Gå til innhold

Sex som manipulasjon

Bø

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Kvinnen i hans liv, det er godt å høre at det også er andre som har erfart at lyst kan endres underveis og at man faktisk både kan tilfredsstille sin partner, og samtidig få en herlig opplevelse selv, selv om man ikke hadde lyst i utganspunktet. Derfor kan min mann bruke meg når han har lyst på sex, og jeg kan bruke han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest hele nå, og står fremdeles for det jeg har sagt.

Jeg sier ifra dersom han ymter om sex og jeg ikke har lyst på, og da regner jeg med at han tar det for akkurat det det er, et "nei, jeg orker ikke nå."

Dersom jeg er litt usikker på om jeg orker/har lyst eller ikke, så går det jo an å smile og si "prøv, å se hva som skjer" fremfor å si tja/nja eller noe utydelig som ikke egentlig kan tolkes noen vei.

I mitt forhold til min kjæreste så har vi ikke alltid lyst på sex, dette gjelder like mye for ham som for meg. Det kommer ikke av at vi ikke er forelsket, for vi er nye i forholdet! Det er heller ikke fordi vi ikke er glade i hverandre og ikke tenner på hverandre. Vi er alltid nær hverandre når vi er sammen, og pjusker og slåss og kysser og holder om hverandre, sitter oppå hverandre i sofaen og holder hverandre alltid i handa eller rundt hverandre når vi er ute. Men vi har det slik begge to at det ikke alltid er slik at vi har lyst på sex! Og når en av oss ikke har det, så lar vi være å ha sex, fordi det er det riktige for oss.

Jeg har vært i forhold hvor sex var en så stor del av forholdet at den tok over, og jeg mistet totalt lysten! Fordi den var FOR tilgjengelig ALLTID! Og jo mindre lyst jeg fikk, jo mer prøvde han, selv om jeg sa fra at jeg ikke ønsket. Det og andre småopplevelser gjør at INGEN får påvirke min kropp seksuelt uten at JEG selv ønsker at det skal skje. Og enhver som forsøker å ta på meg seksuelt når jeg ber dem la være, mister jeg respekten for!! Også om kjæresten min skulle gjort det.

Jeg ser det står "det krever så lite å låne ham kroppen den lille tiden det trenger å ta" eller noe i den duren.... Dersom jeg skulle hatt sex med min kjære også når jeg ikke hadde lyst til å ha sex, da hadde jeg følt meg frastjålet min egen kropp og min egen rett til å eie min egen kropp!! Og det ville føles som ett svik mot meg selv å ha sex uten å ønske det selv, noe som mye sannsynlig ville ført til at jeg mistet lysten oftere en om jeg selv får bestemme når jeg skal ha sex og ikke.

Min kjære skal aldri trenge å lure på om jeg virkelig vil eller ikke, og jeg ønsker heller ikke å behøve å lure på det, derfor sier vi fra om vi ikke vil, og respekterer det. (han jobber mer en meg, og det hender han ikke orker og det hender jeg ikke orker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du skriver sååååååååååååå bra aliene :D . Jeg og sambo har det sånn som dere.

jeg vil IKKE overtales til å ha sex, jeg har ofte nok lyst og det har han og , til at vi kan respektere den andre når h*n er for sliten eller rett og slett ikke har lyst ( det går ann det og)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... jeg har ofte nok lyst og det har han og ' date=' til at vi kan respektere den andre når h*n er for sliten eller rett og slett ikke har lyst ( det går ann det og)[/quote']

helt enig!

Og klart jeg vet at dersom jeg lar ham jobbe for å tenne meg, så tenner kroppen min fysisk, det kan også være at jeg hadde hatt det fysisk godt, men hodet mitt vil ikke når det ikke vil! Og tanken på å bli tatt fysisk fordi kroppen min lar seg tenne, når jeg ikke har lyst i hjertet og hjernen og sinnet mitt, det får det til å skrike inni meg!!

Og jeg er kjempetakknemlig for at jeg nå har funnet en som respekterer meg også når jeg ikke vil ha sex! OG som ikke er redd for å si fra når han ikke har lyst på sex.

For meg er det ett mye friere forhold en de jeg har vært i hvor man skal "overtales" de gangene han har lyst og ikke jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns tittelen på tråden var litt morsom...

"sex som manipulasjon"

Jada...jeg vet jeg er barnslig, men la meg nå få lov å ha slike små barnslige gleder... :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste annonsen;" Sex som manipulasjon". :o Det kan ikke være meningen at dette skal bli tatt helt bokstavlig? er det vel??? :o

Iså fall så må jeg ha ett ganske unormalt syn på det å ha sex. Jeg trodde sex skulle være noe en skulle dele med noen en er glad i, men denne artikkelen... Akkurat som om jeg skulle lagt meg på rygg å hatt sex bare for at mannen min hadde hatt lyst. Koblet ut hjernen og bare latt han fått tømme seg". Vet ikke helt men grenser ikke det nesten til misbruk?

Det sier jo også litt når kvinnen i denne artikkelen ikke sa nei en gang etter en barnefødsel??? FY F...! Kan bare tenke meg hvilken nytelse det var for henne... For min del så hadde jeg nok heller dødd. Jeg ventet en mnd etter at jeg hadde født og syntes fortsatt at det var alt annet en deilig!

Kunne aldri tenkt meg å kreve sex når jeg vet at den andre ikke har lyst!

Det høres helt absurd ut i 2003..

Respektløst spør du meg!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

For det første så er det vel ingen som har sagt at du er verken syk i hodet eller underkuet eller noe annet? Vi har andre oppfatninger en deg når det kommer til sex i våre partnerskap, og det er faktisk DU som "ser ned på" vår måte å forholde oss til VÅR kropp i VÅRE partnerskap, IKKE omvendt!! :fy:

du kaller bl.a meg for egois, fordi jeg sier ifra når jeg ikke har lyst på sex med kjæresten min! Hva er alternativet til å si ifra da? La ham tro at jeg har lyst? For meg er ærlighet og tillit viktigere en seksuell tilfredsstillelse! Derfor vil jeg si ifra til min kjære dersom jeg ikke har lyst på sex, slik at han ikke skal behøve å tvile på om jeg egentlig er tent på sex eller ei!

Juger jeg å lar være å si ifra, så vil det merkes, og han kan begynne å lure på hva det er som er galt, og DET kan bli galt det!!

For meg så fungerer det sånn at "du skal behandle din partner som du ønsker din partner skal behandle deg"!!! Og jeg ville, som jeg skrev tidligere ALDRI hatt sex med min partner dersom han ikke ønsket det selv!!! Fordi det er viktigere for meg at det er noe vi begge ønsker når det vi har sex. Jeg vil aldri behøve tvile på om han gjør det for å tilfredsstille meg eller om han faktisk har lyst på det selv!! Regner ikke med at han vil ha det annerledes.

Og for meg så passer kjærlighets"gnål" og forståelse for hverandre og respekt mye bedre inn i forholdet mitt, selv om du tydeligvis synes det er noe stort tøv!!!

Kunne ikke sagt det bedre selv :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Akkurat som om jeg skulle lagt meg på rygg å hatt sex bare for at mannen min hadde hatt lyst. Koblet ut hjernen og bare latt han fått tømme seg". Vet ikke helt men grenser ikke det nesten til misbruk?

Tull, det er da ikke misbruk så lenge du gjør det frivillig. Det handler om å ofre seg og være villig til å gi av seg selv til sin elskede.

Kunne aldri tenkt meg å kreve sex når jeg vet at den andre ikke har lyst! Det høres helt absurd ut i 2003..

Respektløst spør du meg!!! :evil:

Det handler ikke om å kreve, det handler om å få. Det er altså den som i utgangspunktet ikke har lyst som gir den andre muligheten til å få sin tilfredsstilelse alikevel. Da viser man sin partner respekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Respekt :o . Tror vi har helt forskjellige syn på respekt.

For meg ville det gi meg en følelse av å bli brukt og min partner må kunne respektere meg når jeg ikke har lyst orker og det går begge veier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Respekt :o . Tror vi har helt forskjellige syn på respekt.

For meg ville det gi meg en følelse av å bli brukt og min partner må kunne respektere meg når jeg ikke har lyst orker og det går begge veier

Det handler om at du VISER respekt for din partners behov, at du er villig til å offre deg for din partner.

Jeg snakker ikke er om hvordan partneren respekterer deg. Alt handler nemlig ikke om selv. Det er bare så egoistisk å tenke jeg har ikke lyst også skal det være slik uansett.

Det vrir seg inni meg når jeg hører "følelsen av å bli brukt" når det gjelder ens egen partner, en person man bør gjøre alt man kan for å tilfredsstille fordi man er glad i denne personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det å gi bort kroppen sin til seksuelle gleder, når man selv ikke har lyst, å vise respekt?? Pga at man gjør det frivillig?

Da lurer jeg på, har du noen gang opplevd å VIRKELIG ikke ha lyst på sex?

Det har jeg, og enhver berøring av kroppen min på seksuelle måter føles da som å stjele en liten bit av kroppen min som min! Jeg gråter i brystet, og det gjør vondt i sjelen min å gi noe jeg ikke ønsker å gi, som er så privat og så sårbart som følelser og sex!

Min seksualitet er noe som er min! Den er ikke kjærestens eie, den er kun min! Som jeg DELER med kjæresten min, slik at vi sammen har noe fint og deilig.

Dersom jeg skulle latt ham bruke meg uten min lyst, ville det ikke lenger vært mitt til å dele, da ville han eid mer av meg en jeg er villig til å gi fra meg.

Jeg tror som Gamle Alex at vi har helt forskjellig syn på respekt og sex, og for meg så er min det eneste rette, for deg er ditt.

Når det kommer til følelser er det ikke noe fasitsvar.

Men det skremmer meg at inntrykket jeg sitter igjen med er at du skal ha sex med din partner uansett om du har lyst eller ikke! Nekter du for å ha sex når du ikke selv ønsker det, så er du både egoistisk og sær.....

Tenk på alle de som opplever missbruk fra sin egen partner, noe som faktisk skjer, plutselig så har de enda mindre å stille opp med, for det han gjør når han "tar for seg" er rett! Kjiper du på kroppen din, så er du egoist!

Jeg tror egentlig at det ikke er det dere mener, men det kan oppfattes slik tror jeg, av folk som ikke er like heldige å ha ett godt forhold med en likeverdig partner. (og dem er det mange av!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann kan jeg si at jeg finner ikke tanken på å "låne" kroppen til en passiv kvinne noe særlig hyggelig, nei. Vil hun ikke, så respekterer jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Begynner å bli litt usikker på om du kun skriver dette for å provosere :roll: , men hvis du mener alvor, tja da kan jeg vel ikke si mer en at jeg er sterkt uenig.

Jeg mener at jeg viser ikke partneren min respekt hvis jeg bare ruller rundt på ryggen og lar han tømme seg,,,,, hvis det er og være egosistisk ja da er jeg vel det da.

Jeg viser partneren min respekt på mange andre måter og han meg.

Men jeg har da også min egen vilje og meninger som ingen andre får styre.

Så hvis partner din hadde krevd at du hver dag skal lage middag, stelle for han HELE tiden, hente tøfflene hans, hadde du da gjort det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Får en følelse av at enkelte er redd for at mannen skal finne seg noe annet om de ikke er tilgjengelig til alle tider på døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Er det å gi bort kroppen sin til seksuelle gleder, når man selv ikke har lyst, å vise respekt?? Pga at man gjør det frivillig?

Selvfølgelig er det det, man viser respekt for partnerens behov.

Da lurer jeg på, har du noen gang opplevd å VIRKELIG ikke ha lyst på sex?

Klart jeg har det, alle vil en eller flere ganger ikke ønske å ha sex. Men poenget er at lysten snur når man er innstilt på å tilfredsstille partnerene når han ønsker. Så fort man kommer i gang så tenner også kroppen og da har man deilig sex selv om man i utgangspunktet ikke hadde lyst.

Tenk på alle de som opplever missbruk fra sin egen partner, noe som faktisk skjer, plutselig så har de enda mindre å stille opp med, for det han gjør når han  "tar for seg" er rett! Kjiper du på kroppen din, så er du egoist!  

Jeg tror egentlig at det ikke er det dere mener, men det kan oppfattes slik tror jeg, av folk som ikke er like heldige å ha ett godt forhold med en likeverdig partner. (og dem er det mange av!)  

Det er noe helt annet. Misbruk er missbruk uansett hvordan man vrir og vender på det. Det er ikke misbruk når man sier til sin kjære at jeg er din og du kan bruke meg når du måtte ønske det. Man er innstilt på hjelpe han til seksuell nytelse når han har lyst, og man ER villig til å gå på bekostning med seg selv. Det er forskjellen fra de som blir misbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det er bare så egoistisk å tenke jeg har ikke lyst også skal det være slik uansett.

Det vrir seg inni meg når jeg hører "følelsen av å bli brukt" når det gjelder ens egen partner, en person man bør gjøre alt man kan for å tilfredsstille fordi man er glad i denne personen.

Er det mindre egoistisk av partner å tenke jeg har lyst, også skal det bli slik uansett? Eller er det kun kvinnen som skal ofre seg?

Når begge respekterer den andres nei, så er det jo noe som går begge veier, det blir da ikke noe mer egoistisk en dersom han alltid skulle få sitt, uansett om partneren har lyst eller ikke! Det er ikke bare en som skal ofre i ett forhold, det går begge veier.

Du sier det vrir seg inni deg når du hører "følelsen av å bli brukt" når det gleder ens egen partner, men det å føle seg brukt kan komme av tidligere opplevelser og bli trigget av noe partneren gjør, uten at man av den grunn mener at partneren er ondskapen selv.

Har man opplevd å bli brukt før, av tidligere partnere eller andre, så er det viktigere å ikke utsette seg for vonde følelser, og få lov å eie seg selv 100% og bestemme over seg selv og kroppen sin.

Det ER mange som har opplevd vonde og ubehagelige ting tidligere, så se heller deg selv som heldig som IKKE har blitt brukt av noen du er glad i! Men ikke VIT at din måte er den eneste rette for andre, nettopp fordi andre kan ha helt annet oppfattelse rundt forhold og sex en deg.

Som jeg sa sist, det som er rett for deg er rett for deg og det som er rett for meg er rett for meg, dette dreier seg om følelser og det finnes ikke fasitsvar eller rette følelser!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Begynner å bli litt usikker på om du kun skriver dette for å provosere :roll: , men hvis du mener alvor, tja da kan jeg vel ikke si mer en at jeg er sterkt uenig.

Du fremstiller det som om jeg er underkuet, fremfor å se at jeg faktisk ØNSKER å tilfredsstille min partner selv når jeg i utgangspunktet ikke har lyst.

Så hvis partner din hadde krevd at du hver dag skal lage middag, stelle for han HELE tiden, hente tøfflene hans, hadde du da gjort det??

Dette handler ikke om at min partner behandler meg som en dritt, at han ikke respekterer meg tilbake, eller at han ikke kan sin del av de dagligdagse oppgavene.

Hadde jeg ikke følt meg vel i parforholdet hadde jeg gjort det slutt som alle andre, men jeg gjør ikke det, nettopp fordi jeg har det bra og en partner som gir meg det jeg ønsker i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er innstilt på hjelpe han til seksuell nytelse når han har lyst, og man ER villig til å gå på bekostning med seg selv.

En mann som lar meg "gå på bekostning med seg selv", som du skriver, det er ikke en mann jeg ville hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart at det skjer en del stygt rundt om kring, når enkelte er vant med at har de lyst så er det bare å ta for seg.

Gjest? Jeg kan ikke kalle det å "gi", når du ikke delta i akten! Hvor ble det av det å gi seg hen ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...