Gå til innhold

HJELP! brannvarsler som ikke slutter å pipe

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld!

Jeg skulle lage meg noe mat som jeg klarte å svi. Da ventilasjonen i huset er elendig,begynte selvsagt den ene røykvarsleren å pipe.

Jeg tok den ut på terassen for ikke å vekke min romvenninne, og for å få den bort fra svilukten. Tok også ut en annen vi har for å unngå at denne skulle pipe. Problem løst. Men jeg skulle mest sannsynligvis aldri tatt de ut på terassen, for plutselig begynte de begge to å pipe, jeg tok ut batteriene, men de vil ikke stanse. Jeg skal innrømme jeg er ganske "blond" på dette området, så jeg trenger HJELP! De kan jo ikke ligge ute og vekke hele nabolaget helt til....de går tom for strøm eller hva de gjør. Noen som kan komme med noen stort trengte tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rask løsning: hammer

Middels rask løsning: bøtte med vann

Treg løsning: legge de under ei stor tjukk dyne

• Liker 1
Skrevet

er det ingen knapp under ? :)

Skrevet

da er det tydeligvis den trege løsningen jeg har valgt ;) er ikke mine varslere, leier en leilghet så vil jo helst ikke ødelegge dem :)

Skrevet

finner ingen knapp under nei. søren og!

Skrevet

fjerne batteriet ?

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Antar røykvarslerene dine er trådløst seriekoblet. Da har hver varsler en detektor del (med eget batteri) og en adresse-/kommunikasjonsdel. Adresse-/kommunikasjonsdelen av detektoren har sine egne batterier. Disse sitter som regl i "sokkelen", under detektoren ("sokkelen" er den delen som er nærmest taket når vrsleren er satt i tket).

Så når du tar ned røykvarsleren så følger både detektor- og adresse/kommunikasjonsdelen med.

Skru detektorhodet (selve detektoren) løs fra adresse-/kommunikasjonsdelen og plukk batteriene ut av begge deler.

Alle varslere skal ha en test-knapp lett tilgjengelig, slik at du kan teste varsleren med jevne mellomrom.

Edit: Noen alvorsord til slutt. Slike ting er det viktig og påkrevet å ha satt seg inn i, enten du eier eller leier.

Husk at varslere skal virke dersom det blir behov for dem, og om man ikke vet hva slags type varsler man har, og hvilke deler av disse som innehar batterier som krever bytte, så kan man fort ha problemer den dagen det er beurk for varslerene.

Endret av Lille-pus
Skrevet

Enig med hammer. Få ut litt frustrasjon og deng løs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...