orchid1988 Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 (endret) Heisann! Jeg har funnet to bøker jeg kunne tenkt meg å kjøpe, samler på gamle verk av våre kjente forfattere. Bøkene jeg har funnet er: Jonas Lie: "Faustina Strrozzi" (1. utg.), Den Gyldendalske Boghandel (F. Hegel), 1875 Bjørnstjerne Bjørnson: "På Guds Veje" (1. utg.), Den Gyldendalske Boghandel (F. Hegel & Søn), 1889 Hva er disse bøkene verdt om det er noen som er god på slikt? Selgeren ønsker å vite hva jeg synes dem er verd, men jeg er ikke så flink å sette tall på slikt. Tusen Takk på forhånd til de som kan gi meg svar Endret 20. januar 2011 av orchid1988
Tonka Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Har ikke greie på dette, men hva slags stand er de i? Er de veldig slitt, mangler det sider eller omslag o.s.v.
orchid1988 Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2011 Har ikke greie på dette, men hva slags stand er de i? Er de veldig slitt, mangler det sider eller omslag o.s.v. Man ser på dem at de har vært i mange år, men boken ser ut til å fremdeles henge sammen. Eneste det er små misdannelser på noen av sideneb (mørke flekker og sånn), bøkene er skrevet i på den første side. Vet ikke om sånt har noe å si! Men som sagt, de ser ikke "nye" for å si det sånn. Håper dette var forståelig
Tonka Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 Er det ikke bedre å gå innom et antikvariat og spørre dem? Hvis du bor i Oslo kan jo Norlis antikvariat i Universitetsgata være et greit sted å starte. Man kan få svar på det aller mest på KG, men jeg mistenker at grensa går her... Er du medlem på Bokelskere.no så tror jeg du har større sjanse der også. Lykke til, håper du får kjøpt dem til en rimelig pris!
orchid1988 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2011 Er det ikke bedre å gå innom et antikvariat og spørre dem? Hvis du bor i Oslo kan jo Norlis antikvariat i Universitetsgata være et greit sted å starte. Man kan få svar på det aller mest på KG, men jeg mistenker at grensa går her... Er du medlem på Bokelskere.no så tror jeg du har større sjanse der også. Lykke til, håper du får kjøpt dem til en rimelig pris! Tusen takk for at du tok deg tiden å svare Jeg får ta en titt på bokelsker.no, der er nok sikkert større sjanse ja^^ takker og bukker igjen for tipsene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå