Xtra_lilje Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 Leste en oppskrift på eltefritt brød som så veldig spennende ut. denne var laget i jerngryte, men er det noen som vet om jeg kan bruke en ildfast form med høye kanter?:klø:
Zzyzx Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Du kan bruke alt som tåler ovn, men det er veldig viktig at du har lokk på, ellers blir ikke brødet riktig.
Xtra_lilje Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2011 aha. Hm. har i grunn ikke noe ildfast med lokk på, så da får jeg vel se etter en leirgryte da
Zzyzx Skrevet 20. januar 2011 #4 Skrevet 20. januar 2011 Trenger ikke nødvendigvis det. Jeg brukte en helt vanlig gryte som ikke har noen plastdeler. Det funket helt fint det også.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2011 #5 Skrevet 20. januar 2011 Og jeg har laget tilsvarende brød i en Nowo-panne med høye kanter, og et stållokk på (fra en annen gryte, men som passet akkurat).
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2011 #6 Skrevet 20. januar 2011 Jeg bruker leirgryte til mine eltefrie brød, og det fungerer utmerket! (Leirgryte kan forresten kjøpes til rundt tohundrelappen...)
Dark Star Skrevet 20. januar 2011 #7 Skrevet 20. januar 2011 Er det no-knead-bread du planlegger å lage? Jeg ser det går som en farsott over det ganske land, og synes det ser både spennende og godt ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå