser dere rundt øya? Vi har spiseplass i tillegg (med plass til 8), men jeg (og spesielt datteren) spiser ofte ved øya istedenfor Der er det plass til 4. Skal sende deg bilder, jeg
Sunshine Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2011 Vi har spiseplass i tillegg (med plass til 8), men jeg (og spesielt datteren) spiser ofte ved øya istedenfor Der er det plass til 4. Skal sende deg bilder, jeg Er spiseplassen i samme rom som kjøkkenet? Vi får egen spisestue, men det blir mer en finstue, og jeg tviler på at den blir brukt daglig. Det er derfor jeg tenker at vi burde ha spiserbord. Men selvsagt, man kan jo innføre det som en rutine at man spiser middag i "finstuen".
Brukernavn Skrevet 27. januar 2011 #9 Skrevet 27. januar 2011 Er spiseplassen i samme rom som kjøkkenet? Vi får egen spisestue, men det blir mer en finstue, og jeg tviler på at den blir brukt daglig. Det er derfor jeg tenker at vi burde ha spiserbord. Men selvsagt, man kan jo innføre det som en rutine at man spiser middag i "finstuen". Vi har åpen løsning sånn at i praksis så er jo alt i "samme" rom, men det er noen meter fra kjøkkenet til spiseplassen, liksom. Men min erfaring er at dersom man lager en god spiseplass i forbindelse med øya/baren, trenger man ingen ytterligere spiseplass på kjøkkenet. Jeg likte tanken med "finstue" Jeg glemte jo selvsagt bildene når jeg var hjemme i går Skal gjøre mitt ytterste for å huske dem i dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå