Gå til innhold

fortelle samboeren om "uskyldige" ting?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Sist jeg var ute på byen ble jeg sittende å snakke lenge med en gammel venn (venn som i venn, ikke ex-kjæreste). Denne mannen er veldig flørtete mot alle, og vi har en veldig god tone. Jeg hadde drukket litt mye, og jeg antar at han også hadde det. Han kysset meg, og det er mulig jeg ikke trakk meg unna så fort som jeg burde ha gjort. Vi flørtet litt uskyldig, men jeg avviste ham bestemt etter "kysseforsøket". Jeg vet at han aldri ville ha gått lenger med meg en litt "erting" uansett.

Nå har jeg en samvittighet som er svart som natten, men samtidig føler jeg at jeg ikke egentlig har gjort noe galt. Han kysset _meg_, og jeg avviste ham. Jeg kjente en lystfølelse av den lille flørten, men ikke en lyst på ham. Bare en generell lyst om dere skjønner.

Jeg har funnet ut at det rette er å ikke fortelle samoberen om denne episoden, fordi det vil gjøre mer skade enn godt. Det er ille nok at jeg plages av dette, om ikke han skal plages i tillegg.

Jeg vet av hele mitt hjerte at samboeren min aldri vil være utro mot meg, og jeg vil ikke være utro mot ham. Jeg føler meg ussel og ekkel pga dette kysset. Overdriver jeg?

Jeg er anonmym i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner at du føler deg ekkel. Din situasjon ligner noe jeg opplevde i jula, og jeg valgte å fortelle det til kjæresten min. Jeg klarte ikke å holde det for meg selv, så innen 3 dager hadde jeg fortalt det. Han ble lei seg, naturligvis, icon_frown.gif men det var godt å få fortalt det.

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Amarone - jeg føler at det ville ha vært godt å få sagt det, men jeg føler at det er dårlig gjort å gi samboeren min slike ting å bekymre seg over /tenke på. Jeg vil føle meg bedre, _han_ vil føle seg verre... Vanskelig dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forstår jeg, men for meg var det viktig at han også fikk vite at det ikke var meg som tok initiativet, og at det dessuten var meget "uskyldig": Det kunne ha blitt verre om ikke jeg hadde trukket meg unna. Og poenget blir nettopp at jeg TRAKK meg unna, fordi jeg ikke ville være utro mot ham! Og jeg sa også at det siste jeg ville var å såre ham på den måten. Naturligvis ble han lei seg, det ville jo jeg også blitt om jeg var ham! Men det styrket faktisk tilliten hans til meg fordi jeg fortalte, og var lei meg for noe som var så uskyldig. Vanskelig å si hva du skal gjøre, men det ble bra for oss i allefall!

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt enig med deg anonym.

Grunnen til mange som forteller om alt, er liksom at de ønsker å være åpne og ærlige.

Sannheten er veldig ofte at de ikke klarer å "bære på det" alene. Det vil si det kommer av egoisme.

Jeg er litt spesiell der, og ville absolutt visst om en eventuell kjæreste hadde kysset en annen, selv om det bare var uskyldig.

Om det var uskyldig - hvorfor ikke fortelle det?

Jo, fordi han kan tolke det feil, naturligvis.

Du kjenner kjæresten best, og vet sikkert hvordan han tenker og vil reagere.

Uansett var det jo ikke denne fyren du hadde lyst på, men situasjonen?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Amanda - selv om det var uskyldig, så kvier jeg meg for å fortelle det fordi jeg vet det vil såre... Og jeg føler ikke at det er rett å såre ham "bare" fordi jeg vil føle meg bedre. Men det gnager virkelig inni meg, for vi er ellers så åpne og ærlige mot hverandre.

Takk for kommentaren om at "Uansett var det jo ikke denne fyren du hadde lyst på, men situasjonen". Det var det jeg prøvde å få fram i det første innlegget - det var jo akkurat slik det var! Samboeren min har (er) ute på en lengre reise i jobben, og den lille kontakten mellom meg og min gamle venn gjorde at jeg virkelig savnet nær kroppskontakt og kos med samboeren min.

Vanskelig dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg synes du skal glemme hele greia, ingen vits å lage noe styr ut av dette.

Kurgan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ofte måten en forteller ting på som gjør at kjæresten blir såra. Om du forteller det på en måte som: "jeg traff "lars" ute i helga, og han var ordentlig full. Prøvde å kysse meg og greier...bla,bla..." Da kan det være han ser på det akkurat sånn som det var. Men om en legger det frem på den mer alvorlige måten " kjære, vi må snakke sammen" så lyser det dårlig samvittighet av deg. Og da er det lettere å kanskje begynne å lure.

Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener dette ikke var en stor sak, hvorfor tenker du på det/skriver det inn her/har dårlig samvittighet da???

Er det fordi du ikke trakk deg raskt nok unna? er det fordi du flirtet mer enn det du synes er "lov"?

Poenget mitt er at du har vel dårlig samvittighet av en grunn (man liker jo ikke å pine seg selv?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei alle sammen og takk for input!

Jeg gikk en laaaang tur og tenkte igjennom dette. Og kom til samme sluting som Ada hadde gjort siden sist jeg sjekket tråden "min": hvorfor tenke mere på dette / ha dårlig samvittighet når det egentlig ikke var noen sak. Det er lett at ting kommer litt ut av proposjon når man tenker mye på det...

"Kurgan" sa det tidlig i tråden - glem det og gå vidre! Det enkle er ofte det beste icon_smile.gif

Takk for hjelpa folkens - det hjalp å få luftet hodet sitt litt!

Klem til dere alle fra meg icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste er om noen dere kjenner har sett dette, og din samboer kan få høre om det. Da ville han helt sikkert misforstå. Min erfaring er at slike ting har en tendens til å komme for en dag uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Synes du skal tie hvis du VET at det ikke betydde noe. Men: Det kan være en pekepinn til deg selv om å ikke innta særlig alkohol. Selv har jeg aldri bedratt noen, men det har vært flaks faktisk. Er i et forhold nå, rører så og si ikke alkohol fordi jeg vet jeg blir helt "borte" i hodet. trenger ikke drikke mye engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er einig med Pia lenger opp; måten du evt fortel det på kan gjere stor forskjell. Eg synest ikkje du treng å fortelle det, så lenge det ikkje har hatt nevneverdig innvirkning på dine følelsar for sambuaren din eller at forholdet dykkar lid under det som har skjedd. Men dersom det er den minste fare for at nokon har sett dykk og at det kjem han for øre, er det definitivt best å fortelle det sjølv. Ellers kan han lure på kvifor du har skjult det og om det er andre ting du ikkje har fortalt han.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det samme skjedde med meg en kveld på by`n. Helt uten forvarsel (ingen flørting) kysset en bekjent meg på munnen. Jeg sa det til mannen min neste dag at "da jeg var ute i går, traff jeg xxx - og han kysset meg overasskende på munnen. Det skjedde ikke noe mer enn det - men jeg ville bare si det til deg slik at du ikke senere hører rykter og løgner om dette fra andre hold." Dette forstod mannen min - men så var jeg også helt ærlig og fortalte det slik det var."

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten mener jeg at det er lov til å flørte litt. Grensen går så klart ved kyssing, men det var jo han som prøvde å kysse deg. Synes det er kjempegøy å ha en flørtete tone når jeg er ute på byen, for å så komme hjem til min deilige mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp nå av. Din samboer har helt sikkert vært med på noe som er like uskyldig som i ditt tilfelle...icon_wink.gif Hvis DET kan være noen trøst.

Så hold det for deg selv du. Det foretrekker nok han også det.

Så lenge det ikke påvirker deres forhold, så er vel alt i orden. Men jeg får en anelse om at det faktisk gjør det, siden du har dårlig samvittighet. OK, da var det kanskje ikke så uskyldig likevel da...

Vær åpen da vel, så kanskje han kommer med en liten innrømmelse også... icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...