Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2003 #41 Del Skrevet 23. oktober 2003 Er det mindre egoistisk av partner å tenke jeg har lyst, også skal det bli slik uansett? Eller er det kun kvinnen som skal ofre seg? Når begge respekterer den andres nei, så er det jo noe som går begge veier, det blir da ikke noe mer egoistisk en dersom han alltid skulle få sitt, uansett om partneren har lyst eller ikke! Det er ikke bare en som skal ofre i ett forhold, det går begge veier. Klaet det skal gå begge veier, og det gjør det da også. Når han vet at jeg stiller opp for han når han har lyst, ja så gjør også han det for meg når jeg har lyst og ikke han. Da tilfresstiller han meg med fingring. munnsex osv. om han ikke er i form til å få den opp. Men han vet å sette pris på at jeg er der for han, og da gir han i gjen så det monner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. oktober 2003 #42 Del Skrevet 23. oktober 2003 Da lurer jeg på, har du noen gang opplevd å VIRKELIG ikke ha lyst på sex? Klart jeg har det, alle vil en eller flere ganger ikke ønske å ha sex. Men poenget er at lysten snur når man er innstilt på å tilfredsstille partnerene når han ønsker. Så fort man kommer i gang så tenner også kroppen og da har man deilig sex selv om man i utgangspunktet ikke hadde lyst. Det er derfor jeg uthevet VIRKELIG, for dersom du VIRKELIG ikke har lyst på sex, i hodet og sjelen!! så vil det ikke bli deilig sex selv om kroppen tenner fysisk. Hjernen er en stor erogen sone, og den bør for min del være med for at det virkelig skal bli godt. Jeg har hatt sex med tidligere partner, fordi han ville og jeg lot ham selv om jeg ikke ønsket det, det ødela all min glede ved å ha sex med ham, fordi det ikke lenger var mitt eie men noe jeg på en måte "skyldte ham", for å gi ham hans tilfredsstillelse! Det ble selvsagt slutt, man kan ikke leve med en man ikke lenger finner glede i å ha sex og nærhet med. Jeg understreker for min del, fordi dette er forskjellig for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2003 #43 Del Skrevet 23. oktober 2003 En mann som lar meg "gå på bekostning med seg selv", som du skriver, det er ikke en mann jeg ville hatt. Det er jeg som går på bekostning av meg selv for å tilfredsstille han når jeg i utgangspunktet ikke har lyst på sex , ikke han som lar meg gå på bekostning av meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. oktober 2003 #44 Del Skrevet 23. oktober 2003 Dersom han har sex med deg når du egentlig ikke har lyst, men går på bekostning av deg selv for å tilfredsstille hans behov, så lar han deg jo gå på bekostning av deg selv. Du sier jo selv at du går på bekostning av deg selv, og dere har sex når han vil det og du ikke, da lar han deg jo også da! Er for min del enig med Nilma i at en mann som hadde latt meg gå på bekostning av meg selv, ikke er en mann for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2003 #45 Del Skrevet 23. oktober 2003 Dersom han har sex med deg når du egentlig ikke har lyst, men går på bekostning av deg selv for å tilfredsstille hans behov, så lar han deg jo gå på bekostning av deg selv. Du sier jo selv at du går på bekostning av deg selv, og dere har sex når han vil det og du ikke, da lar han deg jo også da! Er for min del enig med Nilma i at en mann som hadde latt meg gå på bekostning av meg selv, ikke er en mann for meg. i fare ofr å repetere meg selv sier jeg bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2003 #46 Del Skrevet 23. oktober 2003 Du sier jo selv at du går på bekostning av deg selv, og dere har sex når han vil det og du ikke, da lar han deg jo også da! Ja, men det er jo fordi jeg LAR han gjøre det. Hadde jeg sagt at du får ikke sex her i gården når jeg ikke har lyst hadde han respektert det. Hele poenget er jo at jeg vil at han skal få sex når han ønsker det selv om jeg i utganspunktet ikke har lyst. Jeg har jo fortalt han at jeg ønsker å tilfredsstille han når han har et behov for det, uansett egne lyster der og da. Ergo, han har min tillatelse til å kunne forvente å få sex når lysten hans tilsier det. Tilgjengeld får jeg akkurat det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tone B. Skrevet 23. oktober 2003 #47 Del Skrevet 23. oktober 2003 Herregud jenter. Dere må da klare å skille på en jentes ønske om selv å by seg tilgjengelig for sin partner, fremfor det som er ren tvang? At hun ønsker å være tilgjengelig er jo hennes valg og ikke noe partneren har bestemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2003 #48 Del Skrevet 23. oktober 2003 Da må keg bare spørre: Dui må jo være livredd at skal gå fra deg hvis ikke butikken er åpen 24/7 :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 23. oktober 2003 #49 Del Skrevet 23. oktober 2003 Mistet faktisk litt sexlyst her jeg av at mannen skulle få tilgang til å tømme seg.. Ja stakkar han om han må ta seg en runj i stedet for å bruke meg til å tømme sex... :-? Sex er for to personer som elsker hverandre og som skal være sidestilt i sengen, jeg kunne aldri tenkt meg å bruke mannen min som en dildo :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2003 #50 Del Skrevet 23. oktober 2003 Dui må jo være livredd at skal gå fra deg hvis ikke butikken er åpen 24/7 :o Hvem er ikke redd for at den man elsker skal gå i fra en? Om du ikke redd for at kjæresten din skal gå i fra deg, ja da kan du jammen ikke elske han særlig høyt heller. Butikken er åpen 24/7 fordi jeg vil det selv, jeg vil gi han sex når han har lyst. Det kan være rart for dere, men det handler om mitt ønske over for min partner. Gå fra meg kan han jo gjøre uansett, fordi han søker andre ting jeg kanskje ikke kan gi han, eller fordi han tar meg forgitt når jeg gir han sex når han vil. Det er mange årsaker til at folk er utro eller går fra en. Sex er som regel ikke nok til at en person blir i et forhold, det krever noe mer enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2003 #51 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hvem er ikke redd for at den man elsker skal gå i fra en? Om du ikke redd for at kjæresten din skal gå i fra deg, ja da kan du jammen ikke elske han særlig høyt heller. Så jeg elsker ikke sambo fordi jeg ikke går rundt og her redd for at han skal gå fra meg . Nei jøye meg, Føler meg vel litt mer sikker en så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. oktober 2003 #52 Del Skrevet 23. oktober 2003 Herregud jenter. Dere må da klare å skille på en jentes ønske om selv å by seg tilgjengelig for sin partner, fremfor det som er ren tvang? At hun ønsker å være tilgjengelig er jo hennes valg og ikke noe partneren har bestemt. Vi klarer da å skille på det vi, vi er bare ikke enige at det er slik vi ville hatt det, og sier det, og sier også hvordan det ville føltes for oss dersom vi skulle satt oss i denne situasjonen. Det er ikke bare vi som mener vi har rett, vi er blitt kalt egoister sort på hvitt her i diskusjonen, fordi vi ikke ønsker å ofre oss selv seksuelt for vår kjære! Det blir sett på som at vi ikke kan være like glad i våre partnere fordi vi ikke har samme ønske om å alltid være tilgjengelig for sin partner etc etc. Det må da vitterlig være lov å reagere fra oss som IKKE synes det er greit å ha sex når vi ikke har lyst på også, eller er dette kun en diskusjon for de som vil "ofre seg selv"? For da beklager jeg min på trengelse!! :o Hun er villig til å gå på bekostning av seg selv, og har det fint med det; fint for henne, men ikke døm de av oss som har ett annet syn på det å la noen ta for seg! Jeg er ikke villig til å gå på bekostning av meg selv, og har det fint med det; fint for meg, og jeg dømmer heller ikke henne og hennes ønske, jeg sier bare at det ikke funker for meg, og leser innlegg som rettes mot meg "og mine" om at vi er egoister og ofrer oss for våre kjære og at vi ikke viser respekt etc etc! Folk har forskjellige livserfaringer, og reagerer/fungerer derfor forskjellig, det er noe man skal ta hensyn til når man kaller følelser for egoistiske!! Dessuten så tror jeg, igjen: for min del, at jeg har det best også i et forhold dersom jeg får lov til å være litt egoist. og så lenge jeg har det bra med meg selv, så er jeg heller ikke redd for at kjæresten min skal gå fra meg! Jeg ønsker det selvfølgelig ikke, det hadde vært kjempevondt! Men dersom han går fordi jeg ikke ofrer meg nok, da er han i utgangspunktet feil mann for meg! Han får ta meg som jeg er, på godt og vondt! Det gjør jeg med ham også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bø Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter #53 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg er så enig med gjest!! Som jeg har sagt tidligere, så oppstår lysten etterhvert. Det er umulig å føle seg brukt eller utnyttet når man ligger og puster ut etter en deilig orgasme. Også er det av vesentlig betydning at det er jeg som har bestemt at jeg GIR meg selv som en GAVE til han. Det å koble ut hjernen, og la kroppen leve sitt eget liv, kan være en vanskelig barriere å bryte. Jeg har heldigvis ingen vonde seksuelle erfaringer bak meg, så jeg syns ikke det er vanskelig å gi meg hen. Dette er ikke noe man gjør i innledningen av et forhold, for da har man jo hyppig sex uansett. Det er noe som kan komme i en periode der man har vært sammen lenge, er trygge på hverandre og elsker hverandre. Og det var da tåpelig å påstå at det er noe en kvinne gjør i frykt for å miste sin mann. Man kan forsvare egne meninger, uten å rakke ned på andres! :x For at et forhold skal fungere godt, så er det nødvendig at man setter den andre først. Dersom begge partene gjør det, vil det ikke oppstå problemer. Jeg setter han foran meg, han setter meg foran han. En vidunderlig balanse! Men jeg vil IKKE ta han som en selvfølge, da kan ting gå skeis. Og jeg liker også at han ikke tar meg som en selvfølge. Det er ikke så uhørt som mange av dere vil ha det til. Og dersom dere hadde prøvd det i praksis, så hadde dere kanskje et litt bedre uttalelses grunnlag. (Jeg har som sagt prøvd både det ene og det andre.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tone B. Skrevet 23. oktober 2003 #54 Del Skrevet 23. oktober 2003 Skjønner hva du mener aline, at ordlyden i en del innlegg mener dere er egoister osv. Men se litt på innholdet i deres egne innlegg også, så ser dere at dere fremstiller gjest sin måte å behandle sin partner som om hun nærmest blir missbrukt og at han ikke er glad i henne. Enkelte skriver som om hun er underkuet og totalt blottet for egne følelser og valg, så da bør andre debattanter også være litt mindre nærtagende på hva/hvordan ting blir skrevet. Syns ellers "Kvinnen i han liv" hadde et flott innlegg, det skader ikke for oss andre å forsøke å forstå hvorfor andre gjør ting annerledes enn oss selv. Gjest skriver hvordan hun offrer seg for sin mann, og da blir det søkt syns jeg å si "En mann som lar meg gå på min bekostning er ikke en mann for meg" og dermed rakke ned på han. Han gjør jo ikke noe i mot hennes vilje, han følger hennes ønske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. oktober 2003 #55 Del Skrevet 23. oktober 2003 For at et forhold skal fungere godt, så er det nødvendig at man setter den andre først. Dersom begge partene gjør det, vil det ikke oppstå problemer. Jeg setter han foran meg, han setter meg foran han. En vidunderlig balanse! Men jeg vil IKKE ta han som en selvfølge, da kan ting gå skeis. Og jeg liker også at han ikke tar meg som en selvfølge. Der er jeg ikke enig med deg, jeg mener det er MINST like viktig å sette seg selv først. Skal man være mer glad i ham en i seg selv? Jeg tror den eneste måten jeg kan fungere godt i ett forhold er dersom jeg faktisk TØR sette meg selv og mitt ve og vel først! Tillate meg selv å være litt egoist, passe på at jeg selv i utgangspunktet har det bra med meg selv. For dersom jeg ikke gjør det, så har jeg så altfor lite å by ham! Jeg ønsker også at han skal tenke på sitt eget beste, ikke alltid først på meg og mitt. (og selvfølgelig ofrer vi oss for hverandre også, det går jo på at det som er virkelig viktig for ham lar vi gå i hans favør og det som er virkelig viktig for meg går i min favør, om det ble forståelig. Dvs at dersom det hadde vært viktigere for ham å ha sex med meg den gangen jeg ikke hadde lyst, en det er for meg å ikke ha sex, så hadde vi hatt sex. Hadde min "ikke-lyst" på sex vært viktigere en hans behov for tilfredsstillelse, så hadde vi latt det være.) Det er ikke så uhørt som mange av dere vil ha det til. Og dersom dere hadde prøvd det i praksis, så hadde dere kanskje et litt bedre uttalelses grunnlag. (Jeg har som sagt prøvd både det ene og det andre.) Jeg har, som tidligere nevnt, hatt sex når jeg ikke har ønsket det, i tidligere forhold, det er nettopp grunnen til at jeg ikke ville gjort det i mitt nåværende forhold, fordi det for meg ødela lysten på HAM. Jeg "ga" ham sex fordi jeg ønsket at han skulle få tilfredsstillelse selv om jeg ikke engang hadde lyst til å bli tatt på puppen om du skjønner, og det var vondere en jeg tydeligvis klarer å uttrykke, og det resulterte i at jeg fikk mindre og mindre lyst på sex med ham, inntil forholdet gikk adundas og jeg fikk satt meg selv i søkelyset og prioriterte meg selv fremfor alle andre til enhver tid. Min kjæreste idag har tider hvor han ikke har lyst på/orker sex, jeg vet jo at jeg kunne fått ham til å få stå, og også til få utløsning, men det er allikevel ikke noe han eller jeg ønsker, fordi vi synes sex er noe vi skal ha når begge er "fit for fight". Det er det som er rett for oss. Og klart, vi er nye i forholdet, så klart ting kan bli annerledes, men mye av grunnen til at vi mener og tenker slik er pga hvem vi er og hva vi har av erfaringer fra før, og det vil jo ikke endre seg selv om vi er sammen i ti år eller mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2003 #56 Del Skrevet 23. oktober 2003 Skjønner hva du mener aline, at ordlyden i en del innlegg mener dere er egoister osv. Men se litt på innholdet i deres egne innlegg også, så ser dere at dere fremstiller gjest sin måte å behandle sin partner som om hun nærmest blir missbrukt og at han ikke er glad i henne. Enkelte skriver som om hun er underkuet og totalt blottet for egne følelser og valg, så da bør andre debattanter også være litt mindre nærtagende på hva/hvordan ting blir skrevet. Syns ellers "Kvinnen i han liv" hadde et flott innlegg, det skader ikke for oss andre å forsøke å forstå hvorfor andre gjør ting annerledes enn oss selv. Gjest skriver hvordan hun offrer seg for sin mann, og da blir det søkt syns jeg å si "En mann som lar meg gå på min bekostning er ikke en mann for meg" og dermed rakke ned på han. Han gjør jo ikke noe i mot hennes vilje, han følger hennes ønske. Krittiken er tatt til ettertanke Tone B. Men jeg regagerer på at Gjest skriver at jeg ikke elsker samboen min fordi at jeg ikke er redd han skal gå fra meg og at h*n kaller meg en egoist ( skrevet rett ut, ikke noe skrivemåte eller tonefall) siden jeg ikke er villig til å la min sambo bruke kroppen min som han vil å