Gå til innhold

Sex som manipulasjon

Bø

Anbefalte innlegg

Unnskyld meg, men hva er så ille med ordene "å få tømt seg"? For enkelte betyr det faktisk ikke noe annet enn at kjæresten får utløp for og utløst sin seksuelle kraft når han er kåt. At noen her forbinder det uttrykket nærmest som at personen blir voldtatt eller selv ikke har noen glede av sex'en er for meg uforståelig.

Poenget til gjest er at man skal ofre seg for partneren sin selv på dager man ikke selv har lyst. Ser ikke noe galt i dette jeg, det er da mye mer ødeleggende for et forhold at man til stadighet sier nei til sex enn at man ofrer seg på frivillig basis.

Greit at man kan onanenere eller suge kjæresten også, men det er da vitterlig det beste for dem å komme inni oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker på meg som om det forekommer ofte at man IKKE vil?

Det er jo litt faretruende...

Det skjer ofte med meg at jeg ikke har så veeeldig lyst, men lar meg gjerne overtale, for jeg vet at sex er godt uansett :D

Hvis man absolutt IKKE vil ha sex,og at det skjer ofte, bør man se på det som et problem mener jeg, og kanskje snakke om det med kjæresten sin...

Jeg mener i hvertfall at man er litt ansvarlig for sin kjærestes lykke, og hvis man lever sammen med en, og nekter denne det som betyr enormt for et forhold, bør man gjøre noe med det...

Det har forekommet at jeg IKKE har hatt lyst på sex ja, i tidligere forhold fordi jeg ikke hadde lyst på sex, andre ganger fordi jeg har vært syk og dermed ikke har hatt lyst når partneren min har hatt lyst.

Har aldri sagt at det foregår ofte.

Men siden jeg HAR opplevd å IKKE ville ha sex, OG latt meg presse til å ha det allikevel, så vet jeg hva slags følelser det skaper hos meg. Derfor ønsker jeg ikke å la det skje igjen, og jeg ønsker heller ikke å utsette min kjære for å noen gang komme i en slik situasjon.

Det å IKKE ha lyst på sex, vi snakker da ikke om å ikke ha så veeeeldig lyst på, men å IKKE ha lyst på! (stor forskjell!!) er kanskje faretruende dersom det dukker opp ut av det blå, jeg vet ikke. Det var en grunn til at jeg fikk det slik, og det var nettopp fordi sex ble ett must og ikke kos i en hektisk hverdag hvor jeg var mye syk. (noe som gjorde at jeg ikke fikk så veeeeldig lyst på sex, men allikevel ble pushet til det for å tilfredsstille daværende kjæreste, DET gjorde at jeg etterhvert IKKE fikk lyst!)

Vet ikke om det er mulig å sette seg inn i den følelsen uten å ha vært der jeg, men den er vond, og jeg unner verken meg eller min kjære det!

Derfor hører jeg på hans nei, og han hører på mine nei. Så lenge de er klare nei. (og nei, det skjer ikke ofte, men det skjer! og da taes det hensyn til.)

Som Gamle Alex sier, det er så sjelden det skjer, at når det gjør det så kan vi vente til en gang vi begge er klare og har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror ikke jeg har skrevet noe sted at jeg ikke liker og la meg forføre *meg*

Joette- Jeg mener heller ikke at ordet tømme seg har noe med voldtekt å gjøre, herre min hatt det får da være måte på å overdramatisere, men når man bruker det ordet ser jeg for meg-

Legge seg på ryggen

spre beina

la han jukke på

komme

ferdig

Hvor hyggelig er det da?

Elsker sex, har masse sex , så det er ikke der det ligger.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Alex, du skrev ikke det, du ville ikke la deg overtale, men den uttaleslsen var tatt ut av en sammenheng jeg overså. Det beklagde jeg da vitterlig også?

Men jeg mener det ikke er noe i veien for å a tvilen komme kjæresten til gode når det gjelder å ikke være i form til sex, man kan bli positivt overrasket...

Aline, du skriver at dine avgjørelser kommer fra erfaringer i tidligere forhold (jeg har også gjort meg slike erfaringer) Kan ikke det være en fordel å prøve ut om det ikke er slik nå?

Antakelig har du det såpass bra med din kjære i dag, at du ikke ville føle deg brukt denne gangen...eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joette- Jeg mener heller ikke at ordet tømme seg har noe med voldtekt å gjøre, herre min hatt det får da være måte på å overdramatisere, men når man bruker det ordet ser jeg for meg-

Legge seg på ryggen

spre beina

la han jukke på

komme

ferdig

Hvor hyggelig er det da?

Poenget mitt Gamle Alex, er vel heller at det er du som "overdriver" og ser for deg verste tenkelig case når "tømme seg" blir nevnt. Ikke sikkert det er ment like ille som du tolker det vet du :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men poenget er at lysten snur når man er innstilt på å tilfredsstille partnerene når han ønsker. Så fort man kommer i gang så tenner også kroppen og da har man deilig sex selv om man i utgangspunktet ikke hadde lyst.

Det er ikke noe selvfølge.

Ellers veldig enig med Aline og Gamle Alex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...

Aline, du skriver at dine avgjørelser kommer fra erfaringer i tidligere forhold (jeg har også gjort meg slike erfaringer) Kan ikke det være en fordel å prøve ut om det ikke er slik nå?

Antakelig har du det såpass bra med din kjære i dag, at du ikke ville føle deg brukt denne gangen...eller?

Jeg har kun opplevd å ikke ha lyst på min nåværende når jeg har vært syk(angstanfall) eller eller for utkjørt til å lee meg(etter 13 timers intens dansing er ikke tanken på sex det første som byr seg), hadde han i en av disse situasjonene ALLIKEVEL villet hatt sex med meg uten mitt ønske, så hadde han ikke fått det selv om vi har det kjempefint i vårt forhold.

Når han ytrer at han ikke ønsker (etter å ha jobbet fra 03.00- 15.00 og skal på jobb igjen 04.00 natten som kommer) så ønsker jeg (foreløpig) ikke å pushe ham til det heller. Fordi det er så sjelden han ikke vil selv om han er sliten, at de gangene det skjer finner jeg på noe annet.

Kanskje dette blir annerledes når vi har vært lenger sammen, men forløpig så står tanken på å la meg pushe eller pushe min kjære til noe jeg/han ikke har lyst til, for meg som noe vondt. (pga tidligere vonde erfaringer med akkurat det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som sagt prøvd begge typer forhold. I mitt tidligere samboerforhold forsvant sexlivet etterhvert, fordi gubben var så "forsiktig". Bare det kom den minste antydning fra meg om at jeg kanskje var litt trøtt, så holdt han seg unna. Han var alltid svært lite pågående. I etterpåklokskap ser jeg at jeg burde sagt ja oftere, selv om jeg ikke hadde lyst.

Har også vært sammen med pågående menn, som ikke har gitt seg så lett. Det foretrekker jeg! Det fører for min del til mye mer sex, som alltid er like deilig. Men det er jeg som har valgt å la meg presse! Det er viktig. Hadde presset føltes ubehagelig, eller som overtramp, så hadde jeg satt foten ned.

Og i valget mellom å runke, suge, eller å ligge kjæresten til å "tømme seg", så foretrekker jeg faktisk vanlig samleie. Det er på alle måter det enkleste for meg. Jeg slipper å være så aktiv, og kan bare ligge å slappe av og nyte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Hadde presset føltes ubehagelig' date=' eller som overtramp, så hadde jeg satt foten ned.[/quote']

Nemlig, og da viser det seg at vi egentlig er ganske enige, for akkurat det gjør jo at heller ikke du er tilgjengelig til enhver tid, bare fordi han har ett behov! DERSOM det hadde vært ubehagelig eller annet, så hadde du ikke spredd bena! Selv om det var kjæresten din. Og det er jo det Gamle Alex og jeg har sagt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nemlig, og da viser det seg at vi egentlig er ganske enige, for akkurat det gjør jo at heller ikke du er tilgjengelig til enhver tid, bare fordi han har ett behov! DERSOM det hadde vært ubehagelig eller annet, så hadde du ikke spredd bena! Selv om det var kjæresten din. Og det er jo det Gamle Alex og jeg har sagt også.

:Nikke: . Så egentlig er vi enige alle sammen :D .

Det er jo det jeg også har prøvd å si ( er ikke like flink til å formulere meg som Aline :oops: ). Det er sjelden jeg sier nei, jeg og sambo har det helt supert, men vil jeg ikke så vil jeg ikke, og da er det ikke aktulewt og spre bena :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann er det en fryd å høre instillingen "kvinnen i hans liv" og "gjest" legger for dagen her. De er ute etter å tilfredsstille sin partner som de er glad i, fremfor å være gnien og stenge tilgangen til helligdommen. En kvinne som er villig til å spre bena og gi sex'en en sjanse selv på dager de i utgangspunktet ikke har lyst, er en dame med den rette instillingen.

Det finnes ikke noe værre her i verden enn jenter som bruker det de har mellom bena som et maktmiddel og "bare noe du får når jeg vil" eller "når jeg selv vil oppnå noe" holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som mann er det en fryd å høre instillingen "kvinnen i hans liv" og "gjest" legger for dagen her. De er ute etter å tilfredsstille sin partner som de er glad i, fremfor å være gnien og stenge tilgangen til helligdommen. En kvinne som er villig til å spre bena og gi sex'en en sjanse selv på dager de i utgangspunktet ikke har lyst, er en dame med den rette instillingen.  

Det finnes ikke noe værre her i verden enn jenter som bruker det de har mellom bena som et maktmiddel og "bare noe du får når jeg vil" eller "når jeg selv vil oppnå noe" holdning.

Dersom du oppfatter de av oss som IKKE sprer beina når vi ikke har lyst på sex som gniene og tverre kvinfolk som bruker det vi har mellom beina som maktmiddel eller noe "du bare får når jeg vil" eller "når jeg selv vil oppnå noe", så tror jeg du bør lese innleggene èn gang til snuppen!! :wink:

Kunne nemlig aldri falt meg inn å være gjerrig på musa mi ovenfor kjæresten! De eneste gangene han IKKE får tilgang, er dersom jeg IKKE har lyst! Ikke de gangen jeg "egentlig ikke har så veeeeldig lyst", heller ikke de gangen jeg vil oppnå noe (har da ærlig talt heeeelt andre og mye rensligere metoder for å få viljen min!! :wink::lol: )

Om du leser igjen, vil du også se ihvertfall i mine innlegg at det er større sjans for at kjæresten min havner i situasjonen at han ikke vil ha sex av forskjellige grunner, og at han tenker akkurat likedan om situasjonen som jeg gjør.

Svar som du kommer med, skal vel helst provosere oss, men vi VET allerede at det finnes menn som deg der ute, og har funnet oss menn som IKKE er slik, og det er derfor f.eks gnierne Gamle alex og meg har det helt vidunderlig seksuelt med våre respektive, selv om vi ikke sprer beina om vi ikke faktisk har lyst. (noe forsåvidt ikke "kvinnen i hans liv" ville gjort heller, dersom hun IKKE hadde hatt lyst og det hadde føltes som ett overtramp eller ubehagelig!) (og det er jo faktisk DA vi andre sier vi ikke ville vært tilgjengelig også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:ler: Det er klart det er en hver manns drømmekvinne.

Mer en det tror jeg ikke jeg gidder å kommentere Tom, du liksom ikke helt forstått poenget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, og du vet akkurat like lite om meg som jeg vet om deg, derfor blir det teit å kalle hverandre ting som "menn som deg" og "kvinner som er gjør slik og slik er damer som skal styre kjæresten med musa.

Jeg ba deg i utgangspunktet lese innleggene om igjen, DET var hovedmålet mitt med mitt svar til deg.

Jeg snakker om menn som deg, pga den holdningen du viser til i ditt innlegg, DET sier nemlig meg at jeg ikke ønsker "menn som deg"=menn med den holdningen.

Hva du synes om det er jo temmelig likegyldig da.

Siden du ikke vil ha kvinner med min holdning og jeg ikke vil ha menn med din! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men de som sier at de sprer bena uansett forteller jo også om hvor fantastisk sexliv de har , men det henger du degt ikke opp i.

Syens jeg ser det for meg- Gamle Alex ligger med feks omgangssyke :kvalm: og sambo kommer og sier- Få litt mus

Gamle alex :kvalm: og sier- tror ikke jeg orker i kveld.

Sambo slår i bordet ( senga) og sier- Din gnier , du styrer meg med musa di :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jeg si er en diskusjon som har sporet av.... Temaet var ut fra en artikkel på Sexoteket "sex som manipulasjon". Essensensen i artikkelen var hvordan Fru Olsen ønsker å ha det med sin mann. Som den kloke damen Fru Olsen er deler hun av sine erfaringer fordi det har vært positivt for deres forhold. Tror dere skal lese artikkelen igjen, og kommentarene under artikkelen. Der har Fru Olsen uttdypet noe. Jeg oppfatter ikke at dette er noe overgrep slik noen her har klart å få det til å bli. Det er et ønske om å få samlivet til å leve, en pakt mellom to parter som begge er frivillig med på er IKKE overgrep. Noen ganger gjør kvinner rett i å "presse" seg når det gjelder det seksuelle, altfor mange ekteskap og forhold dør på grunn av mangel på nærhet og sex, dette tror jeg Fru Olsen har tatt konsekvensen av. Og som hun skriver, har lystproblemet en dypere årsak bør man ikke presse seg... en sak har som kjent flere sider.. Og til dere som lo av henne som var en del av et BDSM par - vel jeg synes det er en meget stygg ting å le av andres legning... Særlig når man ikke forstår hva ordet betyr.. Vis respekt..

Linken er slettet. Remyline Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de som sier at de sprer bena uansett forteller jo også om hvor fantastisk sexliv de har , men det henger du degt ikke opp i.

Syens jeg ser det for meg- Gamle Alex ligger med feks omgangssyke :kvalm: og sambo kommer og sier- Få litt mus

Gamle alex :kvalm: og sier- tror ikke jeg orker i kveld.

Sambo slår i bordet ( senga) og sier- Din gnier , du styrer meg med musa di :ler:

:lol: alinekjærsten hadde røket da ja!! :lol:

Ch@rmille: Vi har jo lest artikkelen, og er bare uenige i at vi vil gjøre det på den måten. Dersom det kun skal være de som er enige i måten fru Olsen gjør ting på som kan svare, så ville det jo bare blitt en informasjon om hva Fru Olsen og hennes likesinnede gjør, og ingen diskusjon utover det. Men det var kanskje ikke diskusjon som var ønsket heller?

Kanskje det ikke føles som overtramp for Fru Olsen, men når saken legges frem som at det er hennes måte som er det eneste rette om man virkelig er glad i kjæresten, så vil jeg ha min rett til å protestere og si min mening om saken! Jeg har nemlig opplevd at det å "bare låne bort kroppen" har ødelagt følelser i meg, og JEG mener det er viktig å få frem det også i denne diskusjonen, at det KAN ødelegge for noen! Og at det derfor kan være rett for Fru Olsen og "gjest", mens det kan være helt feil for andre!

Og jeg er ikke enig i at diskusjonen har sporet av, for da har den jo aldri vært i noe spor, vi har diskutert det samme hele veien (det har ihvertfall jeg), men den har utviklet seg til å omhandle temaet og ikke KUN historien til Fru Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...