Gå til innhold

Biff med kokt grønn asparges og ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har snart bursdag og er i gang med å planlegge hva eg vil ha til middag på dagen min. Har komt fram til at det skal være biff, kokt grønn asparges og....??? Vel, eg mangler noe. Aner ikkje hva annet eg kunne tenke meg inntil, eg veit bare at eg også vil ha ein saus til maten.

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En eller to fra listen under

- ovnsbakte cherrytomater

- rødvinsaus/peppersaus

- ovnstekte poteter ( fløtegratinert om man liker det)

- stekt sopp

- urtesmør

- smørdampet brokkoli

Huskeregel for en skikkelig kvalitetsbiff er at den trenger lite tilbehør, det funker best for meg hvertfall. sats heller på kvalitet i det du velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Pommes Anna, hasselbackpotet eller sopprisotto

- Portvinssaus

- Stekt sopp, vårløk, sjalottløk, gulrot og sellerirot

- Ovnsbakte cherrytomater eller andre små, søte tomater

Jeg er veldig svak for garnityr og kunne fint klart meg uten kjøttet hvis det bare var nok deilig tilbehør, så jeg ville ha gått for alle disse tingene. Men velg ett av de tre metningsgarnityrene så klart.

Aspargesene bør du blanchere (bare så vidt trekke i kokende vann) og så heller steke dem møre i panna sammen med grønnsakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snart bursdag og er i gang med å planlegge hva eg vil ha til middag på dagen min. Har komt fram til at det skal være biff, kokt grønn asparges og....??? Vel, eg mangler noe. Aner ikkje hva annet eg kunne tenke meg inntil, eg veit bare at eg også vil ha ein saus til maten.

Tips?

Smørdampede brekkbønner, og bearnaise laget fra bunnen av). :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekt asparges er bedre!

Annet tilbehør jeg bruker er stekt sopp og villris. Steker grovkuttet sopp i pannen der biffen er stekt. Raskt på høy varme. Legger soppen over den hvilende biffen mens jeg lager fløtesaus i pannen for å få med alle smakene...

Alternativt til ris, bruker jeg røstipoteter.... Men da vil jeg helst ha rødvinssaus med grønn paprika til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...