Gå til innhold

Kjøpte en leilighet i sommer 2010 som det bare er tull med.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en leilighet sommeren 2010 som jeg leide ut da. Med en gang så gikk strømmen masse og måtte bestille en elektriker. Elektrikeren kom men vedkommende fant ingen feil. Og jeg som huseier måtte batale elektriker. Etterpå var doen ødelagt og det sprutet vann og jeg måtte bestille rørlegger. Og rørleggeren kom og sa jeg måtte kjøpe en ny do. bestilte ny do og rørleggeren ordna doen og satt den på plass. Regninga kom på over 4000 kroner pluss mye annet.

Finnes det noe forsikringer på hvor lenge etter jeg har kjøpt en leilighet gjelder? Fordi er jo bare ett halvt år siden jeg kjøpte og det har jo vært tull med den siden. Og hvordan finner jeg ut om feilen var tilstede før jeg kjøpte leilgheten når den gamle eieren hadde den?

Leiligheten er veldig ny, er fra 2004 så burde jo vært i orden og holde da.

Hva slags rettigheter har jeg? Hvordan går jeg frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trådstarter. Glemte å skrive at den elektrikeren sa jeg måtte bytte ut hele elektriske anlegget siden det strømmen gikk tre-fire ganger. Så nå får jeg utgifter til å bytte hele det elektriske anlegget i leiligheten oppå det hele.

I tillegg så sier leieboerne at de vil ha mindre husleie siden det er så mye tull med leiligheten.

Jeg har jo gått i underskudd og vet ikke hva jeg skal gjøre fordi det er jo bare galt med den leiligheten jo. Og hvordan kan jeg vite alt dette i sommer da jeg kjøpte leiligheten? Det var ingen feil med leiligheten i det avkryssingsskjemaet som stod i prospektet.

Finnes det noe forsikringer ved overdragning av leiligheter? Jeg kjøpte leiligheten gjennom ett kjent megler. Og alt gikk gjennom megleren. men hvordan kan jeg bevise om det var feil før jeg kjøpte leiligheten som megleren og tidligere eier måtte oppgi?

Skrevet

Ville for det første forsøkt å få inn ny elektriker til å vudere situasjonen. Det skal mye til for at det går ann å belaste forige eier for alt som er galt. Dersom leiligheten er fra 2004 er det sannsynligvis bedre å gå på utbygger om du finner ut at feilen har vært der hele tiden. Har de andre leilighetene hatt problemer?

Mener reperasjoner som koster mer enn 5% av leilighetens salgssum kan gå på eierskifteforsikring, forutsatt at det finnes eierskifteforsikring, og at du kan bevise at dette et et problem som oppstod under forige eier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...