tømme seg ( også gjest egene ord) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. oktober 2003 #57 Del Skrevet 23. oktober 2003 Dette handler hovedsaklig om følelser slik jeg ser det, og det er tydelig at vi er litt hårsåre på "begge kanter", noe som lett gjør at en "tar igjen". Jeg har forsøkt å si klart i fra at det jeg sier kun er min mening, og at hvordan andre har det blander jeg meg ikke bort i, men siden dette for meg ER en følelsesladet diskusjon er det viktig for meg at det ikke skal ses på som respektløst og egiostisk å si ifra om noe man ikke ønsker å være med på. siden det er meget private følelser og ønsker som diskuteres, så blir det vel lett litt nærtagenhet når man oppfatter at noen "dømmer" ens egne følelser og valg. Dette går jo begge veier. Jeg er helt enig i at det kan være sunt å lese og prøve å forstå hvordan andre fungerer, og hadde jeg ikke syntes det var en interessant debatt hadde jeg ikke engang giddi å svart her inne. Og selv om jeg sier at jeg ikke kunne hatt en mann som fungerer slik "gjest" sin mann gjør, så rakker jeg ikke ned på ham eller henne, men jeg kunne ikke hatt en som lot meg gjør slik, jeg HAR HATT det, og det ødelegger meg! IKKE fordi det er noe galt med mannen, men fordi en som kan det SAMMEN MED MEG som det individ jeg er, ødelegger mer en godt er. Det er vel like gjerne meg det er noe "galt" med som denne typen mann, om jeg kan si det slik. Jeg dømmer jo ikke hennes mann heller, for jeg kjenner jo ikke ham, jeg vet bare hva hun gjør og hvordan han respeonderer på det, og DET er ikke noe jeg kunne levd med, av erfaring. Men jeg skjønner at i en diskusjon som denne, så kan det lett tas som kritikk av ham, og det beklager jeg, for som sagt så vet jeg da så langtifra nok om han til at jeg på noen som helst måte er interessert i å kritisere ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tone B. Skrevet 23. oktober 2003 #58 Del Skrevet 23. oktober 2003 Helt i orden Gamle Alex, det er nok flere som bør gå i seg selv og tenke litt på hva man skriver og hvordan det kan tolkes. Forøvrig syns jeg du selv var ufin her: Da må keg bare spørre: Dui må jo være livredd at skal gå fra deg hvis ikke butikken er åpen 24/7 :o Altså, fordi hun gjør ting annerledes enn deg, så gjør hun det liksom kun fordi hun er livredd for å miste partneren sin? Og ikke fordi hun selv ønsker at det skal være slik? Jeg har faktisk forståelse for at det da kommer sleivspark den andre veien. Og om hun skriver at han får "tømme seg" så er vel det bare hennes uttrykk om at han får seksuell tilfredsstilelse slik jeg ser det. Igjen er dette avhengig av hvordan man "tolker" ting. Jeg tolker det hun mener som seksuell tilfredsstillelse, mens andre tolker det som "utnyttelse". Vi er alle forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. oktober 2003 #59 Del Skrevet 23. oktober 2003 ja ja ja... dette evindelige "kjærlighetsgnålet* og "vi er så forståelsesfulle med hverandre*....... etter mitt syn er man egoistisk dersom man benytter "jeg vil ikke/har ikke lyst... hold deg unna" prinsippet. Virkelig kjærlighet viser man når man ofrer seg for den man elsker etter mitt syn. Derfor stiller jeg kroppen min til disposisjon for han når han vil. .... Dette er bl.a noe av det som gjør at vi reagerer, dette er skrevet etter at jeg svarte hvordan jeg fungerer i mitt forhold, og jeg BLIR hårsår når noen kaller mitt syn på kjærlighet og sex for "kjærlighetsgnål" etc Og at virkelig kjærlighet er slik og slik. Bare for å forklare hvorfor ihvertfall jeg ble mer kvass underveis i diskusjnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2003 #60 Del Skrevet 23. oktober 2003 aline's siste innlegg syns jeg var knakende godt :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå