Gå til innhold

Sex som manipulasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne har jeg sakset fra en side på nettet. Hva syns dere? Kunne dere tenke dere å bestemme dere for å aldri si nei når mannen har lyst på sex?

(Forfatteren av artikkelen nevnte til og med at hun ikke sa nei da hun hadde nyfødt baby...)

Idèen syns jeg egentlig er god. Men ville en mann syns det var greit å "låne" kroppen til en passiv kvinne? Og orker man egentlig å ha sex når det kommer til stykket og man er dødssliten?

Tror jeg skal prøve å leve etter det prinsippet...

Jeg våger ikke legge ut linken, for det ligger bilder på siden, som sikkert hadde blitt moderatormat, men her er et lite utklipp:

"Den erotiske pakt

Mitt behov for ømhet, varme og trygghet kan sidestilles med min manns behov for seksuell tilfredsstillelse. Vi har begge et ansvar for at vi begge føler oss tilfredse. For noen år tilbake bestemte jeg meg for to ting:

1. Jeg skulle alltid være 100 % ærlig omkring min egen seksualitet. Jeg skulle aldri lyve eller forestille meg. Jeg ville gi klart uttrykk for hva jeg ønsket meg, hvor og hvordan. Jeg ville bli 100 % tilfredstilt.

2. Jeg skulle aldri si nei til han om han hadde lyst. Det krever så lite å låne ut kroppen de få minutter det trenger å ta. Har jeg ikke lyst så sier jeg i fra, men lar han få lov likevel. Jeg føler at jeg gir han en gave. En kjærlighetsgave. Han kan ta, og bruke meg uten forpliktelser."

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Han kan ta, og bruke meg uten forpliktelser."

Slik bør det også være. Mannen min vet at han kan spre mine ben og tømme seg når han har lyst. Jeg er hans og han kan da selvfølgelig bruke meg som han måtte ønske. Har jeg lyst på sex så får jeg jo det, så hvorfor skal det være noen forskjell når mannen er kåt?

Skrevet

Funker for menn også dette. Jeg hadde en periode med samboer, studier og mye jobbing, hvor sexlysten var litt liten når jeg kom hjem sent om kvelden. Sa til meg selv at jeg skulle si ja takk hver gang hun ville. Det var en utvetydig suksess. Svært ofte ble jeg mer gira enn jeg hadde regnet med, og de gangene jeg ikke ble det fikk jeg ihvertfall en fornøyd og kjærlig dame. Men det er klart, for at dette skulle bli noe av måtte jeg i det minste klare å få'n opp, så det er jo grenser hvor passiv jeg var ...

Skrevet

For meg går dette helt av seg selv... Jeg sier faktisk aldri nei så sant det ikke er noe fysisk i veien med meg - tuller ikke.

Om man ikke er så gira i øyeblikket så blir man det jo gjennom forspill og kos... :oops:

Suz :wink:

Skrevet

Btw, jeg ville ikke i utgangspunktet ha noe imot å "låne" kroppen til en passiv kvinne som jeg elsket og elsket meg. Men jeg måtte vite at dette var noe hun ville selv, og jeg ikke fikk følelsen av å trenge meg på henne på riktig (i motsetning til et litt BDSM-inspirert scenario, som kan være gøy for begge parter :kul: ).

Litt vanskelig det der, egentlig. Kanskje ville jeg bare bli trist av å vite at hun egentlig ikke gadd. Ihvertfall hvis det skjedde ofte. :-? Ikke noe gøy å føle at man ikke kan tenne parteren nok til at hun deltar med liv og lyst. Sex er jo mer enn "å tømme seg" ...

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det bare jeg som synes dette er litt rart :o . Hvorfor i alle dager skulle jeg ha sex med mannen min hvis jeg ikke vil :roll: , bare for å gjøre han fornøyd. Jeg kunne ikke tenke meg å låne bort kroppen min til noen hvis jeg ikke villle selv. Når man er i et forhold må man jo akseptere at man kanskje er trøtt og sliten, eller rett og slett ikke har lyst. Jeg aksepterer jo også at han kanskje er for sliten en kveld. Og hvorfor er det kun vi kvinner som skal legge oss på ryggen og tenke på fedrelandet :D , hvis vi ikke har lyst :roll:

Skrevet
Og hvorfor er det kun vi kvinner som skal legge oss på ryggen og tenke på fedrelandet :D ' date=' hvis vi ikke har lyst :roll:[/quote']

Det var jeg som var første gjest over her.

Hvem har sagt at det kun er kvinnen som skal ofre seg? Om mannen min skal ha tilgang til min kropp når han har lyst, så forventer jo jeg også at han anstrenger seg for å tilfredsstille meg når jeg har lyst.

Poenget mitt er bare at om jeg har en dårlig periode og er sliten, så skal ikke det gå utover han, han har fortsatt sine behov og da lar jeg han få tømme seg.

Ved å gi han fri tilgang til å spre mine ben, så sørger jeg samtidig for å ha en bli og fornøyd mann som har overskudd til å ta i ett ekstra tak og varte opp meg når jeg har dårlige dager.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvem har sagt at det kun er kvinnen som skal ofre seg? Om mannen min skal ha tilgang til min kropp når han har lyst, så forventer jo jeg også at han anstrenger seg for å tilfredsstille meg når jeg har lyst.

Poenget mitt er bare at om jeg har en dårlig periode og er sliten, så skal ikke det gå utover han, han har fortsatt sine behov og da lar jeg han få tømme seg.

Ved å gi han fri tilgang til å spre mine ben, så sørger jeg samtidig for å ha en bli og fornøyd mann som har overskudd til å ta i ett ekstra tak og varte opp meg når jeg har dårlige dager.

Tømme seg :o

Jeg tror jeg har et litt forskjellig syn på sex med sambo en det du har med din mann.

Jeg synes man skal respektere hvis den andre er sliten eller rett og slett ikke har lyst akkurat da, det er da lov det og. Betyr ikke at man ikke er glad i den andre personnen eller at man har mistet lysten for evig og altid.

Nei og legge meg og spre benna for at han skal få tømt seg, kommer aldri til å skje

Skrevet

2. Jeg skulle aldri si nei til han om han hadde lyst. Det krever så lite å låne ut kroppen de få minutter det trenger å ta. Har jeg ikke lyst så sier jeg i fra, men lar han få lov likevel. Jeg føler at jeg gir han en gave. En kjærlighetsgave. Han kan ta, og bruke meg uten forpliktelser."

Dersom jeg hadde sagt til min kjæreste at jeg ikke hadde lyst på sex, at jeg ikke orket, men "han kunne bare bruke kroppen min fordet"... (noe jeg aldri kunne ha sagt, fordi INGEN får bruke kroppen min uten at jeg vil være med!) ...dersom kjæresten min faktisk hadde hatt glede av å ha sex med meg uten at jeg selv hadde hatt lyst, da hadde det vært helt helt feil partner for meg!!

Som kjæresten min pleier å si "forholdet vårt er så mye mer en bare sex!" :hjerter: (dette de gangene jeg, han eller vi snakker om sex men ikke orker/har lyst)

Og dette går begge veier, dersom han ikke har lyst eller orker, så ville det aldri falle meg inn i mine villeste fantasier å brukt kroppen hans til min tilfredsstillelse!! Har jeg SÅ viktige behov at jeg ikke kan vente til partneren min også har lyst på sex, så kan jeg faktisk tilfredsstille meg selv!! Og slik har heldigvis han det også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Som vanlig klapper jeg i hendene for Aline :hoppe:

Gjest Anonymous
Skrevet

ja ja ja... dette evindelige "kjærlighetsgnålet* og "vi er så forståelsesfulle med hverandre*....... etter mitt syn er man egoistisk dersom man benytter "jeg vil ikke/har ikke lyst... hold deg unna" prinsippet.

Virkelig kjærlighet viser man når man ofrer seg for den man elsker etter mitt syn. Derfor stiller jeg kroppen min til disposisjon for han når han vil. Kall meg gjern syk i hodet eller underkuet eller hva dere vil, men jeg elsker min mann og vil behage han slik han sørger for å tilfredsstille meg seksuelt og på andre områder.

Skrevet

Virkelig kjærlighet viser man når man ofrer seg for den man elsker etter mitt syn. Derfor stiller jeg kroppen min til disposisjon for han når han vil.

Virkelig kjærlighet gjør at jeg HAR lyst på mannen min bestandig - og hadde han tent på at jeg hadde lagt meg bakover med et lidende ansiktsuttrykk og et "bare ta for deg kjære" så hadde jeg mistet den lysten!

Tror du sliter litt.... :-?

Skrevet
ja ja ja... dette evindelige "kjærlighetsgnålet* og "vi er så forståelsesfulle med hverandre*....... etter mitt syn er man egoistisk dersom man benytter "jeg vil ikke/har ikke lyst... hold deg unna" prinsippet.

Virkelig kjærlighet viser man når man ofrer seg for den man elsker etter mitt syn. Derfor stiller jeg kroppen min til disposisjon for han når han vil. Kall meg gjern syk i hodet eller underkuet eller hva dere vil, men jeg elsker min mann og vil behage han slik han sørger for å tilfredsstille meg seksuelt og på andre områder.

For det første så er det vel ingen som har sagt at du er verken syk i hodet eller underkuet eller noe annet? Vi har andre oppfatninger en deg når det kommer til sex i våre partnerskap, og det er faktisk DU som "ser ned på" vår måte å forholde oss til VÅR kropp i VÅRE partnerskap, IKKE omvendt!! :fy:

du kaller bl.a meg for egois, fordi jeg sier ifra når jeg ikke har lyst på sex med kjæresten min! Hva er alternativet til å si ifra da? La ham tro at jeg har lyst? For meg er ærlighet og tillit viktigere en seksuell tilfredsstillelse! Derfor vil jeg si ifra til min kjære dersom jeg ikke har lyst på sex, slik at han ikke skal behøve å tvile på om jeg egentlig er tent på sex eller ei!

Juger jeg å lar være å si ifra, så vil det merkes, og han kan begynne å lure på hva det er som er galt, og DET kan bli galt det!!

For meg så fungerer det sånn at "du skal behandle din partner som du ønsker din partner skal behandle deg"!!! Og jeg ville, som jeg skrev tidligere ALDRI hatt sex med min partner dersom han ikke ønsket det selv!!! Fordi det er viktigere for meg at det er noe vi begge ønsker når det vi har sex. Jeg vil aldri behøve tvile på om han gjør det for å tilfredsstille meg eller om han faktisk har lyst på det selv!! Regner ikke med at han vil ha det annerledes.

Og for meg så passer kjærlighets"gnål" og forståelse for hverandre og respekt mye bedre inn i forholdet mitt, selv om du tydeligvis synes det er noe stort tøv!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er da ingen som har sagt at du er syk i hodet :o , det virker litt som du sliter litt med og stå for det du selv tror på.

Jeg er bare uenig med deg! Jeg reagerte på ordet å tømme seg, det forbinder jeg med å bli brukt.

Hvis det er kjærlighetsvåseri jeg holder på med , ja da er jeg glad det er det jeg har :D

Skrevet

Har dere lest hele lenken, eller bare sitatet jeg klippet ut? Det er litt mer fornuftig når dere leser det i sammenheng.

Jeg har hatt mange lange forhold. Min første kjæreste var veldig ivrig og pågående, og tok sjelden et nei, for et nei. Det førte til at vi hadde masse sex, selv de gangene jeg i utgangspunktet ikke hadde lyst og sa nei. Jeg angret jo aldri etterpå, for jeg ble tilfredsstillt hver gang.

I et annet forhold tok kjæresten alt for lett et nja, som et nei. Man kan si at det var av respekt for meg, men det førte til at vi hadde sjelden sex. I perioder kan man ha lite lyst på sex, og da syns jeg faktisk det er kjekt å ha en pådriver.

Kanskje er det dobbeltmoralsk, men jeg liker en mann som ikke gir seg for lett, og som GIR deg lyst, med den rette overtalelsen. Eller en som TAR det han vil ha.

Skrevet

Jeg har både lest og svart jeg - to ganger til og med!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ikke rart at ikke mannfolk skjønner seg på oss kvinnfolk

Hvis vi sier nja, mener vi egentlig ja

Hvis vi sier nei så mener vi ja hvis de bare fortsetter :roll:

Nei ( eller ja :sjarmor: ) jeg er heller for å si det man mener, enten vil man eller ikke og er man litt i tvil så sier man det

Skrevet

Jeg har opplevd å være skikkelig syk, med høy feber. Hadde virkelig IKKE lyst på sex, og sa også det. Men gubben brukte riktig overtalelsestekninkk, og jaggu havna vi i senga og hadde himmelsk sex. Og etterpå hadde jeg det mye bedre, pga alle endorfinene som suste rundt i kroppen. :briller:

Så jeg sier ikke nei når jeg mener ja. Men kan "overtales".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...