Chiyo Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 I dag snakket jeg med en venninne og vi begynte å snakke om at en venn av oss er homo. Så spør hun meg rett ut: Er du gay? Og jeg ble jo tatt litt på senga fordi saken er at i det siste har jeg vært litt forvirret. Jeg vet at jeg liker menn, men jeg tror ikke det er utenkelig at jeg kunne ha blitt forelsket i en kvinne. Så jeg sa at: Jeg tror jeg er bifil. Jeg liker menn, men jeg tror jeg også kunne falt for en kvinne hvis du skjønner. Og hun var sa liksom: Ja jeg skjønner hva du mener. Og det var det hele. Jeg sa faktisk til noen at jeg trodde jeg var bifil. Betyr det at jeg har tatt det store steget til å gå fra hetro til bifil? Jeg har jo innrømmet for meg selv og noen andre nå at jeg kan ha følelser for en kvinne. Men jeg har aldri tenkt på meg selv som det før. Det er liksom utrolig vanskelig å innrømme for seg selv ikke fordi jeg syns det er gale, men fordi jeg er redd for at det endrer alle sitt syns på meg.
Chiyo Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2011 Jeg skal be for deg, Chiyo. Takk liker å ha støtte fra han der oppe.
Gjest Sommertid Skrevet 20. januar 2011 #5 Skrevet 20. januar 2011 Om du er bi eller ikke, er det igrunn bare du selv som vet. Om du kan forelske deg i jenter og tenner på jenter så klasifiseres det vel som bifil. Jeg tror de aller fleste mennesker har en periode i livet hvor de kan være forvirret over egen seksualitet. Ikke stress med det, er du bi så er du bi, og hvis ikke så er det helt greit det også Selv har jeg visst det siden jeg var ganske liten at jeg har likt jenter like godt som gutter. Jeg var aldri i tvil egentlig, men ble litt lettere sjokkert alikevell når jeg innrømmte det for meg selv i en alder av 12-13 år. Jeg tror ikke du skal være redd for at noen endrer sitt syn på deg. Klart det kan skje, men homofili er blitt så vanelig at de aller fleste ikke bryr seg så mye om noen er det lenger. Om du har noe du lurer på eller ønsker å snakke om kan du ta kontakt på pm 1
Gjest Consensio Skrevet 20. januar 2011 #6 Skrevet 20. januar 2011 Hvorfor har mennesker et så sterkt behov for å sette andre og seg selv i båser? Fikk samme spørsmål av en kompis. Tenkte nøye over svaret. Jeg er ganske sikker på at jeg kunne forelsket meg i ei jente dersom rette jenta kom. Jeg lever med en mann i dag, så jeg tenner på og forelsker meg i menn også. Hva er jeg? Jeg er meg selv... 1
Gjest MikeWaters Skrevet 20. januar 2011 #7 Skrevet 20. januar 2011 De færreste er 50/50 bifile, mest sannsynlig så har du en ekstra dragning mot et av kjønnene uten at akkurat det spiller noen stor rolle. Kos deg med erkjennelsen, vit at det er mange som deg, og ikke tenk så mye på hva eller hvorfor du er som du er. Det kan være tøft å innrøme for andre at man er bi, jeg gikk selv noen runder etter at jeg fortalte det for noen utvalgte venner. For en gutt er dette fremdeles litt tabu, men av alle kvinner jeg har kjent har over halvparten hatt en fantasi/opplevelse om/med en av samme kjønn. 1
Stefan Skrevet 20. januar 2011 #8 Skrevet 20. januar 2011 Diagnose er kanskje litt drøyt å kalle det. Men jeg tror at folk generelt er opptatt av å få satt andre i bås og at det er derfor man får disse spørsmålene. Selv tror jeg at det ofte er mer situasjonsbetinget enn det at man skifter fil. Det vil si at det er personen man tenner på og ikke kjønnet.
Kara W Skrevet 20. januar 2011 #9 Skrevet 20. januar 2011 Det er ikke slik at enten er man hetro, homo eller bifil. Det er mer som en graf hvor man kan være litt mot høyre eller litt mot venstre. Kanskje du er 90% hetro, og 10% homo. Da blir du jo litt bifil. Og så lenge det er snakk om forelskelse og ikke bare sex, så ville jeg tro at personen er viktigere for de fleste enn kjønnet. 1
Chiyo Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 20. januar 2011 Takk for svar. Jeg er egentlig ganske sikker på at jeg er bi nå som jeg tenker over det. Jeg har bare vært så fast bestemt at jeg var hetro at jeg ikke greide å se det før nå. Syns bare at det var litt rart at jeg ikke skjønte det før jeg var nesten 21.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå