AnonymBruker Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 Ja, jeg vet vel ikke helt hva jeg egentlig vil med dette innlegget, men jeg tror jeg trenger å få ut litt. Jeg krever ingen svar på noe, må bare få ut dette foran noen som er nøytrale. Mamma og pappa skilte seg for 16 år siden. Skillsmissen gikk egentlig greit, og jeg storkoste meg (utrolig nok) med den nye ordningen. Så fant dem seg nye partnere, og etter det har det vært fullstendig kaos. De krangler HELE tiden. Sier de hater hverandre, vil ikke snakke med hverandre mer osv. Det er jo greit det, men de drar inn ungene sine. Søsteren min er fullstendig på mamma sin side. Hun krangler med pappa og hans kone hver gang de snakker sammen, og ringer til mamma etterpå og griner - forteller hva pappa har sagt. Om jeg skulle forklart alt som har skjedd mellom dem, hadde jeg måtte skrivd en bok om det. Så dette blir en veldig forkortet versjon. Min fars kone går ikke overens med søsteren min. Min søster (er nå i begynnelsen av 20 årene. Jeg er i midten av 20 årene) mener hun har sagt masse stygge ting til henne, og dette har pågått gjennom mange år. Dette har gjort at mamma har blandet seg inn, og hun og pappa sender mange stygge mail til hverandre. Jeg syns at konen til pappa er kjempe hyggelig og har ingenting i mot henne. Hun kan være ganske bestemt og si ting rett ut, men jeg tar henne for den hun er og har aldri følt meg såret eller følt at hun har sagt noe stygt til meg. Det som nå har skjedd er at dem blander inn meg nok en gang. Jeg har hele tiden prøvd å sitte på sidelinjen, prøvd å være venner med alle. Men det går tydelig ikke for alt jeg sier blir brukt mot meg. Så moren min ringer og spør jeg om jeg har sagt det og det om henne - for det har pappa sagt. (gjennom min søster)Alle lyver for å få meg på deres parti, og om det betyr at jeg blir sittende som den store stygge ulven er det helt greit. Herregud for en suppe! Skjønner hvis dere ikke skjønner noen ting. Ja, så nå har vistnok pappa kuttet ut søsteren min. Jeg vet ikke hva jeg skal tro, pappa sier noe heeelt annet. Søsteren min gikk så langt at hun ringe meg og sa at JEG hadde ødelagt forholdet mellom henne og faren. Jeg vet virkelig ikke hva jeg har med deres forhold å gjøre! Jeg kjenner at dette begynner å tære på meg. All denne kranglingen som har pågått i så mange år. Jeg prøver å megle, men blir bare dratt inn i det og tvinges til å velge parti. Jeg orker snart ikke være sammen med noen av dem, for hver gang vi er sammen er det baksnakking og drittslenging om hverandre. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, og sitter og griner av frustrasjon. Jeg klarer ikke nyte å være sammen med familien lenger. Alle vil jeg at jeg skal være enig med dem, at jeg skal ha en mening om det de mener. Og ja, jeg har meninger, men med en gang jeg sier noe blir det bråk og missforståelser. Ting begynner å rakne for meg, men det er ingen som forstår at jeg har det vondt...
Brukernavn Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Jeg ville skrevet et likelydende brev til alle partene hvor jeg hadde forklart at jeg liker og er glad i dem alle sammen, og at problemene de har med hverandre ønsker ikke du å ta del i. 3
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2011 #3 Skrevet 20. januar 2011 dere er voksne mennesker alle sammen.dere må holde dere for god til å ringe å si hva den andre sa.det er fjortis nivå.hev deg over det og gi klar besjed til alle parter at du ikkje ønsker å diskutere dette.husk man velger ikkje sin egen familie.
Gjest Lillekanin Skrevet 20. januar 2011 #4 Skrevet 20. januar 2011 OMG kjenner til det der ja. Jeg HATER krangling og dårlig stemning, så de rundt meg som lager bråk kutter jeg ut. Jeg har delt ut advarsler og da har folk skjerpa seg faktisk. Voksne folk må greie å holde fred når en samles for alles skyld. Det_går_an å skjerpe seg, men mange er egoistiske og bitre og bruker enhver anledning til å få ut gruff og bitterhet. Husker selv en bursdag jeg hadde som tenåring. Hele ettermiddagen ble brukt til at noen i familien min kjefta på hverandre. Er ikke det slemt så vet ikke jeg:( Altså: Drit i hvem som hater hvem. Forlang alle oppfører seg når de er sammen, og dem som ikke greier det kutter du kontakten med for en stund. Ja, jeg mener en må sette hardt mot hardt for at det skal gi effekt for noen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå