Gå til innhold

Oppskrifter med stangselleri?

hilli

Anbefalte innlegg

Jeg er så heldig at jeg abonnerer på økologiske grønnsaker :) Vanligvis har jeg ingen problemer med å spise opp det som kommer, men i det siste har vi fått mye stangselleri som jeg egentlig aldri har spist annet enn i salat eller til dip, har også brukt det i smoothie. Er det noen som har noen oppskrifter til retter med stangselleri, gjerne varme grønnsaksretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Eg puttar stangselleri i alt mulig. I steikt ris, i gryterettar, i bolognesesaus og i gratengar. Kutt det fint, så tenker ingen på at det er der ein gong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg puttar stangselleri i alt mulig. I steikt ris, i gryterettar, i bolognesesaus og i gratengar. Kutt det fint, så tenker ingen på at det er der ein gong.

Er det et poeng at ingen skal kjenne at det er der? :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Ja, enkelte syns ikkje den reine stangselleri-smaken er så god. Den kan vere litt beisk. Men som aromatisk grønsak i kraft, supper og gryter gir den eit godt supplement til smaken utan å gjere for mykje av seg på eiga hand. Barna mine pillar ut stangselleri viss eg ikkje hakkar det fint nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna mine pillar ut stangselleri viss eg ikkje hakkar det fint nok.

Det gjør jeg og, og jeg er snart 30.... :sjenert:

Smaker så bittert syns jeg... men er fint å ha i krafter osv, som du sier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enkelte syns ikkje den reine stangselleri-smaken er så god. Den kan vere litt beisk. Men som aromatisk grønsak i kraft, supper og gryter gir den eit godt supplement til smaken utan å gjere for mykje av seg på eiga hand. Barna mine pillar ut stangselleri viss eg ikkje hakkar det fint nok.

Ok, trådstarter sa bare ikke noe om at hun ikke likte det, hun spiser jo rå stangselleri med dip, feks. Så jeg så bare ikke poenget. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omelett med stangselleri og reker er veldig godt. Serveres med ristet brød og majones.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Smaker så bittert syns jeg... men er fint å ha i krafter osv, som du sier. :)

Jeg synes ikke at stangselleri smaker bitter overhodet. Jeg synes imidlertid at ikke-økologisk stangselleri som oftest smaker veldig mye av kjemikalier og plantevernmidler.

Stangselleri (og gulrøtter) er de eneste grønnsakene som jeg utelukkende kjøper økologisk. Jeg synes rett og slett at sprøytet stangselleri smaker høgg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Putter stangselleri i nesten alt jeg. Fra pastaretter til tacoblanding, spaghettisaus til nudler.

Det er liksom noe jeg alltid har i kjøleskapet, og jeg syns det setter en god og frisk smak på maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man kjøper en bunt med stangselleri bruker man jo aldri alt. Så jeg kutter det opp å fryser det sånn at jeg kan putte det frossnt i supper, gryteretter, wok og alt mulig rart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...